Advies gevraagd voor army stijl horloge (field, explorer of chrono pilot)


De Marathon.

1 like

Voor 590 all in heb je de airman met witte plaat.
Zwarte weet ik zo niet

Ik zit abuis. is de 40 mm

Als ik je verhaal zo lees heb ik het gevoel dat je wat betreft kwaliteit en looks in de 1k en boven price range (Sinn , en ook de niet voorkeurs Stowa, Damasko) aan het vissen bent maar ongeveer de helft wil besteden.

Dit wordt een lastige vrees ik.

3 likes

Waarom kijk je dan niet even op de website ?

2 likes

Is dit geen leuke fieldwatch/army stijl horloge voor je, mooie specs en 36mm

12 likes

Ik zou voor 500 Euro voor een simpele PRS29 gaan van Smith’s.

Die heeft niet die lullige mercedes wijzers, is bijzonder anti-magnetisch, 36mm, met mooie standaard lugs en mooi gebold saffier.

@Da_Watcher heeft er eentje te koop staan waar ik al te lang over twijfel, dus als je hem voor m’n neus weg zou kapen: Denk aan mij als je 'm zat bent. :slight_smile:

2 likes

Toch is die nieuwe Khaki in Titanium wel erg mooi. En is ook “stealth” In die zwarte uitvoering. alleen even doorsparen. Of een gebruikte Fortis, ook wel lekker.

1 like

Dat heb ik uiteraard gedaan! Laat ik mijn vraag specificeren; hebben mensen ervaring met het bestellen via deze website?

Zwarte kast en te groot voor TS.

Wel mooi ding

Ik geniet sinds kort ook van de AirMan 39mm

6 likes

Timefactors is altijd wel betrouwbaar geweest meen ik.
Ik heb er overigens nooit iets besteld

1 like

Ik gebruik al vele jaren deze Wenger Swiss Military voor outdooractiviteiten, onder meer bergbeklimmen. Bevalt prima.

1 like

Speedbird PRS-22?

Groeten
Rutger

2 likes

Zondag 17 Mei 14.00 UK tijd gaat de shop open, dan moet je klaar zitten en snel bestellen.
Ben je niet op tijd dan moet je zomaar weer een maand wachten, dat is hoe het daar werkt, is wel een betrouwbare partij overigens.

2 likes

Als de Hamilton Khaki Pilot Pioneer je aanspreekt, zou ik deze CWC Mellor-72 Mechanical ook even bekijken.

https://www.cwcwatch.com/products/cwc-navigator-mechanical-hand-wound-gs-watch-1970-pattern

38mm, Sellita handopwinder. Wellicht weet deze je meer te boeien dan de G10.

5 likes

In juni komt er een nieuw horloge van Echo Neutra. Mooi merk, wel een microbrand. Maar de details aan hun horloges zijn heel gaaf uitgewerkt.

Het nieuwe model komt in drie kleuren. Gelimiteerde early bird voor 390.

6 likes

Ik zou inderdaad ook kijken naar een gebruikte Sinn 556, moet haalbaar zijn voor 500 a 600 euro


Of als budget het toelaat een 104.
Nieuw best prijzig maar tweedehands echt een steal.

8 likes

Mij ook :joy: en daarom heb ik jullie hulp nodig!

Oeh maar die is ook wel nice. Prijs niet helemaal te rechtvaardigen voor me, maar hij raakt wel een snaar.

Je spijt is terecht.

Ook een goede optie, dankje! Lijkt inderdaad op de genoemde Hamilton en blijft iets dichter bij het origineel. Al denk ik dat de Hamilton me iets meer aanspreekt, de plaat is net even weer wat anders dan bijvoorbeelde de CWC G10 die ik eerder had.

Eens, dus als je hem even aan mij verkoopt voor de prijs waar jij hem voor hebt gescoord, praten we nergens meer over!

De Yema superman is op zich wel mooi, maar niet helemaal wat ik zoek.

De 39mm zie je wel vaker en voor betere prijs inderdaad. Ik heb 39mm horloges en soms gaat dat prima, maar de lug to lug wordt dan te groot voor me in dit geval. @Batossai heeft ongeveer dezelfde polsmaat als ik, dus ik weet dat ik van de Airman echt de 36mm nodig zou hebben.

Ziet er niet verkeerd uit, maar dan zou ik toch eerder richting Hamilton of CWC gaan, waar het veel van weg heeft.

Dit vind ik ook een mooie. En de reden dat ik toch ook de Khaki field mechanical die hierop lijkt in de gaten houd. Ik heb hem in Amerika wel eens in mijn handen gehad, het deed me niet bijzonder veel, maar hij vinkt op zich wel alle boxjes aan.

Goedkoper dan €1100 heb ik een Sinn 356 niet gezien, das meer dan het dubbele van het budget. Sinn 556a zou misschien in de buurt kunnen komen als ik écht een goede deal op HF voorbij zou zien komen. Hou ik in de gaten. Sinn 556a is niet wat het eerst bij me in het oog springt, maar blijft wel een gave tool watch.

Wellicht dus! Als…

@stefaanvdv welke is dit?

Ja het topic is er ook een beetje om hier achter te komen. Ik zie wel wat alternatieven voorbij komen, dus goed dat ik ernaar blijf zoeken. En mocht ik erachter komen dat het echt boven de 1K zit, dan wet ik dat ook weer. Ik snap dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten niet kan, maar er moet iets zijn dat qua looks voldoet aan mijn wensen maar op een betaalbaarder niveau ligt.

Zeker. De PRS25 is wel een optie, afhankelijk van de versie en de prijs. Staat op mijn lijstje.

@Sanderrr Ik heb je zienswijze de vorige keer gelezen en op gereageerd. Er nog eens naar linken helpt niet echt. Daarbij gaat het niet per definitie om homages én heb ik ook homages in mijn collectie waar ik erg tevreden mee ben.

Zoals vaker maak je een excellente casus.

@Da_Watcher gepm’d om te kijken of het wat is!

Ook prachtig. Kan niet echt op een groene nato, maar desalniettemin erg mooi. Jammer van de 39mm, wat is jouw polsomtrek?

Hmm zegt me niks. Even gekeken, vind het er niet uit springen, dan zou ik eerder voor een CWC, Hamilton of Smiths gaan.

Kende ik niet. Ziet er wel leuk uit. De merknaam… vind ik apart. Het horloge doet me een beetje denken aan de Tudor BB58, die ik ook erg mooi vind, maar niet wat ik nu zoek. Kastvorm is wel mooi… maat staat er niet bij… Leuke optie wel, dank voor het delen.

Staat nu op mn lijstje! :+1:

Leuk, maar lijkt weer iets meer een duiker (?) en is groter.

Bedankt, meer is welkom!

Goede opties allemaal, dit helpt me wel een richting in heren! (of dames die ik per abuis als heer heb gezien)
Blijf maar met suggesties komen!

7 likes

Omtrek is 17,5 - 18cm

1 like