Zo, dit is ineens wel een beetje een rare kant op gegaan, toch?
Als er veel interesse is, zal een reconstructie laten maken van hoe ik onderuit gleed en hoe mijn horloge beschadigd is
Om maar een beetje giswerk te voorkomen: Ik heb geen elektrische fiets, het was koud en de valpartij kwam door een sullig glijpartijtje in een bocht, heeft m.i. niets te maken met ‘zuinig omgaan met je spullen’ (het is niet zo dat ik wekelijks met mijn fiets op de grond lig).
Het horloge zie ik als gebruiksobject inderdaad, en de vraag kwam voornamelijk voort uit of de 1400 euro een goede keuze is, of een domme keuze als andere partijen een vergelijkbare reparatie uitvoeren voor de helft van het geld. Het antwoord heb ik nu, en ik zal braaf het horloge laten fixen bij Omega zelf. Dank iedereen voor het constructieve meedenken
Je zou eens met Wesselink&Vreeker in Alkmaar kunnen bellen of appen ( en wat foto’s kunnen zenden om de schade te tonen ) en hun vragen voor een offerte. W&V kunnen aan veel losse componenten komen en/of hebben deze in voorraad.
Enkele jaren geleden was hij mijn “go to” voor Omega reparaties en onderhoud wanneer ik bv. niet de tritium wijzerplaat vervangen wilde zien etc. (als gevolg van het all or nothing beleid van Biel).
Hij heeft/had erg veel Omega onderdelen op voorraad (die, naar ik begrijp, niet eenvoudig meer te sourcen zijn voor niet-officiële reparateurs).
Valt dit soort valschade niet onder de één of andere verzekering? Ik heb inboedel, brand, WA en nog zo’n paar dingen bij dezelfde toko lopen, en die hebben mij op een gegeven moment schadeloos gesteld toen ik een horloge liet vallen. Bel ze eens op.
Maar los daarvan… Hoe ziet het horloge er uit op de timegrapher? Want het ziet er uit als een schuivertje en geen rechte klap. Probleem met Omega is wel dat je geen onderdelen gaat krijgen, wat hier al te uit en te na besproken is.
Wat is dat voor model joh, dat daar een 7750 in zit?
Dat is geen reden om als een botte hork uit de hoek te komen, kerel.
Al bij Dirk Oskam op Zuid langsgegaan? Na wat Rotterdams gemopper over vallen op de fiets en tekort aan onderdelen voor Omega krijg je wel deugdelijk advies en mogelijk een vakkundige reparatie tegen een redelijke prijs. Ik heb er ooit naar tevredenheid mijn vintage Omega laten repareren nadat het op de stenen was gekletterd.
Doe waar jezelf het beste gevoel bij krijgt, maar er wordt toch een aanbod gedaan door een Omega gerectificeerde hersteller (2 zelfs)
Ben je ten eerste je horloge niet maandennnnn kwijt , is zeker goedkoper en de communicatie bij wel of niet te vervangen onderdelen zal heel wat makkelijker zijn.
Maar wat ik al aangaf doe dat waar je zelf het beste gevoel bij hebt, succes.
tja, dit is wel een beetje de valkuil met dit soort aankopen. het is toch een horloge in het dure segment, en hoewel de aanschaf meevalt wanneer ze 20 jaar oud zijn, zijn de onderhoud/reparatie prijzen gewoon hetzelfde als een nieuwe omega. beetje alsof je een 20 jaar oude Maserati koopt voor een habbekrats, en vervolgens erachter komt dat een beurt 7K kost.
gezien de schade vind ik €1400 echt niet onredelijk, en dan heb je niet het risico dat er allerlei onderdelen niet verkrijgbaar zijn, en je hebt hem weer met een verse Omega service. dit zijn nu eenmaal de kosten van het bezit van een luxeproduct.
@PeterLC: Een losgekomen busje van de centrale wijzer (of van de andere tellers) kun je vrij makkelijk terug vast klinken. Is een truukje voor met een juist malletje en een puntvormige en een bolle/platte pons.
Met een Omega gaat het bijna altijd goed, komt er heel af.
Breitling is de meest problemen gevende, daar komt hij, zeker als je eerste bent die de wijzer los neemt, in ruwweg de helft van de gevallen los van zijn busje. Hangt een beetje af hoe je hem eraf trekt. Maar eigenlijk altijd ook weer goed te herstellen.
Heb dit laatst gedaan bij een FC-secondenwijzer, geen chronograafwijzer maar een simpel driewijzerwerkje; zelf bedacht hoe e.e.a. aan te pakken - heb nog geen klacht van de eigenaar dat-ie losgekomen is. Een mooi complete triebniet is dan wel handig. Busje bleef inderdaad op de as zitten. Busje op zich verwijderen was al spannend genoeg, ook.
Bij de eerstvolgende wijzerafname gaat het waarschijnlijk wel weer mis vrees ik. Zien we over 6 a 7 jaar wel weer…