en nog wat duurder … alhoewel, Chr Ward is heel keurig geprijsd, en een quick release stalen band met micro verstelling heeft !
Mooie opties voorbij gekomen. Ook Oris wordt veel aangeraden, persoonlijk vind ik de Aquis een vreselijke unit, net een klomp staal. Ik zou dan eerder voor die Oris 65 gaan, maarja een 100 meter water resist is wat mij betreft niet genoeg om als duiker gekwalificeerd te worden. De mooiste opties vind ik de Sinn’s, zowel de U1 als UX, beiden met 44 mm wel groter dan je wilt, de U50 kan dan weer wel 41 mm volgens mij en kleine uitvoering van de U1. Andere optie voor als het echt toolwatch uitstraling mag hebben is de EZM3, deze heb ik zelf en bevalt prima.
Als dit het niet is zou ik misschien gaan shoppen voor een Seiko, bijv. de aangeraden SPB143, echt een prachtig horloge imo.
Tja, geen idee, maar dat was mijn vraag aan jou over de Longines Die is 2ellicht niet belangrijk méér of minder dan zo’n Seiko. Ik denk dat Seiko z’n imago meer tegen heeft. Longines, Zwitserse afkomst, maakt meer indruk…
Kan twee dingen doen. Als je die hydroconquest mooi vind gewoon kopen dat ding, de band aan een polijstboer afgeven en de center links laten borstelen. Dan heb je een super duiker op een mooie geborstelde oyster.
Of je koopt wat Frans voor minder geld.
Serica for the win.
Of je gaat voor de funky skin diver met de Japanse spijkerbroekenband. De Sixty Five Momotaro.
Oris for the win! Dat waren drie dingen die je kunt doen. Sorry.
Alleen de band verwisselen schijnt een dingetje te zijn
Super bedankt allemaal voor de tips, ik heb weer wat nieuwe merken/uitvoeringen waar ik eens naar ga kijken😃 wordt vervolgd….
Oh ja. Koop zo’n Bergeon pincetdingetje bij. Of zo’n Ali ding van 20 ballen.
Dat doet me er aan denken. Amazon heeft het tweede deel van de zending nooit geleverd.
Ach, zo belangrijk zal het dan wel niet zijn als je het nu pas door hebt
Voor de bovenkant van je budget is er Omega & Breitling (2de hands).
Wil je "bang-for- the-buck’ in een laag segment, zonder concessies te doen aan uurwerk en kwaliteit kan ik je zeker Steinhart aanraden
Ligt je hart echter op een nog hoger niveau, kan je ook als tussentijdse klok een Tudor 2de hands aanschaffen tot je hebt doorgespaard tot het echte werk en je schaft je een Rolex duikert aan
Black Bay 36 dan ? onder budget , 15 atm . Maar oke het is geen duiker . Wel een prachtige sports-watch .
Ik vind jou budget van tussen €1000,- en €2500,- een beetje lastig.
Er is namelijk zoals je ziet heel veel te koop in deze prijsband.
Ik zou voor €2500,- opzoek gaan naar een gebruikte Omega Seamaster 300m coaxial.
En als je je budget iets op rekt dan moet
Referentie: 212.30.41.20.01.003 beschikbaar gaan worden.
Met zijn 41mm een fantastische maat voor een Diver.
En zowel op staal of rubber

Ja, en als je weer wat meer oprekt dan kan je een Blancpain kopen .
Nee geintje natuurlijk , Ik zou zelf niet voor 2.5k wat kopen. Ik zou inderdaad een duiker voor max 1000 euro kopen. En dan doorsparen.
Als ik jouw budget had, dan zou ik voor één van de Oris Divers 65 in 40mm gaan… maar goed, daar ben ik zelf nu ook naar toe aan het werken
sowieso goede keuze U50.
Prima uurwerk erin ook.
Goede morgen,
De Squale 39 mm is een zeer goede optie, is er ook met GMT functie.
MVG Maik