Hoi! Afgelopen kerst liep ik tegen een klein probleem aan … ik moest op netjes en had alleen die ‘oude’ Citizen promasters om te dragen. Dat ziet er dus niet uit onder een overhemd. Vol gegeten onderuit gezakt op de bank na een heerlijk en gezellig diner gezocht naar een nette klok. M’n oog viel onder andere op de Oris 65 en de Baltic aquascaphe, toch duikers maar dan anders. Mooie nette klokken die mijne inziens goed te dragen zijn onder een overhemd. Hebben jullie nog meer tips en/of adviezen? Goed uiteinde!
Iets meer kaders zijn wel wenselijk; heb je een voorkeur voor type, formaat, prijsklasse, kleur?
Wat is je budget? De Baltic en Oris zijn beiden goede keuzes overigens. Vooral de Oris wat mij betreft omdat je hem op staal, leer en rubber kan dragen en bij elke outfit en activieit gematcht kan worden
Nee.
Gewoon nee.
Ja.
Koop iets waar geen draaibare bezel op zit, met een diameter tussen de 35 en 38mm. En dan graag op leer, dank je wel.
Budget, maat, type, kleur dial, quartz ja/nee, …
Ligt er helemaal aan waar je van houdt. Ik meen hier een voorkeur voor duikers te bespeuren. Nou gaat hier op HF een aantal mensen je proberen te overtuigen dat je sowieso welke duiker dan ook ‘echt niet onder een pak kunt dragen’. Ik zeg: sc&w them!
Lekker dragen wat je zelf wil. Nou heb je meer toolish duikers en wat nettere duikers. Dus idd een Promaster is misschien wat erg casual/sportief/tool.
Maar dit is bijvoorbeeld alweer heel wat anders, imo.
Of, als het wat betaalbaarder moet zijn.
Heb 't zelf ook geprobeerd, maar raad het alsnog af. Koop wat netters naast de Citizen is mijn advies.
Automaat ( uiteraard ), 38 tot 42 mm, donkere kast, donkere band, rubber of siliconen, alhoewel ik sommige schakelbanden ook erg fraai vind, max. 2 K-ish … 
Net iets erboven.
https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h38429730-american-classic-intra-matic-chronograph-h.html
Staat goed.
En aangezien ie het waarschijnlijk niet mega veel gaat dragen (aanname)? Misschien budget vriendelijk een Timex Marlin of, iets duurder, zijn neefje een Giallo S1.
Donkere kast of donkere wijzerplaat?
Zo’n PVC-coated horloge is drastisch anders.
Oh jee. Allebei heel mooi 

Zoals ik het zie zul je een Tudor wel mooi vinden en dan heb je (betaalbare) kwaliteit
Misschien iets totaal anders wat toch een net horloge is, geen zwarte kast maar brons. Maar wel met een mooie zwarte plaat en bezel. Mooi binnen je budget en toch een net horloge. De Hamilton Aviation, is wel 43mm maar om de pols oogt hij minder groot. Het is wel een handopwinder met een gangreserve van 40 uur.
Chris je weet toch dat het ene horloge met een bepaalde diameter heel anders kan ogen dan een ander horloge met dezelfde diameter. Zoals ik hierboven al schrijf met de Aviation, geen draaibare bezel, netjes op leer. Maar een TH Carrera 36mm zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn, komt meer in jou smaak denk ik 
Maar het blijven adviezen he, TS heeft wat dat betreft keuze genoeg
.
Ik ben in dat opzicht wellicht wat conservatief, maar rubber of siliconen en een hemd gaan in mijn optiek niet samen