Ik ben van plan om een eigen merk horloges te lanceren. Omdat dit nieuw voor mij is vraag ik me af waar ik op moet letten bij het inkopen van horloges. Ik wil kwaliteit horloges aanbieden, dus geen horloges die na 2 maanden alweer kapot zijn of roesten.
Tom, welkom!
Er komen meer reacties dan je voorzien hebt, … let maar op en ook een aantal onzinnige en lollige pesterijtjes. Het is vrijdag en een herfstdag, vandaar.
Ik kan je helaas niet van een passend antwoord voorzien maar wens je wel veel succes met je onderneming. Uit China importeren. Poeh, spannend.
Het lijkt me vooral belangrijk om eerst goed na te denken wat je wil gaan doen en wat je business plan is. Niet lullig bedoelt maar het komt op me over alsof het nogal een opwelling is en je niet precies weet hoe en wat nog.
Wat is je visie, hoe wil je het gaan bereiken, heb je al een marktonderzoek gedaan, wat bieden je toekomstige concurrenten aan kwa kwaliteit in welke prijsklasse, wat is je doelgroep, wat is het erkenningspunt of verhaal van je horloge wat de klanten over de streep gaat trekken, wat is je start kapitaal en heb je de bijzaken goed voor ogen om een bedrijf op te starten? (denk aan marketing, branding, documentatie, website, garantie, klanten contacten, leveranciers contacten, social media, aftersales. enz enz)
Je bent hier net lid en komt met een vraag.
Prima op zich maar als (adspirant) ondernemer moet je eerst zelf een visie ontwikkelen en onderzoek doen en doelen stellen en een businessplan maken.
Kortom, als je serieus bent, vertel eens iets meer over je zelf.
Want hier is een markt voor? de combinatie plexiglas en edelmetalen wringt al. Bij vintage kom je hier mee weg, bij nieuwe horloges niet. Buiten dat is een horloge gemaakt van een edelmetaal prijzig, als merk zonder historie gaat dat lastig worden om dat te verkopen en al helemaal als het made in China is.
Ik denk dat de grote mensen antwoorden hem afgeschrikt hebben. Misschien was de gedachtegang van @Ipzaee om even wat horloges in te kopen, in Nederland te verkopen en snel wat winst te pakken. Dan staat hij na de reacties te hebben gelezen weer met beide benen op de grond.