Advies gevraagd

De vrouw van het huis, is opzoek naar haar “eerste” echte horloge. Bijzonder enthousiast dat ik ben, is de keuze nogal reuze, dus misschien kunnen jullie mij een richting opduwen, ik zoekt iets niet al te groot met een max budget van €750. #inspiratiegevraagd

1 like

Wat zoekt ze? Dressy? Sportief? Duiker?

Die van mij draagt deze

14 likes

Hé Ferdinand, Mocht je vrouw het virus te pakken krijgen, houd er dan wel rekening mee dat alles dubbel zo duur gaat worden :slight_smile:

Kun je ons een beetje op weg helpen? Houdt ze van dressy of van sportief?

Draagt ze haar horloge liever op staal of op leer?
Heeft ze wel wellicht een voorkeur voor bepaalde merken? Vindt ze quartz wel zo handig of heeft ze liever een mechanisch horloge?

6 likes

Jullie hebben inderdaad gelijk, ik heb te weinig info gegeven :sweat_smile:! Ze heeft een voorkeur voor vintage, kleinere diameters, dressy en het mag op leer, staal etc.

En als we dan toch vintage denken, mag automatisch of handopwinder wel :yum:

Ik wil nie zeuren maar wat is klein ? ikzelf denk
dan aan 34-38

1 like

28-36mm zou ik zeggen.

Eventueel groter voor duikers. Maar zeker dressy zou ik kleiner nemen tenzij ze oostblokkogelstootpolsen heeft.

7 likes

Kleinere damesdiameters blijven sowieso onder de 30 mm. :face_with_monocle:

Edit - traditioneel dan blijkbaar; kleine damesdiameter tot 36 mm - you have my blessings. :face_with_hand_over_mouth:

Tissot PRX kwarts in 35 mm een idee? Heb je niet het gedoe met een zeer matig (Powermatic) mechanisch ETA-werkje, maar gewoon een goed kwarts ETA-werkje. Ik zou het dan wel weten. Best wel “glamorous” met wijzerplaten naar keuze. Houd je geld over voor een avondje uit.

8 likes

Certina ds 6 34mm 490,-

5 likes

Agreed op deze maatvoering

1 like

Mag quartz ook of moet het mechanisch zijn?

Hier draagt ze naar volle tevredenheid deze mooie Anker handopwinder (36mm)

3 likes

Ik zocht een tijdje geleden naar een zeer klein horloge voor m’n vrouw en kwam uit op een Daniel Wellington Quadro Mini Women’s Watch DW00100656. Het is wel een Quartz, maar toch heel chique. Kast is 15 bij 18 mm. Ze draagt het al een tijdje met plezier en zonder problemen.

2 likes

Tissot PRX 35 mm. Vintage vibe, maar wel nieuw. Zowel in Quartz als in automaat verkrijgbaar. Past ook binnen het budget. Verschillende kleuren wijzerplaten beschikbaar.

5 likes

En qua look, staal of goud?

Mijn vrouw heeft de Metric - Retro Dial van mij gekaapt, heb er welgeteld 5 dagen van kunnen genieten. Zij is super blij met het ongebruikelijke (vintage) ontwerp.

2 likes

Misschien een raar, incompleet advies. Maar wel door ervaring ingegeven.
Kies een klassiek model. Zonder fratsen of aandachttrekkende details. Zulke ‘sierraden’ gaan uiteindelijk het snelst vervelen. Een horloge dat overal bijpast wordt uiteindelijk het meest gewaardeerd. Dat hoeft zeker niet saai te zijn.
Overigens, mijn vrouw heeft in de loop der jaren altijd zelf gekozen. En dat heeft ze heel goed gedaan. Ik zou willen dat ik ook zo zorgvuldig was geweest. Vrgr, R.

1 like

Kijk eens naar een Timex Marlin. Lekkere 60s vibe

3 likes

Een mooie vintage Seamaster uit 1967?

12 likes

Die vereisen een hoop voorwerk en een hoop mazzel, plus een in te calculeren servicebeurt. Ik zou zeggen - hou het praktisch. :man_shrugging:

3 likes