Beste allen,
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van de horloges. Ooit begonnen met een Swatch toen ik klein was, daarna toen ik 12 werd een Casio vanwege de bewegende streepjes op de LCD, daarna horloges van kledingmerken. Je leest het al: een absolute beginner .
Voor mijn verjaardag heb ik van vrouw en kinders als cadeau gekregen dat ik een nieuw horloge mag uitkiezen, budget tot €300. Ik wil zelf wel wat bijleggen tot €400. Voor echt wat moois kan ik nog wat verder gaan maar meer dan €500 wil ik niet uitgeven.
Nu ben ik al jaren zo nu en dan eens aan het kijken naar een chronograaf, iets aan de subdials vind ik heel mooi, dus ik wil deze gelegenheid te baat nemen om een chronograaf uit te kiezen. Ik zal 'm dagelijks gaan dragen, zowel zakelijk als prive, want mijn collectie zal na aanschaf voorlopig uit precies 1 horloge bestaan…
Ik heb me de afgelopen week flink ingelezen op dit forum en aardig wat gesurft op het web. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een voorkeur heb voor een zilveren of witte wijzerplaat, een leren band, 3 subdials en ik zou graag de datum willen kunnen aflezen. Ik vind een blauwe wijzerplaat ook erg mooi, maar voor een horloge dat bijna overal bij moet kleuren, is wit/ zilver denk ik veel handiger.
Op een of andere manier merk ik dat historie me ook nog wel iets doet. Ik ben begonnen met Fromanteel bekijken, want daar had ik eens een reclame van gezien, ik meen in The Flying Dutchman of iets dergelijks. Uiteindelijk daar geen horloge gevonden wat ik echt mooi vind en na het lezen over dat merk op dit forum, ook een klein beetje afgeknapt op de ‘fake’ historie. Blijkbaar ben ik daar toch wel wat gevoelig voor.
Ik weet op dit moment mijn polsmaat niet (op vakantie zonder centimeter) maar brede polsen heb ik sowieso niet. Grote horloges zullen denk ik niet lekker staan.
Ik kom tot nu toe uit op de volgende modellen:
- Christopher Ward C3 Grand Tourer: