Dan kan je ook even bij monsterwatches kijken. En dan direct saffierglas in laten zetten en leder band erop.
https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/watches/seiko-overige/page/2/
Dan kan je ook even bij monsterwatches kijken. En dan direct saffierglas in laten zetten en leder band erop.
https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/watches/seiko-overige/page/2/
En nog een perlon strap of twee voor wat meer casual gedraag, dan zit het helemaal snor.
Eigenlijk was de SARB065/SRPEJ19J de eerste die in mij op kwam, maar die is meer lichtblauw dan donker. Misschien daardoor wel wat meer veelzijdig met de donkere pakken die jouw vriend draagt, @Zilver, maar zijn smaak vertrouw ik meer toe aan jou dan mijzelf.
Ik zag deze online voorbij komen ja! Stiekem een beetje verliefd op het patroon van de wijzerplaat, net als bij de SRPE43J1. Misschien zoek ik niet op de juiste plaats maar deze liggen wel wat boven budget
Als je op MarktPlaats zoekt naar ‘Seiko Cocktail Time’, dan zijn er iig 3 die misschien wel interessant zijn. Inclusief deze, de SRPB41J1. Misschien dat ze openstaan voor een degelijk bod?
Anders zou ik gewoon voor de opties van Fate hierboven of de Seiko 5 gaan. Die passen qua prijs gewoon veel beter binnen de budget comfort zone, plus dat je er dan nog wat mooie bandjes bij kan halen voor extra diversiteit.
Ik sta ook volledig achter de antwoorden van Aruarian en Fate…
Maar om het makkelijk voor jou te maken voeg ik er nog eentje toe:🫣
De Citizen NB1050-59… serie
Altijd goed om iets te vieren.
Leuke modellen voor prima prijzen.
Poeh en dan heb je dus een prachtige automaat voor dat geld
de beste optie tot nu toe denk ik
En dan nog een vraag vanuit pure nieuwsgierigheid, hoe word er gedacht over se horloges van Prisma?
Op zich prima horloges maar niet bijzonder. Seiko, Tissot en Orient zijn toch echt van een heel andere league.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik zo naar de prijzen kijk, vermoed ik dat het Alibaba/AliExpress horloges zijn waar ze hun eigen merknaam op hebben laten zetten en voor 5-20x inkoopprijs verkopen.
Het was ooit een Nederlands horlogemerk uit 1948 naar ik meen. Uiteindelijk failliet gegaan en het merk us verkocht.
Prima van kwaliteit als het er om gaat of ze stuk gaan, maar niks bijzonders, vaak iets meer mode-gericht, 13-in-een-dozijn quartz chronograafjes, bijvoorbeeld, die veel bling doen maar in ultimo goedkoop ogen omdat ze goedkoop zijn.
Als je horloge goedkoper is dan je pak doe je iets verkeerd, in mijn optiek, maar ik ben een conservatieve snob.
Maar goed, in diezelfde lijn ook niet kopen:
Als je dan aan de budget kant gaat zitten van quartz zou ik aanraden om het op Citizen of Pulsar te houden, maar er worden bij de zogeheten mall-watches veel shlock verkocht die harder blingt dan het waard is.
Vandaar: Koop je budget, koop dan understated en waardig. Daar kan niemand ooit kritiek op hebben.
Voor degene die nu denkt, hee, waarom noemt de goede man geen Casio, dan is dat omdat ik vind dat Casio onder de 500 ballen (Lees de Oceanus serie) goedkope shizzle is, die weliswaar 30 jaar gaat werken maar er ook uit ziet alsof een sociale dienstklant 'm met frisse moed zou moeten weigeren. Misschien vind ik dat van alle Casio behalve 2 modellen, ook een Mr G van 3000 piek.
winner. En met zijn verjaardag een mooi bandje er op, en je hebt wel degelijk een horloge die 50 jaar kan meegaan. Erg leuk om een blijvende herinnering te hebben.
Kijk dan:
“Gentlemen avoid brown to town, tenslotte.”
Ook als ik een bruine riem om heb? Bij mij is bruine riem, bruine schoenen en zwarte riem, alle schoenen behalve bruine.
Is TW Steel inmiddels niet van de gebroeders (Tim & Tom) Coronel?
Dacht ik tenminste.
Daarvoor is er weer een stijlforum;)
Je kunt ook even op de website van monsterwatches gaan grasduinen…
Een leuke seiko 5 uitkiezen en deze door Rob van Monsterwatches laten upgraden met een saffiertje en eventueel een fluted bezel.
Dan ga ik nog meer (voor mij ingewikkelde) vragen stellen: heeft saffierglas een grote meerwaarde? Hoe vaak vervang je batterijen, of kan ik beter voor een andere optie gaan zoals solar? Is dat überhaupt te doen met mijn budget? (Said budget is inmiddels wat opgerekt tot 350 want ik ben een sucker voor mooie dingen)
Kras niet… of althans lang niet zo gemakkelijk tov andere horloge glaasjes.
Je houdt hiermee het glass mooi ook al doe je niet al te voorzichtig met een horloge.