Advies gevraagd

Hallo beste watchers,

Ik ben in het bezit van een mooie Seiko Constellation automatic chronometer (erfstuk vader). Met het prima advies wat ik gelezen heb in dit forum heb ik het glas laatst wat helderder gemaakt met Glanol. Dit horloge draag ik op zeg maar zon- en feestdagen.
In november 2015 een Blocks smartwatch gebacked en betaald, helaas is het geld van de opbrengst - 3000 x +/- 500 Euro- niet helemaal goed geïnvesteerd en denk ik een fiasco geworden.
Inmiddels gespaard voor wat anders, het moet een stoer horloge totaal anders dan Blocks (hartslagmeting, gps, betaalapp, notificaties etc).
Nu komt, het ik heb gegoogeld op Chrono24 site en alle horloges bekeken in een range die voor mij in aanmerking komen van A t/m Z (grof tussen 1500 en 2500 Euro met een max van 3000 Euro idd dat is heel veel geld).
Uit welke horloges ga ik kiezen:
-Tag Heuer Link Calibre 6 (40 mm) met witte wijzerplaat of zwarte wijzerplaat, mijn motivatie: fan vh merk, oogt stoer, witte wijzerplaat ziet er sportief uit, met een hele mooie horlogeband;

  • Tag Heuer Link Quartz (40mm) met witte wijzerplaat maar ook de zwarte wijzerplaat, mijn motivatie: idem als vorige
  • Ball Watch Engineer 2 COSC Red label (43mm) , oogt top maar het merk ken ik niet
  • Ball Watch Engineer 2 Marvelight (40mm), oogt top maar het merk ken ik niet
  • Ball Watch Engineer 2 Ohio (40mm), oogt top maar het merk ken ik niet
  • Porsche Desighn 1919 Datetimer Eternity (42mm), sportief, apart, eenvoudig en straalt klasse uit
  • Meccaniche Veloci (…?mm), dik, groots, sportief
  • Lindburgh + Benson Unikatorium Ice handmade Blue Ice (42mm), spacy
  • Lindburgh + Benson Unikatoruim Ice Crystal (42mm), spacy
    en last but zeker niet least,
  • Blu NEW Quartett Automatic (…?mm) , dik, apart, stijlvol, woow factor
  • Blu NEW Sky Automatic (…?mm), dik, apart, stijlvol, woow factor

Wat is wijsheid volgens jullie, ik ben zeer benieuwd naar jullie persoonlijke reacties!!

Voor Max 3000 is er heel veel leuks te koop.
Maar van jouw lijstje kan ik niks kiezen. Sorry!

Ball is een relatief onbekend in Nederland, maar heeft een goede reputatie op het gebied van kwaliteit.

Succes met je keuze :+1:

4 likes

Zelf zou ik nooit een horloge van €1500-3000 kopen dat een quartz is. Maar dat is gewoon koppigheid en smaak haha.

Ik vind de ball horloges best mooi, maar zou zelf eerder voor een Omega gaan (blijft ook wat waardervaster) denk dan b.v. Is aan de omega seamaster aqua terra

5 likes

Zonder enige twijfel een TAG Heuer, Calibre 6. Maar dan een Carrera! Schitterend!

10 likes

Tag Heuer en Ball zijn goede merken. Ball (Lange geschiedenis en van oorsprong Amerikaans, maar nu in Zwitserse handen) is vooral bekend vanwege het gebruik van tritium buisjes voor de verlichting. Tritium blijft licht geven dankzij de chemische samenstelling, al wordt het na een aantal jaar minder sterk. Je hoeft het dus niet op te laden zoals bij lichtgevende verf.

De rest van de merken die je noemt, ken ik niet. Je ziet ze hier ook niet voorbijkomen, althans ik niet

dank voor je reactie LeftLiner, goed om te horen!

waarom geen quartz Marijn? De seamaster is met stopwatch etc (3 knoppen) dat wil ik nou net niet maar idd je hebt gelijk hij is wel mooi!

TAGed idd heeeeel mooi die zet ik erbij!

1 like

Heb je hier een plaatje van want die ken ik nog niet…

Advies kan ik je overigens niet geven behalve misschien gewoon je eigen gevoel volgen :wink:

De seamaster hoeft echt geen chrono te zijn, daarom ook de aqua terra als voorbeeld.

Hierbij de link naar de aqua terra met een budget van €1500-3000 via chrono24:
https://www.chrono24.nl/search/index.htm?dosearch=true&manufacturerIds=187&maxAgeInDays=0&models=68&pageSize=60&priceFrom=1500&priceTo=3000&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0

1 like

Welkom hier. Van dat rijtje voor mij de Ball Engineer Marvelight dan maar. De Ohio heeft een te contrasterende day date. Vind wel dat bij de Marvelight de wijzers niet zo bij de indices passen.
De Ball Engineer II OHIO NM1026C vind ik dan mooier in balans, maar ik geloof dat ze die niet meer maken, @38mm:

Prima merk verder, mooie historie. Ze doen veel aan schokprotectie, met een soort kooitje om de balans heen. Verder kun je op bepaalde modellen bij ruige activiteiten vanaf het achterdeksel een soort “rem” op de rotor zetten. Best cool. En ze reguleren heel goed.

De rest heb ik liever niet om :grin:

Buiten het rijtje is de Aqua Terra een mooiere optie, in veel kleuren te krijgen.

Ik kan niet voor Marijn spreken, maar velen hebben hier een voorkeur voor mechanische horloges, en zeker in jouw prijsbracket. Er is niets mis met quartz verder. Ik zou me absoluut even inlezen over de verschillen tussen quartz en een automaat. Als je op quartz staat (wat je niet doet want overweegt bv de Ballen) dan is een Grand Seiko quartz haalbaar voor je budget. Supergoede keus.

En nog wat fotos van het web.

image

Van al het bovenstaande zou ik een Ball nemen. De rest is op zich een goed merk (tag) maar neem voor dat geld bijv een Calibre 5 of een ander mechanisch model.

Die Lindburg en NEW horloges zijn veel te duur voor de techniek, onbekend, en bij wijze van spreken zijn ze na aankoop nooit meer te verkopen. (Eigenlijk bedoel ik hier dat het overpriced bagger is)

Voor dit geld (max 3k) zou ik ook kijken naar Stowa, Omega aqua terra, Longines en wellicht is Tudor ook nog haalbaar.

Dit…staat eentje op MP tegen een verdomd lage prijs :thinking:

SKX007

8 likes

1 like

Voor zoveel geld zou ik zoals hierboven al aangehaald voor de gerenommeerde horlogemerken gaan. Als je opengewerkte horloges mooi vindt zou je bijvoorbeeld kunnen gaan voor een Tissot Chemin des Tourelles Squelette:

tissot-chemin-des-tourelles-skeleton-watch-front

Of een Tissot T-Complication Squelette:

2 likes

dank voor je toelichting Pulsar96, inmiddels heb ik de genoemde horloges met foto toegevoegd.

zie de laatste foto die ik heb toegevoegd Frans, idd op gevoel afgaan is misschien wel het belangrijkste maar ik ga ze niet allemaal vooraf in het echt zien dus…

ga het me nog lastiger maken :wink: , nee beetje teveel robotachtig maar toch bedankt wbcoupe :slight_smile:

1 like