Advies gevraagd!

Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een mooie klok.
Nu heb ik ongeveer een 10tal horloges in mijn verzameling, allen niet erg bijzonder en varierend van 20 tot 500 euro in aanschafwaarde. Nu vindt ik het wel eens tijd een wat exclusiever, mooier horloge aan te schaffen met een budget van ±2.000. Ik ben niet bepaald een kenner op dit vlak en ben bang een complete miskoop te doen.

Nu heb ik al een beetje rondgekeken en mijn oog viel op de Oris Aquis collection. Om een beetje een beeld te geven van wat ik mooi vind, maar ik sta open voor andere aanbevelingen.

Welke kenner kan mij wat aanbevelen?

Mijn dank is groot,

gr Jeremy.

3 likes

Omega Seamaster

2 likes

Tudor BB 41 is mij goed bevallen, geweldig horloge

11 likes

Let op de weg! Geen foto’s maken dus.:face_with_raised_eyebrow:

13 likes

Wat je ziet is niet altijd wat het lijkt, vraag hoe de foto is gemaakt had ik wel gewaardeerd

3 likes

Het was ook niet helemaal serieus.:smirk:

4 likes

erg mooi inderdaad en zeker mijn smaak. Welke winkel/webshop kunnen jullie aanbevelen voor een betrouwbare afhandeling/prijs? Ben niet helemaal thuis in dit soort aankopen.

1 like

Welkom Jeremy!

Als ik dit zo lees:

Dan heb ik één tip voor je. Passen, passen en nog eens passen.
Het forum is een perfecte bron voor ideeën maar ook ééntje waar je je heel snel kan laten verleiden tot een miskoop.
Kijk eens een tijdje in het “wat dragen we vandaag” en in het “incoming” draadje, je zult verbaast zijn wat er nog meer te koop is behalve dat wat je al kent.

Dit is wel een hele mooie lijn, wel een flinke jongen dat wel. Vooral de Source of Life vind ik tof, die heb ik een keertje gepast. Mooie kast en dial.

Succes met je zoektocht!

8 likes

Misschien een keer naar de oris winkel hier in Amsterdam, en dan lekker gaan passen .

1 like

Welkom op HF, Oris is een heel mooi merk!

Wellicht beter meer winkels gaan bezoeken en gaan passen, passen en nog eens passen. Op een foto kan een horloge zo anders overkomen dan in het echt om jouw eigen pols. Wat de een mooi staat is helemaal niets bij de ander. Daarnaast ook heel veel verschillende smaken. Persoonlijk vind ik Rado een mooi merk, ben erg content met mijn Sintra en Diastar maar anderen vinden het juist weer helemaal niets.
Kortom, met jouw budget kun je heel veel kanten op, maar belangrijk is zelf gaan passen, laat je informeren in een winkel, maak foto’s van de horloges om jouw pols, denk er een week over en als het dan nog klikt kopen de week erop. Kopen is zo gedaan, een miskoop dus ook zo gemaakt. Het zoeken is vaak het leukste van het hele process. Veel succes en laat je vooral niet gek maken door alle meningen hier, vaar vooral jouw eigen koers.

1 like

Yep. Dan zie je of iets bevalt ja of nee. Als de Aquis je bekoort, kun je daar je lol op.
Vind je het niks, dan streep je die van het lijstje. Voor de rest :

1 like

En de Oris shop geeft 20% korting op veel modellen ivm corona.
Succes met je zoektocht

1 like

De Oris Aquis stond ook op mijn lijstje maar idd eest flink gepast bij de AD in DH, viel mij wat tegen helaas dus nu van het lijstje af! Ik ben wat minder van dat hele strakke blijkbaar. Wat meer ‘rondingen’ bevalt me meer, ik heb toen doorgespaard en heb oa een IWC Ingenieur gekocht. Niet iedereen zijn ding maar hij is prachtig en hij was maar 500 euro meer dan een nieuwe Aquis…

Een ander alternatief is de Maurice Lacroix Aikon (hier de 39mm in blauw) ook een topper en de helft goedkoper dan een Oris.

Dat even over mijn eenmalige ‘zoektocht’ naar een Aquis.

3 likes

Ik zou vooral lekker gaan passen! Een horloge kan op een plaatje prachtig zijn, maar je helemaal niets doen om de pols.

Maatje van mij was eerst ook helemaal weg van Oris op plaatjes. Tot we zijn gaan passen was die snel genezen het viel hem in het echt zwaar tegen. Zeg niet dat dit bij jou ook het geval is of dat Oris niks is. Je moet ja je moet echt gaan passen en ze in in het echt zien dan kun je veel beter oordelen.

Zou een goede keuze zijn​:sunglasses::ok_hand:

1 like

@jerm88 Ik heb een tijdje terug de Source of Life gekocht en hij bevalt mij zéér goed. Maar wat hierboven al veelvuldig geopperd wordt: ga passen!

2 likes

Hoi Jeremy, welkom op het forum! Allereerst, een klok zit op een kerktoren, of hang je aan de muur. Alles wat je om je pols draagt is een horloge.

Naast het al gegeven advies om de ‘Incoming’ en ‘Wat dragen we vandaag’ eens rustig te volgen zou ik je willen adviseren om eens een rondje AD’s/juweliers te doen. Wellicht wat lastig in deze situatie, maar horloges fysiek zien, vasthouden, passen is zo veel anders dan online plaatjes kijken. Je zult zien dat je soms helemaal geen klik hebt met iets wat je online mooi vindt en andersom

Hoer vind je er wel een aantal.

Ook goedkoper.

https://www.ebay.com/b/Antique-Maritime-Chronometers/37966/bn_85208677