Saffierglas heeft absoluut meerwaarde aangezien het significant krasbestendiger is dan mineraalglas. Een quartz is een zorgenloos uurwerk. Wil je echter een wat meer bijzonder uurwerk dan zou ik voor een automaat kiezen. Met name de soepele rondgang van de secondewijzer (in plaats van “tikken”) maakt echt enorm verschil!
Mocht een stalen band toch kunnen is dit voor rond de 300 euro een geweldig, veelzijdig horloge met een goed uurwerk. Is er ook in zwart.
De band is lastig / niet te wisselen voor een lederen band dus dan zit je wel aan staal vast.
Citizen Tsuyosa. In Nederland op veel plekken te koop en beschikbaar
Een citizen eco drive is ook een goede keuze binnen je budget.
Dan heb je iig al het geld voor die SRPB41J1 op MP met stalen + aligator band. Hopelijk wordt t niet een geval van door de bomen het bos niet zien met al deze suggesties.
Tsja wellicht nog een iverweging; als je een stalen bracelet neemt kan hij afwisselen tussen de horloges die dan een totaal verschillende uitstraling hebben. Naar mijn mening kan bescheiden staal prima bij een pak.
Het huidig horloge van je vriend heeft subdials, je weet wel die schaaltjes met kleine wijzertjes. Als je vriend dit graag ziet, dan kan je deze Swatch/Omega overwegen. Is een hype waar nog niet meteen het einde van in zicht is. Zowat iedereen vindt deze mooi gezien dit ontwerp al decennia een verkoopssucces is bij Omega.
Hier een foto op het originele bandje
Op leder :
Op Nato :
Na veel sparen kan je dan het origineel voor hem kopen. Of kan je partner dit intussen zelf bekostigen.
Tof idee Zilver. Succes met de keuze en de verrassing
Suggestie
You failed to avoid brown to town.
Ga terug naar start. U krijgt geen 200 gulden, maar mag nog een rondje draaien.
Ik zie daarin geen reden om ze niet te vermijden.
Nja.
Ja, het is krasvaster dan Hardlex. Hardlex is krasvaster dan gewoon mineraalglas. Acryl is het zachtst. Acryl kun je zelf weer oppolijsten, mineraal zul je moeten vervangen, net als Hardlex als er krassen op komen, en saffier is erg moeilijk te bekrassen, punt.
Maarr… Als hij netjes is op z’n spullen is het geen halszaak, en voor minder dan 50 ballen heb je meestal een nieuw glaasje van de fabrikant.
Dat hangt van het uurwerk af. Een thermo-compensated high accuracy quartz uurwerk met hoge trekkracht in de servomotor zal 3 jaar met een batterij doen, als je lichte wijzertjes in een standaard-uurwerk jakkert kun je 5-10 jaar met een batterij doen, waarbij 10 jaar voorbehouden is aan LCD horloges.
Solar heeft als nadeel dat je de capacitor nooit leeg moet laten lopen. Als je die twee jaar in een la legt moet je er een nieuwe energie-cel in gooien, en dat is best duur.
Zelf heb ik twee solar horloges, maar eerlijk is eerlijk, voor 300 Euro ga je in mijn optiek geen mooi dressy solar horloge vinden. Mooie dressy Solar horloges kosten ergens tussen de 1500-3500 Euro en heten The Citizen Chronomaster.
De beste speler is Citizen, maar ik ben van mening dat je onder de 550 Euro voor de NB1050 serie horloges geen mooie Citizen horloges gaat vinden. Het zijn allemaal typische mall watches. Net te groot, net te lomp, net niet. Ik kan het weten. Heb er meerdere gehad. Solide spul, dat wel.
Geweldige vrijetijdshorloges. Nooit bij een pak.
Ik heb meningen bij de moonswatch die ik desgewenst in PB aan @Zilver wil ventileren omdat het topic anders boers en onbetamelijk wordt.
Maar nee. Natuurlijk niet.
Begin dan met het sparen van die 280 ballen voor die Moonswatch, dan heb je direct 0,3 procent van zo’n Speedmaster liggen.
Maar voor iemand die pakken draagt is een Breitling B09 in creme op een lederen band een prachtige Moonwatch-vervanger, uiteraard.
Diver op bruin leer naar kantoor, gotcha.
En de Cocktail Time’s hebben een zichtbodem, dan zie je echt dat het horloge ‘leeft’, dat voegt wel wat toe.
Ik vond mijn eerste automaat met zichtbodem echt geweldig!
Ik denk dat je met de SZSB01… serie van Seiko wel goed en ook safe zit. Zoals meerdere al aangaven.
100 Euro boven het oorspronkelijke budget. Heb je wel wat moois.
Budget ophogen is een klassieke move, hier op HorlogeForum. Zo rollen wij.
Onegai shimasu!
Een uitgebreide, gefundeerder antwoord op de vraag mag TS niet verwachten, denk ik zo
Iets anders dan zwarte schoenen is een cardinal sin in sommige kringen maar als je nog nooit commentaar hebt gekregen zit je waarschijnlijk goed
On topic: wat een leuk idee, hij gaat het zeker waarderen
Ik denk dat je jezelf hier heel snel thuis zult voelen, en ik denk ook dat mede forum genoten je hier met open armen ontvangen. Zo hoort het.
Welkom, en ik ben nu al benieuwd naar je toekomstige eigen collectie
Zonder grappen, wat een mooi idee, ik sluit me helemaal aan bij wat hierboven is gezegd. Koop niet de moonswatch, leuk horloge hoor maar dat past niet bij hem. (Die is van plastic)
Ik hoop dat je vind wat je zoekt, en laat ons uiteraard weten wat het is geworden!
P.s.
De coctailtime is denk ik de mooiste keuze van wat hierboven staat
Zou ik niet doen, dit horloge is een hype. Is zeker geen €260 waard. Op leer zou het qua stijl nog kunnen maar nee, na 1 dag dragen denk je al weer snel: wisselen naar een niet kunststof horloge! Plexiglas krast snel, dan moet je je vriend er ook nog een tube Polywatch en een poetsdoek bij geven om het “glaasje” te polijsten.
En ja, ik heb deze Mission to the Moon Swatch al ruim een jaar in mijn bezit dus ik spreek uit ervaring.
Vooropgesteld dat je van zo’n wijzerplaat houd met zoveel lijntjes. Ik heb 'm vandaag nog bekeken bij een Seiko dealer. Zeker een fraai horloge voor het geld alleen mist ie saffier glas.
Kijk naar Tissot, quartz. Keuze genoeg, rondom jouw budget.
Een automaat is duurder en vergt meer voorzichtigheid en onderhoud. Bovendien moet een horloge dat dagelijks wordt gedragen saffier hebben. Automaten met saffier hebben meestal een prijs van boven de 500, 600 euro.
Advies gevraagd - 24 van Aruarian welk mooie bandje is hier op deze foto zichtbaar? Mooi van kleur, lijkt wel een blauw/groene stof.
Prima en mooi horloge. Enige nadeel is dat Tissot laatste jaren leren banden levert met een synthetische binnenkant. Hoe verzin je het … ben verder zeker fan van het merk.