Advies gevraagd voor eerste Diver (1000-2500 euro)

Oris Aquis 39,5 en als de stalen band niet je ding is zowel op leer als rubber een topper!!

6 likes

Zou dan echt voor oris gaan! Top merk met karakter

Hydroconquest is leuk maar niet zo mooi als een oris aquis

1 like

Ik heb zelf ook gekeken naar een eerste diver destijds, wellicht in een iets lagere prijsklasse, maar wellicht kun je hier wat mee:

De Rado Captain Cook. Een enorm gaaf merk, je kan kiezen tussen de 42mm die voor jou waarschijnlijk net te groot zou zijn. Echter, hebben ze hem ook in 37mm - (43mm lug to lug) formaat. Ideaal dus zo in een slag kleiner. Komt met een geupgrade powermatic 80 uurwerk met 80 uur gangreserve, Zwitsers en erg gerespecteerd. Oh, vergeet de prachtige breads of rice bracelet niet!

Ook kan je kijken naar de Certina DS. Met 38mm een heerlijke maat en je ziet hem niet veel voorbij komen. Ook houd je flink wat geld over en het blijft toch wel een top merk!

Verder zie ik al vaak de Oris Aquis staan. Logisch, want het is een prachtige keuze. Daar zou ik dus zeker naar kijken!

Tot slot zou ik toch nog even kijken naar de Longines Hydroconquest 41mm, dan niet de oude, maar de nieuwe. Ik heb hem zelf ook (dus een beetje subjectief dit) maar hij is geweldig. Ik heb zelf enorm kleine polsen, dus was op zoek naar een horloge die mijn polsen toch konden hebben. Omdat die lugs heeft die schuin aflopen, ligt hij heerlijk rond de kleine pols. De sunburst dial is geweldig, het uurwerk een plus in mijn ogen t.o.v. de aquis en de 64h power reserve is lekker meegenomen.

Ik steel ook even een foto van @TiBrew :slight_smile:

14 likes

Mag het ook een duiker ‘met ervaring’ zijn? Dan zou ik zeker kijken naar een Omega Seamaster, (niet het nieuwste type), die sowieso klein op de pols valt.

Hier de mijne, dit is de kleinere midsize uitvoering.

5 likes

Zo’n Longines HC met keramische bezel is wel erg veel waar voor je knaken.

2 likes

Ik zou de Serica 5303 eens bekijken. Ik heb hem net binnen met witte plaat en ben er heel tevreden over. Zijn ook met zwarte plaat verkrijgbaar. Hoge kwaliteit voor de prijs. Deze NA schreef ik er vandaag over: NA: de verrassend mooie Serica 5303

Succes! :slightly_smiling_face: :+1:

5 likes

Ik zat laatst te kijken naar dit horloge en gisteren ook langs de juwelier gelopen en zag hem in de vitrine. Wat is er zo speciaal aan deze seiko dat ie zo duur is? En met duur bedoel ik dat ik voor dat geld bijv. Een longines HQ kan kopen.

1 like

iemand al de squale sub 39 gepresenteert?
images (6)

3 likes

Squale is trouwens ook een top merk!

5 likes

Die is echt cool!

2 likes

Overschot van gelijk. Maar de 1521 is toch echt te groot voor TS. Dan zou de U50 nog iets kleiner dragen. Die is 41mm maar ltl slechts 47mm past die ook wel op veel polsen. Plaatje:

11 likes

Draai het eens om: wat is er beter aan die Longines?

Ik zou zelf voorstellen indd de Seiko SPD’s te proberen. Zijn groter dan 39mm, maar come on, een duiker mag best wat ruimer zijn - mits het aan de pols nog past natuurlijk. Oris Aquis is gaaf qua kleuren maar vind ik op een manier een beetje fancy. Longines ook een beetje last van, meer luxe uitstraling zeg maar. Weet het niet beter te benoemen…
En als je twijfeld over maten dan vooral wegblijven bij webshops.

Betere specs, zwitsers uurwerk (voor sommigen belangrijk) mooier horloge om te zien dan de 13 in een dozijn seiko.

Vind ik sowieso mooier dan de HQ en dan de Seiko. Goede afwerking, robuust horloge, mooie variaties in het model.

2 likes

CW dus

7 likes

Als je het mij vraagt: er staat een mooie davosa pepsi in het blauwe gedeelte. Als ik nu een duiker zou willen kopen zou ik daar zonder aarzelen voor gaan.

Elaborate? Ik weet het niet goed?

Smaak

Smaak

Die SPB140’s zijn wel onderscheidend hoor. Model met meer historie dan de Longines misschien? Maar dat zeg ik, niet gehinderd door kennis van Longines…

Begrijp me niet verkeerd, die Longines vind ik vroeger ook gaaf, maar ik ben erg benieuwd naar de vergelijking.

64 uur gangreserve, 30 atm waterdicht, daarnaast veel robuustere band.

Wel iets wat meer gewaardeerd wordt over het algemeen

Ik vind het wel meevallen. Ik vind seiko’s sowieso behoorlijk op elkaar lijken allemaal. En ben nooit echt kapot van de kwaliteit. Ik heb ooit een skx007j gekocht omdat ie zo iconisch zou zijn. Droeg hem laatst weer en het viel me op dat vergeleken met een oris, edox of certina het echt rommel is. Ik ga hem ook wegdoen binnenkort want echt, zelfs mijn pagani design vind ik lekkerder dragen. De grote uitzondering is grand seiko, maar dat is echt van een ander niveau. Grand seiko kan ik wel waarderen. Misschien is dat een tip voor de TO. Voor tussen de 2 en 3k zijn grand seiko’s wel eens te vinden maar goed,.de vraag is of je wel een quartz ziet zitten etc. Etc.

3 likes

21 likes

Maar dan de 36mm neem ik aan? Deze lijkt me 42mm toch?