Advies gevraagd tav reparatie Meistersinger

Omdat de fabrikant dit nodig acht om 2 jaar garantie te kunnen geven op de uitgevoerde werken en waterdichtheid.

Waarom vervangt een fabrikant wijzers als de huidige nog mooi zijn? Gewoon, zelfde reden!

1 like

Was het maar zo’n feest bij Meistersinger :sweat_smile:

1 like

De op voor hand gegeven prijsindicatie zullen niet altijd opgaan, en dekken vaak normale service kosten. Misschien is een schroef los gekomen en moeten er nu verminkte kloven vervangen worden. Of zijn je wijzerplaat poten afgebroken en moet er een nieuwe wijzerplaat komen , kan allemaal.

1 like

Heeft deze AD ook de marge op de verkoop gehad? Anders kan ik me voorstellen dat een willekeurige dealer meewerkt aan service of reparatie maar niet zonder (behandel)kosten.

1 like

Wordt normaal even gecontroleerd bij het maken van een prijsopgave.

Eventjes schroeven of klemmen los en kijken of de pootjes mee bewegen met de wijzerplaat. :wink:

2 likes

Zou het echt zo gaan? Dat is wel een deceptie dan hoor. Ik snap dat ze niet met de track & trace en de fanfare klaarzitten om m’n horloge welkom te heten maar een soort lopende band waarbij het full service na full service is vind ik wel weer het andere uiterste.

Voel daar toch steeds meer weerstand over. Ik ken geen andere dienstverlener/ reparateur waarbij zo te werk wordt gegaan. Alsof je met een lekke band bij de fietsenmaker komt en je gelijk mag lappen voor een nieuwe ketting en een druppie olie in het slot. Ik vraag specifiek om het defect te maken, niet voor een full service.

Nee. De marge is indertijd naar een ander gegaan, welke het merk niet meer voert. Maar de AD staat ook expliciet niet ter discussie. De enige reden dat ik daar terecht ben gekomen is omdat dat de route is zoals uitgelegd op de website van Meistersinger.

Wordt niet gedaan, zit even veel werk in, dus als alles open gaat kan je toch beter gelijk het nodige onderhoud uitvoeren, het ligt nu toch helemaal uit elkaar, dit is geen fiets!

Deel herstelling geeft alleen maar misserie. Wat als er dan over 6 maand toch iets mis is met het horloge en je moet alsnog een servicebeurt laten doen? Ontevreden klant! :sunglasses:

Snap trouwens de discussie niet, verzekering betaald en jij krijgt een full service? Of wil je full service van de verzekering, deel herstelling en de rest van het geld op café opdrinken? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik bedoel dat de eventueel gebroken wijzerplaat pootjes rede kunnen zijn van de hogere prijsopgave dan op de Internetsite vermelde kosten voor onderhoud van boven genoemde caliber.

Als de wijzerplaat pootjes gebroken zijn hoef je toch niet de klemmetjes of schroefjes van de wijzerplaat pootjes los te draaien om er achter te komen ,? De wijzerplaat is dan toch los van de pootjes ,?

1 like

Een full service is wat anders dan een verongelukt horloge. Bij een full service is het vaak veerton kompleet, een of twee raderen, de wisselaar voor de automaat, kogellager van de rotor bij een 7750, pakkingen etc. Allemaal voor 80 procent voorspelbaar. Een kapot horloge door een val kan zo maar eens veel meer nodig hebben. Dat ze daar een opslag voor rekenen begrijp ik. Worst case zijn er een aantal kloven of bruggen beschadigd, dan lopen de reparatiekosten zomaar eens fors op, zeker als het mooi afgewerkte en gerhodineerde kloven zijn.
Dus 390 lijkt mij zeker niet onredelijk.

2 likes

Is een gewoonte, zo weet je ook direct of er een meester horlogemaker de wijzerplaat heeft vastgelijmd. Als wijzerplaat vast zit en pootjes vallen er door weet je voldoende. :sunglasses:

Dat wordt dan weer wel apart vermeld op een offerte.

1 like

Klopt

Men kan niet verwachten dat men het hele binnenwerk gaat demonteren om te kijken wat er allemaal mis is en vervangen moet worden.

Dan vind de klant de offerte te duur en moet het niet hersteld worden. Horlogemaker moet dan heel het binnenwerk weer monteren voor niets te herstellen of te servicen? Van onnodig veel werk gesproken.

Dus bij een prijsopgaaf wordt het horloge even uit de kast gehaald, enkele functies getest, gekeken of wijzerplaat nog ok is en dat was het dan… wachten op goedkeuring van klant en anders weer in elkaar en terug naar afzender.

Hopelijk wordt het allemaal wat duidelijk en kan je de niet abnormale prijs plaatsen.

4 likes

De meeste merken geven al heel snel een offerte voor een full service zelfs als het iets kleins is bijvoorbeeld een losse rotorschroef, gewoon om zichzelf in te dekken en hun werk te kunnen garanderen, zelfde als een nieuw plexi glaasje voor de waterdichtheid.

Als je naar een onafhankelijke horlogemaker gaat (die wel aan de onderdelen kan komen voor dat merk) heb je direct contact met de horlogemaker en weet je precies wat er mis mee.

6 likes

Ha, jij hebt me door! Maar nee. Waar ik wel bang voor ben is dat de verzekering zegt dat ze wel voor reparatie met specificatie willen betalen maar niet voor een full service. Waar ik me eigenlijk ook wel in kon vinden voordat ik de reacties in dit topic heb gelezen.

Ja, zeker. Ik dacht echt dat ze het horloge zouden openmaken en zouden offereren wat er kapot zou zijn. Maar I stand corrected.

Na overleg met AD en Meistersinger:

De nieuwe plexi blijkt uiteindelijk te zijn omdat er veel krassen op zaten. Onderdeel vd service en niet apart op de factuur.

Dit is na overleg tussen AD en Meistersinger inderdaad bijgesteld naar klasse 1/2. Iets met een complicatie op het uurwerk voor de Neo specifiek waardoor deze in klasse 3/4 zou vallen maar dat is me niet 100% helder geworden.

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb hier echt wat geleerd over hoe zoiets in z’n werk gaat. Horloge wordt in de komende periode door Meistersinger hersteld onder full service voor 295 EUR.

4 likes

Dat vind ik best netjes.

1 like

Dé oplossing voor alle té dure problemen, Jan Ubels … :+1:
Vanuit heel Nederland kun je beter op-en-neer rijden naar hem, want dan nóg ben je veel beter af, qua prijs, maar zeker óók qua betere service. :smiley:

3 likes

Zie nergens staan dat ze Meistersinger service center zijn?

Komen ze dan wel aan onderdelen voor dit merk?

1 like

Ja, geregistreerde horlogemakers kunnen bij …… gewoon bestellen. Vorige maand nog kastdelen besteld, geen enkel probleem.

2 likes

Jan Ubels ‘doet’ alle merken horloges. Desnoods vervaardigt hij zélf onderdelen, indien die niet voorradig zijn. :smiley:

Dát komt inderdaad nog het mééste voor. :smiley: :+1:

Ik weet hoe moeilijk het is om aan onderdelen te komen, dus alle merken doen lijkt mij niet altijd haalbaar.

En een chrono seconde wijzer zelf maken of een wijzerplaat… lijkt me sterk. :grin:

Een binnenwerk zelf is haalbaar, alles er rond is vaak een uitdaging.

2 likes