Advies gezocht voor chronograaf, budget ~ €400

Maar, maar… hebben ze de vier indices, het driehoekje en twee wijzers in de koffie gedrenkt om Fauxtina te realiseren, printen ze alle minutentracks, het logo, de arabische cijfers en de subdials in maagdelijk hagelwit.

What’s up with that? IWC doet dat soort gekkigheid ook al. Ik bedoel, what. The. Fuck. What the actual fuck? Wat mij betreft moeten fabrikanten kiezen: Of fauxtina / beige, of wit. Geen onzalige combi van die twee.

Brrr.

1 like

Ik gooi er een polletje in

Faux patina
  • Fabrikanten moeten kiezen! Alles in één kleur!
  • Een combi van patina en wit is prima

0 stemmers

De Hamilton die Denvro voorstelt vind ik mooi! De Dan Henry 1964 ook, maar ik heb zelf een 1963 gehad. Daarbij ben ik afgeknapt op de kwaliteit van de kroon. Een voor het geld mooi gemaakt horloge, maar met een kroon die van een goedkoop Chinees kermishorloge lijkt te komen. Van een hele licht kwaliteit. En de 1963 heeft zo te zien dezelfde kroon als de 1964.

1 like

Ik zou zelf ook eens kijken bij poljot24. Strela:


of een Poljot Blue Angels:
al zit dit wel wat hoger qua prijs, maar wellicht 2e hands ergens te vinden…

3 likes

Seiko SND419P1 een idee?

https://www.bol.com/nl/nl/p/seiko-chronograph-snd419p1-heren-horloge-40-mm/9200000027554888/?suggestionType=featured_product

Titanium, 40 mm, chronograaf, 320 euro bij Bol.com.

Edit: link gefikst

PR516. Eén van de weinige horloges die mijn collectie nog niet verlaten heeft. Gaat ook niet gebeuren trouwens.

Tissot PRS516 - Rubber 2

Link: Review

Succes met de zoektocht :+1:

1 like

Kunnen we dat niet toeschrijven aan “veroudering” van lume, terwijl de gedrukte markeringen niet zoals ouderwetse lume verkleuren??

Joah, maar wat mij betreft wel een slecht idee. Moeilijke stijl dit. Doet beetje jaren 90 aan ofzo.

Maar dan wel degene met een echt Poljot uurwerk en niet de Chinese Seagull. Op zich niet gek veel mis mee, maar vond het nogal 'n afknapper dat het om een Duitse hoedtik ging naar een Russisch horloge met een Chinees uurwerk. Bedoel, je kan niet altijd alles hebben maar zo ging voor mij de lol er een beetje af.

2 likes

Yema. 350 ballen. Helaas wel mineraal glas. Dat is kut.

Is de roemruchte HFLE 2017 al genoemd? De fantastische EMG panda chronograaf? Nooit problemen toch?

Is toch niks geks aan, ook bij ouwe meuk zie je toch vaak dat lume wel verkleurt en inkt/verf niet? Vind het verder ook een mooi contrast met die drie kleuren.

3 likes

Mijn ervaring met 7t32 uurwerken is heeeel anders.

1 like

Ik zou heel erg van het re-lumen zijn. Ik trek brokkelige lume ook al niet. Of lume die het niet meer doet. :slight_smile:

Maar hee, mijn hang-ups hoeven de jouwe niet te zijn, uiteraard. Potje, dekseltje, etc.

Vertel.

Maar ik krijg niet de indruk dat je veel horloges nagelnieuw koopt en vervolgens vijftien jaar afdraagt. Of heb ik dat mis?

2 likes

Ik heb met meer exemplaren ervaring dan jij :innocent: Niet lopen, chrono die problemen geeft, andere vreemde issues. Een van de, zo niet het meest onbetrouwbare Seiko uurwerk is mijn ervaring :face_with_raised_eyebrow:

Ik heb een donkerblauwe PRS516 met stalen band. Volgens mij is de jouwes wel beter af te lezen.
De band zit prettig!

1 like

De Tissot PRC200 heb ik zelf al zo een 20 jaar in bezit en die vind ik nog steeds mooi. Als ik die weer eens om doe dan vind ik hem nog steeds mooi. Er gebeurd genoeg en de plaat is ook mooi met licht etc.

Dat is een leuk en goed horloge kan ik wel zeggen, CW is fantastisch maar wel een hele andere klasse.

PRC200 vind ik ook top, alle 3 generaties trouwens. Mark II in blauw is bv. schitterend en heb ik tot mijn spijt ooit verkocht.

Deze heb ik gelukkig nog steeds, op RVS en zwart leder :grinning:

Daarnaast is deze ook een topchrono voor mij.
10 ATM ipv 20, maar wel eco-drive en radio-gestuurd :

En dan is er deze nog: 20 ATM, titanium, eco-drive, radio-gestuurd, en lume waarbij je bijna een boek kan lezen :grinning:.

Allemaal met safierglas natuurlijk.

4 likes

Die Yema is echt tof en heb eens een Yema van een maatje van mij in handen gehad. Ik was oprecht positief verrast door het afwerkingsniveau voor de prijs die zij vragen.

1 like

Welk referentie is die titanium? Wat een monster! (in positieve zin. Zo moeten numerals ook zijn 3, 6, 9 en 12)

1 like

AS4030-59E
Ik weet niet of ze nog ergens nieuw te vinden zijn, maar tweedehands moet kunnen voor €300 à 400. Nieuw was €650 als ik me niet vergis.

Er is ook een gelijkaardige versie in RVS ipv titanium: AS4041
En er is een gelijkaardige in RVS en zonder radiosturing: AS0660

1 like

Tweede foto :rofl:. Zo smerig dat hij de vaatwasser in moest ?

(Knap met die blauwe band ook !)