Uitlijning beoordelen op basis van een foto is sowieso misleidend/moeilijk gezien een lens altijd een vertekend beeld geeft. Sommige lenzen vertekenen het beeld meer dan andere, denk aan een wide-angle lens.
Dit wordt, bijvoorbeeld door je telefoon, softwarematig weer ‘rechtgetrokken’. Echter gebeurt dit niet 100% natuur getrouw.
En dan heb je ook nog, wat eerder in dit topic al werd aangegeven, het gegeven dat de gene die de foto schiet misschien niet 100% recht voor het onderwerp staat.
Al met al, redelijk wat factoren die invloed kunnen hebben op het eindresultaat.
Dus als men een vintage 1803 wilt kopen, online, waar op te letten dan? Of zijn er fysieke winkels in Belgie/Nederland waar ze de correcte prijzen hanteren en waarvan men afweet dat die de kwaliteit leveren?
Hoe ik het zou doen is Chrono24 in ‘t oog houden en indien er eentje opduikt, contact opnemen met de handelaar en fysiek gaan bezoeken. Uiteraard ook reputatie van de handelaar even nakijken.
Voor zo’n bedragen is het toch wel voorzichtig het horloge even gezien te hebben.
Mijn oog is gevallen op die met linnen dial, moeilijk te verkrijgen in goede staat.
Ook is het mij opgevallen als er een buckle van rolex bij zit dat deze altijd verschillend is… dus aftermarket wss. Maar heb dan ook totaal geen kennis binnen de rolex gebeuren, is momenteel buiten mijn budget, maar dromen zijn er om ze uiteindelijk te verwezenlijken denk ik dan.