Excuus, wederom een advies gevraagd topic, maar ik ben al bijna zeker van mijn zaak en wil graag kijken of ik niks moois mis. Gaarne zou ik met jullie mijn zoektocht en overwegingen willen delen met betrekking tot een stoere toolwatch / duiker.
Dit jaar heb ik mijn Sinn U2 S (ezm 5) verkocht om ruimte te maken voor een prachtige Speedmaster. Die zwarte tech duiker van Sinn was in mijn ogen een echte badass. En toch is ie de deur uit gegaan, hij had het nét niet; de bezel net te rond, de band zat heerlijk maar ook net niet (ge wit het wel)…
Op dit moment heb ik een Omega Seamaster Aqua Terra en dus de Speedmaster in mijn collectie, daar zou ik graag een stoere/robuust horloge naast willen (en een klein formaat Nomos en/of Rolex Explorer I, maar je moet blijven dromen he…).
Ik kijk, wik en weeg al maanden en kom altijd uit bij de Tudor Pelagos 25600TN.
Tag Heuer Aquaracer (zwarte plaat of de all black)
Carl F. Bucherer Patavi ScubaTec DLC Titanium
Die laatste is een kanshebber, ietske boven budget (maar dat is te overzien), ietske te groot (45mm is wel een beste) en geen stalen band… Dat is wel een dingetje, ik zou graag willen wisselen tussen staal/titanium én rubber.
Dus jah, welke mis ik nog, hebben jullie nog tips waar ik ook eens naar zou moeten kijken?
(und oui, heb de Pelagos in het blauw al gezien… )
Jaaa, ook mooi, maar ik vind het witte contrast tussen de plaat en de wijzers met indexen erg mooi. Bij de LHD lijken ze meer off-white dan bij de 42mm? Klopt dat?