Advies horloge 17 jaar

Hallo horlogeliefhebbers,

Mijn Engels docent is in het bezit van een Omega Seamaster. Tijdens de lessen kan ik mijn ogen er maar moeilijk van afhouden; ik ben helemaal gefascineerd van dat uurwerk.

Dit was het moment waarop ik naar mijn eigen pols keek en ik vond dat daar ook weel eens een echt horloge aan mocht (nu draag ik namelijk een apple watch wat wel hele andere koek is). Ooit heb ik ook een Emporio Armani chronograaf horloge in mijn bezit gehad, maar die kwaliteit vond ik onder de maat.
Zelf word ik bijna 17 jaar en vind dit de uitgelezen kans om een echt horloge aan te schaffen.
Uiteraard heb ik al rond gekeken naar horloges (onder de €3000,-) en de Tudor Royal date sprong er voor mij echt uit.
Echter is mijn kennis omtrent horloges zeer beperkt. Ik had zelfs nog nooit van het merk ‘Tudor’ gehoord (hopelijk beledig ik daar niemand mee😉).

Wat ik me dus af vroeg is of jullie misschien postieve/negatieve ervaringen hebben met dit merk of zelfs met het model? Of zouden jullie andere horloges met een soortgelijke look meer aanbevelen?
Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Arne

25 likes

Is van Rolex dus maak je maar geen zorgen.

Mijn advies, in het begin zie je zoveel moois dat je alles wel zou willen hebben. Neem rustig de tijd kijk YouTube filmpjes, ga passen en neem geen overhaaste beslissingen.

18 likes

Bij Tudor zit je sowieso goed. De huidige tweedehands markt is momenteel ook erg aantrekkelijk. Je vindt een BB58 of BB Pro rond de 2500-2700€ in erg goede staat. Als je nieuw koopt en later wil verkopen, zal je sowieso en aanzienlijke som moeten afschrijven.

3 likes

Hi Arne,

Mijn advies
 keep it simple en vooral “keep it betaalbaar”.
Met alle respect maar begin niet meteen met geld te smijten aan het begin van je horloge reis. Zeker
 de bekende merken als Rolex, Omega, Tudor etc. maken erg mooie horloges maar ik haal net zoveel plezier uit een oude Seiko, mijn G-Shock en mijn oude CWC.

Mijn eigen ervaring is ook dat je smaak zich ontwikkelt. Wat ik eerder een mooi horloge vond kan mij nu niet meer bekoren. Dus ga gewoon lekker op onderzoek uit, doe wat miskopen en geniet van de reis.

Hier in het blauwe komen vaak genoeg mooie kansen langs. :wink:

11 likes

Ik gun je als 16 jarige een heel tof horloge, zoals de genoemde Tudor. Tudor is overigens een dochtermerk van Rolex (Kenners corrigeer me, als ik fout zit!)

Maar nog meer wens ik een goede opleiding voor je en in geval dat je je vervolgopleiding zelf moet betalen (wat niet ongewoon is, tegenwoordig)., waarbij 3k je dan toch echt kan helpen. Aan de andere kant, als je easily 3k kunt spenderen aan een horloge en op je 16e, dan zal er vast nog wel wat in het opleidingenpotje zitten.

Verder sluit ik me ook nog aan bij het onderstaande.

4 likes

Absolutely right
 Sommigen noemen het een “poor man’s Rolex” maar aangezien Rolex een naam is die ook een bepaald beeld oproept buiten de horlogebubbel, kan Tudor ook juist een manier zijn om wat onder de radar te blijven. Maar net hoe je er naar kijkt of hoe je je daarbij voelt.

6 likes

Kijk ook eens maar andere merken onder de Swatch paraplu. Longines en Certina bijvoorbeeld hebben betaalbaardere opties en hebben ook heritage en goede uurwerken.

Ik zou er als je begint niet meteen dit bedrag tegenaan smijten. Of je moet het toevallig los in de zak hebben. Probeer het eerst eens met een SKX of iets dergelijks. Google is your friend :wink:

Voor 3k koop je een mooie en weinig gebruikte Seamaster. Let wel dat je bij een tweedehands horloge altijd koopt met een goede service historie. Vraag hier altijd naar, anders ben je heel makkelijk 800 euro lichter.

Hi Arne! Welkom hier. Ik ben hier op mijn 18e begonnen, zo’n 5 jaar terug.

Mijn tip is om rustig te beginnen en vooral veel te proberen. Lees mee, kijk wat je mooi vind en probeer wat goedkopere dingen uit. Zeker op de middelbare school zou ik nog niks geks kopen.

Als je er echt op staat: ik heb uiteindelijk ook een Seamaster aangeschaft voor 2800 euro. Gebruikt is ook een optie, dan heb je de afschrijving niet.

Ps: Mijn Engels had ook een horloge ding. Meneer Verstappen zover ik weet.

9 likes

Ik wil graag autorijlessen en een casio g shock aanbevelen in plaats van een Tudor.

11 likes

@Arnoo, welkom bij de club!

Concreet antwoord op je vraag: bij Tudor zit je sowieso wel goed als er iets tussen zit wat voor jou mooi en betaalbaar is.

Als je voor je eerste “serieuze” horloge wil gaan, kan je ook ook de Tag Heuer horloges aanraden technish supergoed, en het merk doet zeker mee met de andere gewaarde merken. Op Chrono 24 kan je bijv vele mooie automaten van de Auquaracer overwegen, jonger dan 3 jaar en max 2K). En als de Seamaster jou hart sneller doet kloppen kan je doe ook goed in de gaten houder. Vooral de iets oudere modellen zijn makkerlijk te vinden onder de 3K.

De spanning tussen budget en wensen zal je waarschijnlijk je hele leven gaan behouden wat betreft horloges. Ik zou zeker aan het begin van je volwassen leven het budget niet overstretchen


2 likes

ik heb het klinkklare antwoord voor je
koop een omega 2531.80 voor 2400-2800 en heb je droomhorloge
 nee echt, voor dit bedrag kun je hem altijd weer zelf voor verkopen dus je geld raak je niet kwijt
 
 gewoon goed speuren en je vind er vanzelf 1

ter voorbeeld ,maar voor de impressie

3 likes

Graag namen en rugnummers als forumleden zo te kakken zetten voor jou geen probleem is.
Je doet nogal een uitspraak.

9 likes

Wat een vervelende uitspraak, foute grap of slechte gedachte.

5 likes

Succes met je zoektocht man :wink:

een rectificatie is in order

1 like

Wel de vraag: als je je ogen niet af kan houden van een seamaster waarom dan geen seamaster?
Hou vooral ook het blauwe hier in de gaten of check montro of chrono24. Ga zeker niet op marktplaats als je neit weet waar je op moet letten. Succes met de zoektocht

1 like

Dus daarom een advertentie tonen van een Omega van €3650,
ach is maar 40-50% meer , moet kunnen


1 like

Tudor is een topmerk, het dochterbedrijf van Rolex. Ik heb de date-day, top ding. Zelfde kast en bezel als de rolex.

5 likes