Advies gevraagd voor army stijl horloge (field, explorer of chrono pilot)

Het is de JUNKERS 6212-3 Final Edition met saffier en Poljot 3133

1 like

Ik vond deze ook vet maar helaas buiten budget, tenzij je een goede 2e handse vind

2 likes

Ik vind het een leuke zoektocht!
Wat de uitkomst dan ook mag zijn bestel er maar gelijk twee :wink:

1 like

Haha die van mij gaat niet weg. Dit was een goeie investering. Prijzen gaan alleen maar up, up, up:

Als ik er weer een tegenkom dan laat ik het wel weten. :sunglasses:

1 like

Het blijft een mooi horloge met een leuke maatvoering. Zelf nog eeuwig spijt dat ik voor 500 euro begin dit jaar op marktplaats heb laten lopen.:sweat_smile:

1 like


helaas 40mm

1 like

Eerst een druktestje:

als die 1ATM op het deksel overeenkomt met de werkelijke WR zou ik 'm met geen stok aanraken. Als ie stiekem toch 100m WR doet, prima.

39mm Purist for life, G.

Dat ding heeft maar een L2L van 45mm, dus wat is het probleem? Of heb je echt van die spinkige polsjes?

Nogmaals, denk aan mij als je 'm zat zou raken. :slight_smile: Ik zoek al tijden naar een excuus om de trekker over te halen. :slight_smile:

17,5 cm. Met een redelijk platte pols, geen ronde pols.

De Airmannen lijken voor de leek ook op een duikhorloge. Waarom de ene bezel wel, en de andere niet? Want de Sinn 104 is toch echt een flieger. :slight_smile:

1 like

Klopt dat wel @NielsV? De 36mm van @Batossai is al 46,5mm l2l dacht ik, gaat de 39mm niet richting de 50?

Pols van 16,5cm en bovenkant is ca 5cm, dus die lug to lug is wel belangrijk.

Mocht ik hem kopen en later evt kwijt willen, dan ben je de eerste die het hoort :+1:t2:

Sorry, ging om die van Niels en zn foto met de Airman 18. Op zijn 17,5-18 staat die goed.

Ik heb een polsmaat van 16,8/17 cm. Zo staat de 36mm op mijn pols:

4 likes

Hmmmmmm. Schuifmaat erbij genomen, en die zegt 46.

Schiet mij maar lek. M’n schuifmaat doet in cm, geen ". :slight_smile:

Dus de mijne zijn 5.5cm aan de bovenkant, en de Airman 39 komt op mij over als klein maar fijn. Maar goed, je hebt nog 4mm marge voor je overhang krijgt.

Anders kun je een keer komen passen. Pas op, in huis doe ik geen moeite om afstand te houden. Sterker nog, neurotische afstandhouders zijn niet welkom, ik kan daar niet anders dan eerlijk in zijn. Iedereen die normaal doet kan een bak koffie krijgen, met daarbij de obligate stroopwafel, en horloges naar keuze passen. Ik bespuit ze ook niet met alchohol, dat bijt en is mogelijk slecht voor pakkingen. :slight_smile:

4 likes

Ik ga ook voor de 46mm l2l, net ook even opgemeten.

@Batossai: staat je goed!

2 likes

Thanks. Welk model heb jij? Net die van mij opgemeten en ik kom uit op een LTL van 44/45mm ipv de eerder genoemde 47mm. Bij dit soort zaken telt elke mm. :grin:

2 likes

De AirMan 18 GMT in 39mm

1 like

Omdat ik er zelf over nadenk een Bertucci aan te schaffen wou ik je de optie even laten weten:

https://www.bertucciwatches.com

Hou je ook nog een beetje geld over om verder te sparen voor het horloge dat je ECHT wilt.

1 like

Dit is hem toch echt voor jou :grinning_face_with_smiling_eyes: draag hem zelf dag en nacht. Ik had ook mn twijfels maar deze gaat niet meer van de pols.

1 like

Ik heb deze nu twee weken in de winkelwagen zitten. Maar vind de lugs niet zo

1 like

Maar niemand vraagt daarnaar…

Dao zet je over die barrière en ga gewoon voor een Sinn 356 echt een prachtig horloge.

1 like

Vind ik ook.

Beetje indikken. Koop m vooral tweedehands… dat je er niet te zuinig op bent…

1 like

Heel erg nice!

2 likes

Ach. Wie een Airman wil passen mag dat. Volgens mij was de caveat on topic, oale zeiksnor van mie. :kissing_heart:

3 likes