Klopt Jeanot, mijn ervaring met PostNL is ook prima. Dit is de eerste keer dat het misgaat en uiteindelijk betalen ze gewoon uit.
Een aangetekende brief is inderdaad maar verzekerd tot 50 euro, een pakket tot 500 euro + de verzendkosten (verminderd met de verzekeringspremie). Verzekerservice is voor de meeste landen ook prima te betalen, en dan kun je tot 5500 euro verzekeren. Voor duurdere horloges vind ik dat nu toch wel een prettige gedachte.
gekkehuus Schreef:
Fijn dat het toch nog btje goed gekomen is Hidde.
Grootste deel van je geld in ieder geval terug.
Ik stuur alles aangetekend met Postnl de hele
wereld over vanuti verkopen van Ebay, doe ik al
jaren en hoewel er an en toe een pakketje wat
later aankomt of heel af en toe terug gestuurd
wordt is alles aangekomen zonder problemen,zelfs
Hong Kong en Japan dus weinig negatieve ervaringen
met Postnl.
Is er een verschil tussen verzekerd bedrag
aangetekende brief en aangetekend pakket? Is nml
even duur maar ik dacht dat tegenwoordig
vergoeding aangetekend maar €50 was.
JackW Schreef:
-------------------------------------------------------. Ik had
denk ik ook geluk dat de ontvanger het pakket op
het postkantoor ophaalde, zodat hij er meteen werk
van kon maken. Hoewel een gewichtsverschil als het
goed is ook achteraf nog vast te stellen is, omdat
het pakket bij aankomst in het land van de
ontvanger gewogen is.
Fijn dat t gedeelte bij postnl uiteindelijk is goedgekomen.
Ik heb ook wel es pakketjes ontvangen waarvan alleen de verzender t gewicht gemeld heeft of alleen op plaats v verzending is gewogen. Dan heb je niett n ervoor en erna gewicht.
Wat ik zelf doe om de kans op tussentijds openen te verkleinen is door t pakje te sealen. Je kunt dat vast professioneel doen met speciale tape en stempels of zegels. Maar wat ook kan is t met plakband dicht te maken en met n watervaste markeerstift n paraaf overlappend op t plakband en doos te zetten.
Precies en onbeschadigd terugplakken v n pakje wordt dan bemoeilijkt en kan afschikwekkennd werken, zodat ze hopelijk de jouwe maar overslaan.