Graag zou ik via deze weg advies willen vragen.
Zelf ben ik enorme liefhebber van (vintage) horloges. Mijn vader was en is dat ook en gaf destijds een Rolex Submariner 1553 cadeau aan mijn moeder. Dit horloge dateert uit 1968, haar geboortejaar.
Door bepaalde redenen is dit horloge jarenlang onaangeraakt gebleven. De staat vond ik schrikbarend. Toentertijd aangekocht met originele papieren maar helaas zijn deze door de jaren verloren gegaan.
Ik zou het horloge graag op willen laten knappen maar vanzelfsprekend zijn hier tal van mogelijkheden.
Service is uiteraard noodzakelijk. Gezien de leeftijd van de Rolex zou ik graag te weten willen komen wat de beste aanpak is. Heeft iemand tips hoe en waar ik het best kan zijn? Gezien de enorme kennis binnen dit forum leek me dit de beste eerste stap.
Ik heb - net als veel mensen op het forum - hele goede ervaringen met @Tempusuurwerktechniek.
Ik zou even contact met hen opnemen wat je het beste kan doen met jouw prachtige horloge. Heel gaaf dat je dit horloge in je bezit hebt met zulke sentimentele waarde.
Ik zou enkel het uurwerk laten servicen, glas vervangen en misschien lichtelijk de band polijsten als iemand dat netjes kan doen. Ik zou verder van de kast, bezel, wijzerplaat en wijzers afblijven. Absoluut niet laten vervangen.
Een horloge als een 5513 wat ook nog van je moeder is geweest zou ik gewoon door Rolex zelf laten servicen. Heb je ook meteen relevant Rolex papierwerk er weer bij. Mooi horloge trouwens
Ik zou niet weten waarom. Ik heb al een Oysterquartz en een Explorer opgestuurt maar kwamen perfect terug. Waterdicht en originel Rolex papierwerk er weer bij. Voor een dubbeltje op de eerste rang? Nee zeker niet.