Advies gevraagd

Oke - je vraagt advies.
A: streep om te beginnen eerst maar eens de helft weg.
B: streep daarna weer de helft weg
C: Zo, stel nu je vraag opnieuw met een kortere lijst, want dit vliegt alle kanten op.

Met jouw budget wordt het vast iets moois!

1 like

Oke handig Ogenblik, inmiddels heb ik het lijstje teruggebracht tot Tag Heuer Link Calibre WJ201A.BA0591 (zwarte wijzerplaat), WJC201C.BA0591 (blauwe wijzerplaat) en Tag Heuer WBC2110.BA0603 (zwarte wijzerplaat) en Porsche Design 1919 Datetimer Eternity met stalen band (te duur tot nu toe). Horloges geen van allen nog niet in werkelijkheid gezien.

Zeker een keer in het echt gaan zien. Dan wordt de keuze meestal een stuk makkelijker!:grinning:

1 like

Ik sluit me aan bij @wbcoupe.
Voor dat geld heb je een mooie Tudor Black Bay.
Vakmanschap van Rolex, met een goedkoop te servicen en betrouwbare ETA.
Hier een sfeerfotootje van mezelf.
a6f978d68c34e28285a8e39ead3ad180b24fa65c_1_500x500

2 likes

Ik zou zoals anderen schreven mij beperken tot de grote merken met een dergelijk budget en tevens geen Quartz kopen maar een mechanisch horloge.

Dat voorkomt extreme hoge afschrijving mocht je eens willen flipperen!

Verder adviseer ik standaard op elke adviespost -los van alle criteria- dat een Speedmaster de juiste keuze is!

Hierbij! :sunglasses: :white_check_mark:

Kan dus nog met een hoofdkeuze twee kanten op: Duiker of Dresser. Eerlijk gezegd zou ik eerst die keuze maken en me dan in die richting verder verdiepen,

Iemand die ineens helemaal verliefd is op een bepaald model kan zijschip dan zaken afvragen als kwaliteit, van kast uurwerk, de positie op de markt en reviuws lezen. Jij bent echter zoekende en is te snel zoveel geld uitgeven m.i. niet handig.
(Die Porche bijvoorbeeld is misschien wel mooi en zegt iets over je smaak, maar of dat nu je eerste ‘grote’ aankoop moet zijn?)

ga ik zeker doen TagEd

Ogenblik, klinkt misschien gek maar ik heb niets met duikhorloges, ik ben geen duiker, ik vind mezelf wel sportief (hardlopen, MTB en op de racefiets). Ik zoek dus een horloge die sportief oogt, die ik persoonlijk mooi vind en bij me past, die tegen een stootje kan en waterresistant is. Een smartwatch zoals bijvoorbeeld de Tag Heuer 42/45 was dus een optie maar wordt hem niet.
Een van de horloges die ik dus laatst genoemd heb gaat het worden. De Porsche met leren band is dus geen optie (met stalenband nog veel duurder en daarom is deze de eerste potentiele afvalkandidaat).

1 like

dank voor je advies Jaroen. Wat ik koop gaat niet meer in de verkoop maar later over naar een van de zonen.
De Speedmaster wordt hem niet (dan zou ik eerder gaan voor de Taq Heuer Calibre 18).

1 like

staat je goed bloedlink die Tudor maar wordt hem echt niet voor mij (geen duikershorlogefan)

Voor 1500-3000 euro zou ik niets halen wat in je genoemde lijstje staat. Ik zou voor dat bedrag ook (en voor eigenlijk ieder ander bedrag idem dito) nooit een Quartz horloge kopen. Voor het genoemde budget kun je echt een aantal hele mooie horloges kopen zowel nieuw als tweedehands. Tudor Black Bay, Breitling Colt, Breitling Superocean, Omega Seamaster (Aqua Terra), Seiko Marine Master 300, Grand Seiko’s wellicht ook, vintage Rolex Datejust of vintage Rolex Airking, Omega Speedmaster Reduced, Omega Speedmaster als je goed zoekt, een hele rij aan Longines horloges en ga zo maar door.

3 likes

Wat vind je hiervaan, Oris Artix voor rond 2500euro?

https://www.oris.ch/en/watch/artix-skeleton/01-734-7714-4054-07-5-19-81fc

:thinking: dan kan ik de eerste twee Tag’s op je shortlist niet helemaal plaatsen.

Als je voor een Tag wilt gaan, houd dan de aanbiedingen van de outlet Roermond in de gaten.