Daar heeft u helemaal gelijk in! Voor feestjes zou het inderdaad meer dan onhandig zijn zo een horloge te dragen. Daarnaast ziet met dubbel zicht toch niemand wat voor horloge het is
Die volg ik niet helemaal, een Seamaster vind ik vele malen sportiever dan een Tudor Royal.
Zeg maar jij hoor;)
Ik zou dan voor een Seiko SRPG gaan ofzo. Mooi sportief horloge ernaast voor de meer avontuurlijke dagen/avondjes.
Succes met de zoektocht en laat je vooral niet afschrikken door alle ouwe rotten in het veld hier ;)!!
Vind dit wel echt een uitspraak voor een Tudor drager. Alsof het gaat om de prijs. Of over opscheppen over je horloge in het algemeen.
Zodra je een tudor een poormans Rolex noemt gaat het je inderdaad om de prijs.
Dat zal wel liggen aan het feit dat ik de Omega Seamaster aan mijn prehistorische Engels docent heb gekoppeld
Helaas heeft mijn Engels docent niet bijgedragen aan mijn enthousiasme in dat specifieke horloge.
Uw Omega ziet er desalniettemin wel geweldig uit hoor! Het heeft in mij ook de interesse voor horloges doen aanwakkeren, alleen beschouw ik de Seamaster niet als een horloge voor mij.
Welkom op HF. Je bent enthousiast, geïnspireerd en hebt de keuze voor de Tudor goed doordacht en onderbouwd. Chapeau
Bij je leeftijd vind ik persoonlijk de BB58 beter passen. Hier een voorbeeld uit het blauwe gedeelte
Dit is geen controversieel standpunt, want de oprichter van Rolex en Tudor, Hans Wilsdorf himself noemde het ook zo, hetzij in andere bewoordingen.
De oprichter zelf noemt het een horloge met de kwaliteit die vergelijkbaar is met een Rolex, op een meer bescheiden prijspunt. Het hele verschil tussen een Rolex en een Tudor is het prijssegment. Dat is het idee van een Tudor, een minder duur alternatief voor een Rolex. Niets mis mee, maar dat is het wel.
Een horloge door een gezonde 17 jarige gedragen krijgt flink te verduren.
Dat gaat bij verkoop na een aantal jaren uitwonen het aankoopbedrag niet meer genereren.
Mijn advies derhalve is een leuke Seiko 5.
Hoeft de 17-jarige niet te zuinig op te zijn. Kan gewoon zorgeloos gedragen worden.
Die Seiko 5 GMT is leuk.
Het ding heeft Tudor GMT trekken in de verte voor een fractie van de prijs.
Niet onbelangrijk, wat is je pols omtrek
Bedankt voor het pluggen van mijn advertentie Maar zomaar verkopen aan een 17 jarige mag volgens mij niet eens.
Hij gaat maar eerst eens op ontdekking naar zijn smaak en dan samen met zijn ouders kijken en passen.
18.2 centimeter
Wel een erg mooi horloge hoor!
Oh, kan veel aan, je kunt een lug-to-lug tot ongeveer 51mm verdragen denk ik.
Maar iets kleiner is waarschijnlijk beter (46-49mm)
Niet denken! Gewoon doen! De Tudor is een uitstekende keus. En je smaak veranderd nog zovaak in je leven, daarom kunnen we gelukkig scheiden in Nederland. naderhand kan je altijd nog verkopen en je nieuwe smaak lessen.
Sprakeloos, dat is wat ik er bijna van word. Wat een fantastisch horloge heeft u zeg! Dit horloge staat absoluut bij mij op plek 1, eenvoudig maar aan de andere hand ook zeer elegant. Niet te veel poespas maar toch stijlvol. Hoe een horloge, naar mijn smaak, hoort te zijn.
Zou ik u mogen vragen hoe dit horloge u bevalt en hoelang u hem al in uw bezit heeft?
Maurice lacroix aikon is leuk. De venturer heeft er wel wat weg van de seamaster vind ik. Anders de aikon chrono
Neem de tijd.
Maak eerst een paar goedkope “verkeerde” keuzes.
Juist de zoektocht geeft erg veel plezier.
Een top horloge op de foto kan om jouw pols echt anders uitpakken, ook al heb je dat zelf niet direct door.
Als ik te verliefd ben op een insta horloge foto, ga ik echt snel de mist in (=miskoop).
Veel plezier hier
Prima verwoord! Hoe vaak ik hier al gelezen heb dat “je uiteindelijk toch een Rolex wil” en “Tudor koop je als je geen Rolex kunt betalen” of de klassieker: “Tudor is een poor mens Rolex”. Alleen een snob denkt dat een arme man een horloge van €3000 kan aanschaffen. (Nee, ik heb geen Tudor)
Voor de topic starter: wat een voorrecht dat je op jonge leeftijd zo een mooi budget ter beschikking hebt. Koop niet impulsief en ga passen! Als het op de pols van jouw docent mooi uitziet, hoeft dat niet te betekenen dat het voor jou ook fijn draagt. Succes met je zoektocht.