Over een maand woon ik een jaar samen met mijn vriend. Toen ik hier een jaar geleden kwam, heb ik hem een goedkoop horloge gegeven (omdat er geen budget was voor iets moois) en deze blijkt hij haast religieus elke dag te dragen. Daarom lijkt het me tijd voor een kleine upgrade! Ik heb helemaal geen verstand van horloges, en de keuze is enorm, dus ik hoop op de hulp van de kenners
Ik merk dat hij een leren band erg fijn vind. Horloge mag beiden donkerblauw of zwart zijn, geen goud. Hij hoeft geen 20 jaar mee te gaan, maar het zou toch fijn zijn als hij bestand is tegen allerdaags gebruik. Mijn budget ligt rond de 300 euro. Wellicht hebben jullie tips waar ik op moet letten, merken die altijd goed zijn of ander advies!
Mooi idee. En wat voor soort horloges vindt hij mooi? Als hij wat nettere horloges mooi vindt, dan is de Orient Bambino een lijn met heel veel mooie keuzes zoals:
Hij houd vooral van netjes, horloges die hij bij zijn pak zou kunnen dragen. Zijn werk vereist ook nette kleding dus een wat stoerder model zou minder mooi matchen!
Mijn eerste gedachte was iets van een Seiko Cocktail Time, maar die zijn net wat duurder (rond de 325-400 als je online een beetje rondkijkt op Chrono24 en MP). 2e zit op een Milanese, maar het leuke van horloges is dat je makkelijk andere banden erop kan zetten voor een geheel andere look.
Weet je ook wat zijn polsmaat is?
Is zijn kleding casual of meer dressy?
Wat is alledaags gebruik, werkt hij op een boorplatform of is hij kantoorhero bijvoorbeeld🙂?
Want dat zijn factoren die ik mee zou nemen voor jou bij het bepalen van een horloge als cadeau.
En blijkbaar heb je een neus voor wat hij mooi vindt, als je 1e cadeau al zo in de smaak viel, top!
Hahaha dat weet hij ook gelukkig! Hij werkt als ambtenaar, dus elke dag in overhemd op kantoor. Ik heb geen idee wat zijn polsmaat is, wel draagt hij buiten kantoor veel meer casual kleding (wijde broeken en t-shirts)