Advies gevraagd voor eerste Diver (1000-2500 euro)

Elaborate? Ik weet het niet goed?

Smaak

Smaak

Die SPB140’s zijn wel onderscheidend hoor. Model met meer historie dan de Longines misschien? Maar dat zeg ik, niet gehinderd door kennis van Longines…

Begrijp me niet verkeerd, die Longines vind ik vroeger ook gaaf, maar ik ben erg benieuwd naar de vergelijking.

64 uur gangreserve, 30 atm waterdicht, daarnaast veel robuustere band.

Wel iets wat meer gewaardeerd wordt over het algemeen

Ik vind het wel meevallen. Ik vind seiko’s sowieso behoorlijk op elkaar lijken allemaal. En ben nooit echt kapot van de kwaliteit. Ik heb ooit een skx007j gekocht omdat ie zo iconisch zou zijn. Droeg hem laatst weer en het viel me op dat vergeleken met een oris, edox of certina het echt rommel is. Ik ga hem ook wegdoen binnenkort want echt, zelfs mijn pagani design vind ik lekkerder dragen. De grote uitzondering is grand seiko, maar dat is echt van een ander niveau. Grand seiko kan ik wel waarderen. Misschien is dat een tip voor de TO. Voor tussen de 2 en 3k zijn grand seiko’s wel eens te vinden maar goed,.de vraag is of je wel een quartz ziet zitten etc. Etc.

3 likes

21 likes

Maar dan de 36mm neem ik aan? Deze lijkt me 42mm toch?

Mmm, als je in dit kader vergelijkingen gaat trekken met de bottom line Seiko duiker van wat is het, 15 jaar geleden, dan snap ik wel dat je er minder over denkt. Die SPB range staat 2 soorten uurwerk hoger in de range, maken gebruik van andere materialen en hebben ook 70 uur reserve - volgens spec.
Ik zou zelf ook een Longines overwegen hoor, maar zo belabberd doet Seiko het ook niet.

3 likes

Nee maar dat is ook wat ik me dus afvraag: wat is nou zo geweldig aan dit model dat 1250 moet kosten? Ik zou echt zoveel andere horloges kiezen voor dat bedrag alvorens ik die seiko zou overwegen

Dus je vergelijkt een

Met

Die het veelvoud kosten?
Die vergelijking is een beetje mank.
Overigens zijn het allemaal mooie horloges voor het geld, de Oris is over het algemeen de duurste en ook het mooist afgewerkt. Seiko gaat van laag naar zeer hoog qua prijs en dito afwerking, ik zou het merk niet afschieten op alleen een skx die in der tijd voor rond de €150 weggingen.

On topic:
Ik zou gaan voor het horloge waar je hart sneller van gaat kloppen, wanneer dit nu boven budget is: doorsparen.
Wil je toch graag iets: koop een “budget” horloge, daar zitten ook echt leuke tussen.

Dan hou je lekker veel over voor het ultieme doel en je hebt toch weer een nieuw bezit. De Casio is een echt merk, de andere is wat meer knip en plakwerk. Heb ff niet naar diameters gekeken, dat mag je zelf doen :grin:

4 likes

Ik noemde pagani design ook als je goed gelezen had en ja ik vind deze ook beter dan de skx…

1 like

veel meer duiker dan Sinn U1 en UX gaat het niet worden.

Ik heb beiden; de U1 in een andere uitvoering. Dragen ondanks het getal 44 dat iets zegt over de maat toch erg comfortabel.

5 likes

Is een pagani nu ook al duurder dan toen een skx was?
Weet het ff niet dus is een serieuze vraag, voordat je het verkeerd opvat.
Het enig wat ik je mee wil geven is dat je een merk niet moet afserveren op 1 item.

1 like

Nee volgens mij niet. Een pagani is goedkoper.

Doe het ook niet op 1 item, was alleen een voorbeeld…

1 like

Herkenbare vraag……:slight_smile:

Ik ben destijds, hier al meerdere keren genoemd, voor de Oris Aquis 39,5mm gegaan; de mat zwarte versie met geborstelde kast en band :ok_hand:t2:

Nog geen moment spijt van gehad, heerlijk horloge en krijgt nog steeds veel draagtijd!

Ik heb hem destijds gekocht via duitse online ad met een nette korting; http://www.uhrenlounge.de/

3 likes

Overigens zonder reclame te willen maken voor mijn eigen certina ds ph 200m, maar voor 760 euro nieuw krijg je echt veel bang for the buck, met standaard twee banden (metaal, leer of nato, afhankelijk van de combi die je wil), een prima uurwerk, 80 uur gangreserve, niet te grote diameter en ben je 500 euro goedkoper uit dan de seiko spb…

1 like

Sinn is al een paar keer genoemd hier maar als ik nu 2k stuk te slaan zou hebben voor een duiker zou ik 100% voor een U50 gaan.

Duits brutalistisch design
Specs
Sinn tech
Formaat

Weet alleen niet of ik voor zwart of metaal zou gaan…

4 likes

Ik vind persoonlijk heel veel duikers te dressy. Een duiker mag bij mij echt een toolwatch zijn. Stoer. Niet te gladjes.

Ik ben erg fan van de Seiko Marine master. (Ik heb hem zelf niet haha) maar net niet te dressy maar net wel ff lekker dik.

Een duiker kleiner dan 40 mm zou ik sowieso aan m’n vrouw geven.

3 likes

Ik vind in de categorie tot 40mm, de Ollech & Wajs ook wel erg lekker

6 likes

Nog een paar…

Of een Doxa 600T:

(Oranje is de echte Doxa kleur maar ze hebben ook traditioneler of minder traditionele kleuren)

3 likes

Ik zie veel moois voorbij komen maar weinig in de maat waar de TS om vraagt……