Ga voor de Seamaster!
Het leven is kort, geniet ervan.
Maar het is wel ‘te allen tijde’ Nee hoor, leuke knul! Succes met je zoektocht:+1:t2:
Toevallig ook al bij Breitling gekeken?
Op o.a. de site van Van Baal in Nijmegen staan veel mooie horloges, Breitling, Omega, TAG Heuer etc. En kun je je een beetje oriënteren:-)
Als ik je zo lees, heb je de goede instelling!
Een horloge voor de liefhebberij, niet om een ander te laten zien wat je hebt, maar ook realistisch en verstandig.
Arno wat het ook wordt, ik wens je heel veel geluk met je aanstaande aanwinst en met de hobby
Mocht er een tudor Prince daydate beschikbaar zijn, en je dit een tof model vindt, is dit echt een hele toffe overweging. Vind ik persoonlijk dan, haha.
Mooi horloge, maar waarom heb je hem om die knakworst gelegd?
Lekker die Tudor kopen die je zo mooi vindt joh! Als dat is waar jij blij van wordt. Ik snap die hele tendens niet dat je met een Seiko zou moeten beginnen en eindigen met een Patek ofzo. Kijk gewoon naar wat jouw budget op dit moment is en wat je mooi vindt en zoek daar iets voor uit. Niemand hier kan in jouw portemonnee kijken wat voor jou verstandig is.
Lekker gaan rondkijken, passen en volg je eigen gevoel. Uiteindelijk is dat waar het om gaat, dat een horloge jou een wauw-gevoel geeft als je het voor het eerst om de pols hebt.
Als je het horloge echt jarenlang wil gaan dragen, zou ik persoonlijk voor een ander model kiezen. Dit vooral omdat de Tudor Royal een geïntegreerde bracelet heeft, wat er voor zorgt dat je niet zomaar van band kunt wisselen. Dit is in mijn ogen bijna een must en zorgt ervoor dat je met een collectie van slechts een horloge toch verschillende stijlen kunt creëren. Alvast veel succes met je beslissing, en wanneer deze genomen is zien we hier op het forum graag de foto’s😉
Precies, ook ik vind dat je meteen moet kopen wat je wil. De weg er naar toe is leuk, maar kost tijd en geld. Hoe eerder je de ‘grail’ heb hoe langer je er van geniet.
Hij is geweldig!
Al moet ik zeggen dat het geen “everyday watch” is, daarvoor is hij mij iets te zwaar, Comfortabel is hij zeker wel. Er zit ook geen micro adjust op, dus het kan goed zijn dat hij s’ochtends als gegoten zit en later op de dag te strak of te los. Ik heb hem nu een maandje of 3 en als ik hem om heb tovert hij altijd een glimlach op mijn gezicht😁.
En ingetogen dat hij is, het is echt een blikvanger.
Ha, op mijn 17e - in de 80er jaren - liep ik op weg naar huis altijd langs een Omega AD toen nog origineel Omega (lees niet SG owned) en ik vergaapte me altijd op de mooie Seamasters die in de vitrine lagen…elke keer weer. Ik dacht er niet eens aan om naar binnen te lopen om te vragen hoe duur ze waren, stom stom want 10 jaar later kwam ik erachter dat ze maar een 3e van de prijs waren van wat mijn brommer bv gekost had, grote gemiste kans dus want mijn spaargeld had niet echt onder zo’n aankoop geleden.
M’n advies aan mijn 17-jarige ik nu zou zijn om toch niet gelijk het horloge van mijn voorkeur te kopen maar €1500 ofzo in een goeie crypto te doen en bij €4500 a €5000 al winst te nemen. Afgelopen half jaar ging dat bij div. crypto’s echt heel makkelijk wat geen garantie is voor de toekomst natuurlijk zeg ik er direct bij maar zo zou ik het nu doen en zo heb ik het zelf ook al gedaan trouwens.
@Arnoo Ten eerste van harte welkom op het forum. Leuk verhaal gezien ik het ook heb meegemaakt op jouw leeftijd. Ik ben toen voor de Seamaster gegaan, maar heb inmiddels meerdere tudors gehad en kan deze ook zeker aanbevelen. Laat niemand je iets wijsmaken, wat betreft het kopen van een duurder horloge op een misschien relatief jongere leeftijd, doe wat goed voelt. Succes met je zoektocht!
Begin op die leeftijd in een andere prijsklasse (vaker gezegd) mede doordat ook je smaak veranderd, ik ben ook begonnen met Seiko etc. Is veel moois te koop tot €1000,- ook een mooie stoere duiker van Squale b.v. Koop vooral wat je mooi vindt
Er is een veel betere manier om geld te maken, en dat vergt maar 50 euro inleg.
Dat is 50 euro aan benzine in je auto gooien en naar werk rijden.
Zo maak je van 50 euro een paar duizend euro elke maand.
Daar had ik geen tijd voor op mijn 17e.
Welkom @Arnoo!
De seamaster is ook wel een erg mooi horloge. Gelukkig heb ik hem zelf een tijdje terug tweedehands kunnen over nemen van iemand. Nu ben ik nog aan het kijken naar een seamaster apnea die ergens zijn weg naar mij nog moet vinden.
Ik ben zelf op die leeftijd begonnen met Seiko’s, voornamelijk door veel variatie en goed betaalbare klassiekertjes zoals (waar ik nu nogsteeds groot fan van ben) de sarb017 of de SNA411 of de 5 & presage reeks. Daarnaast ook aardig wat turtles. Anyways, genoeg ruimte gehad om daarmee eerst wat te spelen. Duikers trokken me vanuit daar wel heel erg en zo had ik even later de seamaster.
Als je de seamaster zeker weten wilt hebben, go for it! Houd het blauw hier even in de gaten, dan kom je vast iets tegen vroeg of laat. Orienteren en horloges proberen is ook zeker leuk aan deze hobby, dat kan ik je meegeven.
Succes!
Zou je voor zo’n eerste hogere kwaliteit aankoop neit liever denken aan een microbrand? Inmiddels heb ik enige diversiteit onder ogen gehad onder 3000 list price en mijns inziens hoeft de kwaliteit van een microbrand rond de 1000 niet per se onder te doen voor een horloge van 3000 en soms zelfs meer. Dat gezegd, als je denkt dat het in een keer helemaal raak moet zijn en er na een aankoop van pak m beet 900 euro niet mogelijk nog eens een zal volgen van drie keer zoveel na meer ervaring te hebben gehad, dan zou ik vooral manen tot veel geduld ne proberen veel eerst eens om de eigen pols te proberen.
In mijn visie is elke seamaster zo véél mooier op een nato dan op die stalen band.
Ooit knal ik die nog eens om mijn pols.
Een BF-er ofwel beffer?
Ken je niet. Je bent 17.
Vind je?! Ik zou zeggen precies andersom. Ik zie die ouwe baron eerder met een DD lopen dan met een Seamaster.
Voor 500 - 1.000 euro heb je ook al een heel erg goed en mooi horloge van een merk met een mooie historie, hoor. Maar goed, als je het geld over hebt, lekker kopen wat je leuk vindt. Reken er echter op dat er hierna nog wel het een en ander aan horloge bij gaat komen. Zeker als je hier op Horlogeforum blijft rondhangen.
Haha, je hebt een punt, mijn familie schijnt heel vroeger, door zeeroverij rijk geworden, in de adelijke stand te zijn verheven. Voor m’n Seamaster heb ik zelf lang moeten sparen, ik ben van de arme tak van de familie .