Advies gevraagd

Absoluut een topper in dez4 prijscategorie wat waar waar voor je geld biedt. Heeft een mooie afwerking kan gewoon niet verkeerd gaan met de Tissot PRX. Met genoeg kleuren en maten om uit te kiezen. Nog een andere belangrijke punt vindt ik persoonlijk de horlogeband die ook comfortabel draagt. Omdat ik bij een dealer korting krijg heb ik in totaliteit 5 van deze horloges besteld voor vrienden en kennissen die er ook supper happy mee zijn.

Dat is geen toch geen PRX?? Maar Tissot heeft wel een aantal modellen die naar mijn mening beter bij die termen passen:

Let op, de bovenste is stiekem > €800 :shushing_face:

Vreemde eend in de bijt: Een Seiko SRE015J1. Beetje klassieke vorm met moderne touch. Wijzerplaat is bijzonder mooi in het echt :ok_hand:

5 likes

Laat ik het anders zeggen, een mooie vintage Seamaster uit haar geboortejaar. Kost zeker wat voorwerk, maar soms is dat ook het leukste.
Samen op zoek.

Geen advies topic zonder een belegen Omega :white_check_mark:

2 likes

Gewoon quartz uurwerk. Vrouwen die voor mechanisch gaan zijn zeldzaam.

2 likes

Ik las toch echt iets over een wens voor vintage.

1 like

Los van de context: het valt gewoon op hoe vaak oude Omega’s worden voorgesteld. Het wordt komisch :man_shrugging:

Binnen context: ik snap de vintage vibe, ik snap het merk imago… Maar; ik vind het écht enorme ouwe mannen horloges. Het roept bij mij eerder op “dode opa’s ouwe klok” dan een “elegant dameshorloge”.

PS: mijn vrouw dacht dat ik een geintje maakte toen ik 'm liet zien :see_no_evil:

Edit: in het kader ouwe Omega’s vind ik, persoonlijk, zoiets dan beter:

Of een ouwe Seiko :stuck_out_tongue:

8 likes

Ach wat jammer,

Maar goed, dit is toevallig de mijne, en uit mijn geboortejaar en ja, ik had een opa kunnen zijn, maar nog niet. Wie weet.

Het mag ook een ander merk zijn natuurlijk. Het ging mij om het vintage, en dan aansluiten op een horloge wat net zo lang bestaat als jijzelf vind ik dan een aardig bijkomst.

Ik ben er blij mee, alhoewel het idee van het geboortejaar misschien wel iets te veel de doorslag geeft. Hij heeft weleens op de zogeheten schopstoel gelegen. Maar ja, wij delen wat,….

Misschien word ik door mijn leeftijd te sentimenteel en heb je gelijk.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

2 likes

Deze draagt mijn vrouw nu ,
En mn dochter draagt hem ook,
Als d’r moeder hem niet om heeft.

Screenshot_20241121_232817_Gallery|230x500

1 like

2 likes

2x letterwaarde 3x woordwaarde

On topic:

Is dit iets?

Hoho: ik vind het zelf geen verkeerd ding, ik zou het zelf alleen niet voor een dame voorstellen. En ook het idee van een horloge uit je geboortejaar vind ik best een aantrekkelijke gedachte. Maar als ik de nickname van TS bekijk gok ik dat ze uit begin jaren '80 komen… Is er wat leuks uit die tijd??

Comes close…

De seiko 7a28 komt uit 1983.

2 likes

Of goed kijken voor een cartier. Op chrono iets boven budget. Ophogen een optie? :grin:

Wat betekent dat voor haar? In millimeters?

Is ze van de 21-28mm horloges, of bedoel je met die uitspraak kleinere herenhorloges?

De Max Bill is binnen budget in 34mm te krijgen, en mijn vrouw is dol op dat horloge.

Maar mijn eigenlijke tip zou zijn om het budget te verhogen en te kijken of je een Cartier Tank kan scoren.

1 like

Mijn vrouw heeft niets met cartier tank. Heb ik 10x voorgesteld maar wil ze niet. Vindt ze voor bejaarden, al is ze ook alweer mid-30.

1 like

Gegeven de verkoopcijfers bij Cartier is ze daar redelijk uniek in. Mijn vrouw zweert bij de hare. Maar ja, mijn vrouw komt ondanks haar ranke postuur en polsen toch uit het Oostblok, dus wat weet zij?

2 likes

Is ook een ander type.

De mijne heeft nu een smartwatch :face_with_raised_eyebrow:

Deze ligt in zowel 32mm als 35mm bij Tag in Roermond voor €1100 - gaat dan nog 10% korting vanaf bij inschrijven voor een nieuwsbrief. Schappelijke prijs voor een mooi horloge van een mooi merk!

1 like

Ik denk dat oude Omega’s een missie hebben om gesprekken over smaak en stijl levend te houden in elke samenleving)

2 likes