Ben lid geworden van het forum omdat ik naast dat ik horloges dragen leuk vind, ook op zoek ben naar een investering in de toekomst. Dit laatste is wel bijzaak.
Ik stel vragen omdat ik graag wil leren zodat ik in de toekomst een verstandige aankoop kan doen.
Nu zag ik een daydate die mijn aandacht wel trok. Maar met de volgende rode vlaggen:
-catawiki
-Turkse verkoper
-dag aanduiding niet mooi uitgelijnd (komt dat vaker voor bij rolexen uit de jaren 60?)
-t swiss t niet mooi uitgelijnd (moet dat wel bij vintage Rolex?)
Wat me wél aantrok:
-Nederlandse aanduiding
-de baton indices
-in mijn leken ogen een goede staat
De rode vlaggen waren te groot, dus heb hem laten schieten.
Kunnen jullie je mening eens geven over de authenticiteit en de staat van dit horloge? Bedankt!
De wijzers zijn groenig/wit. Dit zou meer richting geel moeten zijn. Als je kijkt naar de bolletjes tritium op de plaat zit daar een behoorlijk verschil tussen.
0,0! Vandaar de vragen hier. Van de tot dusver verstrekte antwoorden ben ik alweer wijzer geworden, maar realiseer me dat ik nog een hoop moet leren.
Wat denken jullie van de t swiss t onderaan? Moeten die niet precies met de minuten aanduiding uitlijnen?
En de dagaanduiding staat niet precies in het midden. Was Rolex daar nog niet zo secuur in in de jaren 60?
Beter… …dit is echt voor de diehard experts hier, en zeker bij Rolex reken ik mezelf daar niet toe. Ben meer van de binnenwerkjes, die beheers ik beter.
De oudjes van het HF zijn zuur van buiten, maar lief van binnen.
Aan de hand van topics zoals heb ik zelf veel geleerd en valkuilen leren herkennen.
Blijf het forum lezen en gebruik de zoekfunctie om topics met soortgelijke (maar andere voorbeelden) te vinden.
Alle wijsheid gewenst in de zoektocht naar jouw toekomstige Rolex!