Advies gevraagd

Tenzij je persé een quartz wil, heeft Tudor ook veel moois. De Northflag, Pelagos en Black Bay zijn mooie horloges voor onder de 3k.

smaken verschillen Logie, de SKX007 is ook mooi maar gaat hem niet worden vanwege het feit dat ik nie zo diep ga duiken :slight_smile:

1 like

Oke die heb ik gemist Spoon komt door het grote assortiment van Seiko, heel mooi idd, ik zet hem er bij, is die er ook met witte wijzerplaat verkrijgbaar?

Marijn, goed bezig deze neem ik ook mee, d8 dat al die seamasters met stopwatch uitgerust waren, bedankt!

1 like

Als je wat uitkijkt vind je die Balls soms voor een erg goede prijs. Deze Marvelight kocht ik nieuw mét garantie via een AD voor < 1000 EUR.

image

1 like

Ik dacht dat Steinhart er wat van kon, maar van een merk als Ball valt mij dit tegen.

Precies dat…

Alternatief plan;
Koop een mooi horloge van rond de 1.000,-.
Zoals een Sinn 104.
Is er in veel varianten, mooie afmetingen.

IMG_6119

En spaar daarna door met de rest van je budget totdat je er een leuke Rolex of Omega of zo naast kan kopen. Een Explorer 2 Polar bijvoorbeeld of een Datejust, of Explorer 1.

1 like

Hm tja… Dat was via eBay via een Spaanse authorized dealer. Heb hem ooit ook maar één keer zó goedkoop gezien en toegehapt, en vanaf toen enkel nog maar tegengekomen > 1200 EUR (maar natuurlijk ook niet meer actief gezocht naar een goed koopje).

Maar goedkoper dan list price vind je ze volgens mij sowieso.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Ha de Seiko blijkt een Omega te zijn :wink:

Nee dat begrijp ik, voor mij geldt wat een ander mooi vindt hoef ik niet mooi te vinden, vandaar…
Je begint met dat je fan bent van Tag dus dan zou ik persoonlijk naar de dealer stappen en lekker los gaan dan heb je die alvast binnen… :wink:

1 like

Ik zou voor dat geld ook zoeken naar een Grand Seiko quartz (niet de 37mm versie), net zoals de Grand Seiko is Ball is in België minder aanwezig, mogelijk is deze elders wel vlotter te vinden.

Porsche Design is 30% te veel betalen aan listprijs mijn inziens.

De vorige Omega Aqua Terra vond ik knap in blauw, kan je misschien nog goedkoper vinden wegens lancering nieuw model.

Van alles wat ik voorbij heb zien komen vind ik de Calibre 6 de mooiste. Ook een Grand Seiko is prachtig.

Dank Pablo,

Stowa is ook niet verkeerd maar heb ik losgelaten, mooi maar maakte te weinig indruk.
Mechanisch zeg je, de nieuwe TAG 's zijn toch vanaf uitgerust met batterij wat is daar mis mee?

Ralph dank voor je mening, zelf in het bezit van een B van Breitling?

Er is ook zo veel keus he :wink:

1 like

Goed gelezen Frans :slight_smile: ik zal t.z.t. wel vertellen wat het is geworden (geen haast bij)

Alvehe, dus je zegt van de prijs kan altijd wat af, hoeveel is dat gemiddeld, 10% van de vraagprijs of meer?

check je PM

Ja inderdaad. Een paar jaar geleden de SuperOcean Heritage gekocht. Erg blij mee! Zowel op staal als op leer een gaaf horloge!

1 like

In de prijsklasse tot 3k zijn er inderdaad erg goede Quartz (batterij). Kijk dan eens naar vhp (very high precision) of thermocompensated Quartz horloges. Longines en Breitling en omega Aqua terra vallen in deze klasse.

Wellicht valt Grand Seiko ook in deze prijsklasse.

Succes!

1 like

mooi klokkie alvahe alleen smaken verschillen gelukkig he anders had iedereen hetzelfde klokje, de loep op de date is me net iets te, maar goed om te horen dat er nog meer Ball liefhebbers op dit forum zijn!

1 like