Advies gevraagd over aanschaf Steinhart nav b chrono 44mm

In mijn zoektocht naar een chrono automaat van circa 45mm ben ik uitgekomen bij de Steinhart nav b chrono in 44mm uitvoering.

Ik vind het helemaal een geweldige klok en samen met Rios vintage 1931 chesterfield Cognac bandje


Voldoet hij aan mij huidige ideaal plaatje:

MAAR, toch twijfel ik nog.
Ga ik 900 euro uitgeven aan een horloge van een merk met geen echte historie (circa 10 jaar oud merk).
Is dat wel verstandig en kan ik niet beter een tweedehands Fortis b42 chrono o.i.d. kopen?

Of toch gewoon die Steinhart kopen, want het lijkt me een kwalitatief goed horloge, zeker voor die prijs.

Twijfel de twijfel…

6 likes

Ik geef je geen antwoord op je vraag maar ik vind dit een mooi horloge :smile:
Succes met de zoektocht.

Steenhard maakt mooie horloges met een goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar voor het bedrag van een nieuwe kocht ik toch liever een jong gebruikte van een merk als Fortis, Hamilton of Certina. Bij Steinhart kun je dergelijke banden in verschillende kleuren ook kopen, prijzen vanaf er 29,-.

Hier nog wat leesvoer:

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=75104

Maar jij moet kopen wat je mooi vindt.

1 like

Je kunt ook eens naar de merken Stow en Laco kijken zittten ook in die prijsklasse, succes

Ik heb zelf al twee jaar de grote uitvoering van de Nav-b chrono en ben er nog steeds heel blij mee.

Bert

Bedankt voor de reacties.
En we twijfelen nog even verder…
Nog meer tevreden gebruikers/dragers van Steinhart hier op het forum?
Of ontevreden?

Ik zou voor de gebruikte fortis gaan, maar jij moet ze dragen natuurlijk !

Ik heb geruime tijd deze nav b chrono gehad en met veel plezier gedragen. Erg comfortabel en prettig horloge. Ik heb het weggedaan omdat ik wat anders wilde, niet omdat het niet meer beviel. Zeker een aanrader. Maar goed, zo heb ik ook goede ervaringen met Hamilton.

Kies wat jou het beste / mooiste lijkt. Ik zou in dit geval minder naar de historie kijken. De Steinhart is tweedehands helemaal aantrekkelijk geprijsd en bovendien ook weer goed te verkopen.

Groet, Richard

Neem aan dat je Stowa bedoelt :grinning:. Kan je me de link posten naar een Stowa chrono in die prijsklasse? Kan niets vinden. Enkel veel duurder…

Ik bedoelde het klassieke model, overigens heb ik me vergist bij Laco start een chronograaf ook pas vanaf 1600, ik zou lekker voor de Steinhart gaan veel value for the money :slight_smile:

Tja wat is verstandig, ik vind het wel een bijzonder mooie combinatie!

Ik ga voor de Steinhart.
Met voor de zomer zo’n bandje erbij (naast de lederen):smile:
(Kon zo snel geen steinhart chrono vinden)

3 likes

Fraai horloge, deze Steinhart. De dagaanduiding vind ik hier ook mooier dan bij de Fortis B42, daar zijn dag en datum links dan wel rechts op de wijzerplaat geplaatst.

En misschien is Steinhart over 20 jaar wel een echte klassieker, dan heb jij toch iets unieks in handen.

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20150917_160532_zpsveayx93c.jpg.html][/URL]

Fijn ding, kwaliteit is erg goed. Gewoon kopen.

2 likes

Ik heb deze Nav.B-Chrono II in 2010 nieuw gekocht bij Steinhart. Ben er zéér tevreden over! Loopt zéér goed op tijd, mooi afgewerkt en blijft gewoon mooi. TOPPER!! Wel iets om even bij stil te staan, het is best een ‘zware’ klok in grammen.

Ik ben ervan overtuigd, de Steinhart wordt besteld.

2 likes

Ik had de Black DLC Chrono II . Ik twijfelde net als jou tussen een Fortis en een Steinhart. Uiteindelijk ben ik toch voor de Steinhart gegaan. Geen moment spijt van gehad, inmiddels is hij wel weg, maar dat kwam eerder door mijn kleine polsen waardoor hij nooit echt lekker droeg.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mijn ervaring. Goede kwaliteit en afwerking.

Rolex en IWC zijn ook ooit maar 10 jaar oud geweest