Advies gevraagd

Helemaal mee eens! Mijn opa had Omega’s - ik herinner me ze nog, zo elegant.

Is dat leuk voor een vrouw?

:point_up: :zipper_mouth_face:

Precies waar ik aan dacht!

Budget iets verhogen met een kleine 17k, en dan is dit wel leuk:

2 likes

Wat is een ‘echt’ horloge? De keuze is groot, veel groter, in quartz wanneer je op zoek bent naar expliciet klein en op vrouwen gerichte horloges. Automatisch of mechanisch is het veel beperkter, zeker in die prijsklasse. Dan zijn er echter wel weer veel vintage opties. Dus het is toch zaak om de boek een beetje toe te spitsen.

Ik denk graag in alternatieven en mijn gedachten gaan naar de slechts enkele microbrands die ook expliciet wat voor vrouwen aanbieden. De volgende opties kwamen zo-even bij mij op:
Aigi
Chez Maman
Makina
Traska (met dank aan de 34mm, wel automatisch)
Wise

Er is vast veel meer dat ik me nu zo snel niet kan herinneren. Overigens heb ik op Catawiki ook wel goede horloges in echt kleine maten (vaak voor vrouwen) kunnen vinden tegen schappelijke prijzen (voor nieuw of NOS). Dat gaat dan om Gerald Genta, Frederique Constant, Herbelin, Maurice Lacroix. Nieuw is dat allemaal wat duur, maar daar vaak wel te betalen.

Mijn vrouw kreeg dit horloge cadeau van mij zo’n zes jaar geleden. Daarna legde ze de lat hoger en draagt ze nu een Cartier :wink:. Is quartz 30mm en kost nieuw €850.

2 likes

Nou ik heb der toch maar eens door jullie opties heen gesleurd en variaties erop laten zien. Ik heb der door mijn collectie laten kijken om aan te zien of daar een stijl bij zit/zat die aansprak.

Wonderwel bleek vintage geen harde eis meer te zijn :sweat_smile:. Niks zo veranderlijk als het weer blijkbaar… staal, zilverkleurig en niet al te groot.

Conclusie het is dus deze geworden:

14 likes

Deze ook nog in 't blauw

Mijn vriendin draagt (sinds vandaag :smile:) deze Ebel:

Ze heeft weinig met horloges en wilde vooral niet iets patserigs. Quartz is ook gewoon lekker makkelijk en dit model is ook best klein, wat mijn vriendin wel waardeert (bij horloges dan hè :shushing_face:)
Er is genoeg te vinden! Succes :sunglasses:

2 likes

Zeker en de Sinn is ook nog beschikbaar, bij interesse doe mij maar een pb het is echt een mooi horloge :ok_hand:t3: thanks @Justcasual voor je alertheid :+1:

1 like

Ze heeft er kijk op :clap::clap:

1 like

Mijn vrouw wilde ineens ook een horloge na mee te zijn geweest naar Watchtime Düsseldorf.
(tip;niet doen)
Nu heeft ze ‘m binnen en staat ie te shinen in het doosje in de woonkamer.
Op mijn vraag waarom ze ‘m niet omheeft,bandje netjes voor haar op maat gemaakt,zegt ze;dan kan ik ‘m niet zo goed zien en zo wel :joy:
Vrouwen :grin:

5 likes

Op zon- en feestdagen een Cartier tank Américaine en voor door de week, een stoere Seiko 5 en een elegante ML tank. Hier op het forum gekocht! Nieuw ML bandje gekocht en …. klaar.

2 likes

Jawel.
Vrouwen.

1 like

Mijn vrouw heeft inmiddels meer horloges dan mij. :upside_down_face:
Maar dit zijn haar mooiste.

1 like

SRE010J1 van Seiko niet leuk?
Automaat, diamant op de wijzerplaat. Mooie afmeting.

1 like

Alhoewel ik twijfel aan de diamantjes voor die prijs, is het wel die geworden idd!

1 like

De presage en LM hebben een soortgelijke wijzerplaat.
De LM dateert uit de jaren 70
Het gaat wel over structuur, niet over kleur😅

1 like

1 like

Fantastisch!