Ter rectificatie. Het horloge is niet plastic. Alleen de bezel. Swatch is troep.
Ik vind het echt een tof horloge, maar heb dan ook een zwak voor horloges uit de vroege ‘TAG’ jaren (85-94 ongeveer).
Het uurwerk is deels van Citizen. Volgens mij kun je voor onder de 400 een Citizen kopen met een superieur uurwerk en vergelijkbare of betere afwerking.
Toch vind ik hem zelf erg leuk, hebber ook eens naar zitten kijken. Mijn eerste echte horloge was een nieuwe Tag F1 in 2008. Die had wel een metalen click bezel met zeer krasvaste coating. En ook nog een geschroefde kroon.
Het gemis van een geschroefde kroon en de plastic frictie bezel maakt het voor mij meer een fashion horloge dan een Zwitsers kwaliteit uurwerk. Toch blijft het voor 1500 nieuw op chrono een leuk ding en prima kwaliteit. Alleen niet echt speciaal, behalve de merk heritage en het iconische ontwerp.
Qua merk waarde vind ik Tag een van de meest toegankelijk geprijsde luxe horloges. Een GS is ongetwijfeld meer bang for buck maar wel meer nerderig. Longines zie ik niet echt als een luxe merk.
Als je verstandig bent en je wilt iets dergelijks van hogere kwaliteit, neem je een Sinn. Zoals hierboven gezegd is het een emotionele aankoop.
Het komt denk ik uiteindelijk neer op de vraag of het horloge een accessoire is voor je outfit of dat het technisch bijzonder moet zijn.
Ik had al zo’n vermoeden hi hi ![]()
Daar ben ik te rationeel voor ![]()
Wel een leuk logo, en daar gaat het toch om niet waar?
Niet echt mijn ding, beetje too much allemaal
Ik heb voor nay gestemd, maar dat is mijn persoonlijke keuze. Als jij er blij van wordt, lekker doen.
Zou ik de horloges die ik nu heb en leuk vind niet hebben gekocht die anderen maar niks vonden, dan was mijn horlogekist erg leeg. You only live once…
Phoa, die is gaaf!