Advies horloge 17 jaar

Mijn Engels leraar vroeger heette ook Verstappen. ( in Venlo/Blerick ) Maar dan praten we over 32/33 jaar geleden… :grimacing:

En weer on-topic,
Welkom op dit forum, :pray:t3::hugs: en ik zou ook iets rustiger aan beginnen. Kijken wat je echt leuk vind.

Voor slechts 950 boven op je budget kan je ook zo’n seamaster om de pols hebben

Er is bij gezegd, ter illustratie…zulke dealers vragen altijd teveel, max 2800 bij dealer betalen complete

Nee joh, gaan voor die grail

Ok

1 like

Een tudor zal nooit een rolex zijn, dus je blijft onbevredigd

2 likes

Of ga flipperen en probeer ze allemaal

1 like

Gelukkig niet. Nog meer van die wetenschappelijke feiten?

9 likes

Als je hem koopt ter vervanging van een Rolex wel ja.

Dat is ongeveer hetzelfde als dat je een Hydroconquest koopt ter vervanging van een Seamaster.

Niet alles draait om Rolex, en Tudor is zeker geen ‘poor mans’ Rolex.

Dat roepen alleen de sukkels die met een vintage datejust lopen die minder kost dan een moderne Tudor.

20 likes

:laughing:

Zie je het voor je? Een jochie van 17 met een rollie :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Zou kunnen, de bodem is nog niet bereikt met rolex :wink:

Beetje kort door de bocht, enfin ik begrijp wat je bedoelt.

Wel perfect voor iemand die een echt Zwitsers merk wil, kwaliteit wil, een date+day functie wil maar geen rolex daydate geld wil neerleggen… zo iemand als ik :slight_smile:

1 like

Wilt u dit op een tegeltje afdrukken, legend quote

3 likes

Welkom op het forum allereerst!

Ten tweede: het antwoord is al vaak gegeven en zal ik nog even benadrukken :wink: Tudor is een fantastisch merk, ik zou adviseren om pre-owned te kopen hier op het forum! Volgens mij staat er zelfs een Tudor Royal in het blauw voor €1600? Pin me er niet op vast.

Echter zou ik ook willen adviseren om drie maanden geduld op te brengen en non stop rond te kijken. Scrollen, Instagrammen, Horlogeforum volgen, je zult ZOVEEL onbekends en moois tegen komen, dan voorkom je dat je achteraf dacht: “Shit had ik deze maar gekocht”. Ik heb zelf 13(!) maanden, elke dag, gekeken naar plaatjes en kwam er steeds weer achter dat de Breitling die ik in gedachten had de mooiste was. En daar ben ik nu nog elke dag blij mee.

Dus… geduld is een schone zaak. Zoals een bekend forumlid hier zegt: “Het bezig van de zaak is het einde van het vermaak” .

Succes!

4 likes

Dank jullie wel allemaal voor de reacties en tips!
Zelf hou ik niet zo van veranderingen, ik ben dan nu ook echt opzoek naar een horloge waar ik echt een decennium mee vooruit kan. Niet de eerste steen van een huis aan horloges. Al zijn er waarschijnlijk genoeg verzamelaars die dit vroeger ook zeiden :wink:

De Omega seamaster vind ik prachtig om te zien maar om het zo te zeggen ook respectievelijk gezegd een iets meer oud-baronnen horloge, niet echt iets voor iemand van 17 in mijn ogen.

De Tudor Royal Date vind ik echter meer bij mij passen en heeft ook een wat modernere/eenvoudigere uitstraling.
Ik wil mijn horloge dan ook niet kopen om andere de ogen uit te steken; dat vind ik te alle tijden een verkeerde insteek.
Terugkomend op de vraag, waarom zou je dan als 16 jarige een horloge kopen van €2000+? Omdat ik een horloge zoek waar ik echt volledig fan van ben, welke ik bij sollicitaties en andere belangrijke gelegenheden bij me kan dragen en waar ik zoals gezegd een decennium mee vooruit kan (onderhoudsbeurtjes zullen dan natuurlijk wel nog van toepassing zijn).

Zelf kan ik het mij veroorloven nu dit bedrag uit te geven, een hoger bedrag vind ik te risicovol worden in verband met diefstal en over het algemeen gezegd op deze leeftijd inderdaad meer dan onnodig. Aangezien je voor dit bedrag al geweldige horloges kunt aanschaffen.
Ik zal ook inderdaad met plezier meer youtubevideo’s en artikelen op het forum lezen om mijn kennis over de pracht wereld van horloges te vereiken!

16 likes

Welkom :partying_face:

Misschien is deze Seamaster iets voor je?

1 like

ooohja!

Nu ik jouw reactie lees:
Ik advies je dan het volgende: Koop het horloge waar je verliefd op bent pre-owned (met de kop er af dus) en spendeer nog even €100,- aan een Casio Gshock of goedkope Seiko. Als tiener zul je ongetwijfeld veel dronken avonden gaan beleven en dan wil je WEL een horloge om maar NIET jouw geliefde Tudor :wink:

5 likes

Met je Nederlandse taal en formulering zit het in ieder geval wel snor :+1:

O, en welkom trouwens!

2 likes

Die ziet er ook echt geweldig uit! Mag ik vragen hoelang u deze Tudor al in uw bezit heeft?

1 like