Advies gevraagd: toolwatch met GMT-functie en goede WR

Aangezien we hier met z’n allen veel teveel uren besteden aan het afstruinen van internet :wink: wil ik graag gebruik maken van jullie kennis en surf ervaring. Het volgende is namelijk het geval: ik ben op zoek naar een onverwoestbaar/degelijk vakantiehorloge met GMT-functie en goede waterdichtheid. Ik heb een redelijk beperkt budget voor zoveel eisen (indicatie € 450,-).

Aan welke specificaties moet dit gedroomde horloge voldoen? Welnu:

  • Diameter 40-42 mm (evt. 43 mm)
  • Hoogte niet veel meer dan 12 mm
  • Waterdicht 200 meter of meer
  • Saffierglas
  • Mechanish/automatisch uurwerk (ETA 2893* is dus een waarschijnlijke kandidaat)
  • Draaibare bezel (draaibare binnenring mag ook, horloge wordt dan alleen gauw te hoog)
  • Mag gebruikt zijn, liefst met B&P

Aangezien ik zo een zeikerd ben die iets al gauw een hommage/replica vind, valt de Grovana/Steinhart/Defaubre-optie af (ik maak het mij daarmee niet makkelijker, maar een man moet volgens zijn principes leven hè… :smiley: )

Wie van jullie heeft suggesties? Alle reacties worden zeer gewaardeerd! (tu)

Goed zoeken op de baai leverde mij mijn Glycine Airman MLV voor ongeveer die prijs.
Airman 2000 is ook een mogelijkheid. Maar… 't is dus een kwestie van geluk hebben.

(Of je zou kunnen wachten tot Dreski zijn Hamilton GMT zat is :slight_smile: )

Al gekeken voor een Hamilton khaki gmt?

Specs:
200WR
Saffierglas boven/beneden
eta 2893
42mm in diameter
12mm hoog.
GMT functie
Stedenring(nutteloos in mijn ogen)
draaibare binnenring
En het is een merk met historie (1892 dacht ik)

Succes met je zoektocht!!

2e hands Sinn, Oris worldtimer? Bernhardt Gmt?

Benarus Worldiver (quartz of ETA 2893 Auto) : http://www.benaruswatches.com/
En als blijkt dat hij je niet echt bevalt laat maar iets weten, dan neem ik hem van je over voor een prijsje…
Idem voor een SInn 857 of U2 maar die zijn wat duurder denk ik…
Groeten
Broes

Bedankt voor jullie reacties! (tu)

@ grootmokum
Een Airman voor dat geld zou natuurlijk super zijn! Geweldige horloges… Helaas (tot op heden) niks (nu voor mij) betaalbaars kunnen vinden, anders zou ik het wel weten!

@ valjoux 7750
Een Khaki staat op de reservelijst. Ik vind ze wel cool, maar ben toch meer op zoek naar een horloge met een bezel.

@ hharry
Sinn en Oris worden binnen dit budget listig, zouden natuurlijk prima opties zijn (al zijn de Orissi wel dik).
Over Bernhardt ben ik enthousiast! Had er al wel wat over gelezen maar op de een of andere manier was hun website onbereikbaar. Nu niet, en het bevalt me wat ik zie… (tu)

@ bnootens
Benarus ken ik, zijn alleen te groot naar mijn smaak. Die zal je dus zelf moeten kopen! :wink:

bernhardt adverteert ook vaak op Wus en “pre-loved” exemplaren staan vaak op het verkoopforum. Op Tz-uk staat een Oris te koop. Ben benieuwd wat 't wordt.

hharry Schreef:

bernhardt adverteert ook vaak op Wus en
"pre-loved" exemplaren staan vaak op het
verkoopforum. Op Tz-uk staat een Oris te koop. Ben
benieuwd wat 't wordt.

Pre-loved of nieuw scheelt een hoop. Pre-loved komt een hoop meer binnen bereik van 't budget.

@ Eddy, Ik heb zelf ook de Khaki Navy, de kanttekening die ik heb bij dat horloge, is dat de lugs voor mijn pols nogal ver uit staan (lengte lug2lug). Hij steekt bijna over m’n pols heen en dat vind ik niet mooi. Even voor jezelf checken of dit belangrijk voor je is als je em echt overweegt.

MartinB heeft me gewezen op de Vostok horloges. Daar zitten ook automatische GMT klokken tussen.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,199459,199775#msg-199775

Suc6!

vostok europe, Oriënt, Junkers maken ze ook maar maar voldoen niet aan je wensen. Oriënt is budget vriendelijk.

Mijn toolwachch is dan wel geen automaat wel gmt en zeer fijn en zeker goedkoper dan 450

marnix_moed Schreef:

Pre-loved of nieuw scheelt een hoop. Pre-loved
komt een hoop meer binnen bereik van 't budget.

@ Eddy, Ik heb zelf ook de Khaki Navy, de
kanttekening die ik heb bij dat horloge, is dat de
lugs voor mijn pols nogal ver uit staan (lengte
lug2lug). Hij steekt bijna over m’n pols heen en
dat vind ik niet mooi. Even voor jezelf checken of
dit belangrijk voor je is als je em echt
overweegt.

MartinB heeft me gewezen op de Vostok horloges.
Daar zitten ook automatische GMT klokken tussen.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,199459,19977
5#msg-199775

Suc6!

Dat is zeker belangrijk, dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat hij niet goed zal zitten bij mij, bedankt voor de goede tip!

Vostok heeft waarschijnlijk, net als Junkers e.v.a., een waterdichtheid van 5 ATM. Da’s niet voldoende voor wat ik zoek.

En die EcoDrive ziet er best prima uit!

Goeie info!

Graag gedaan en in dat geval veel suc6 met je zoektocht!

P.S. Ik zou de Khaki niet meteen afschrijven, want het is een goeie klok. Misschien dat ie jouw wel past/staat. Hij is er ook met een rubberen band. Ik weet niet of je daar van houdt.