Advies horloge 17 jaar

Welkom op het forum!

Maak er 18 jaar van. Dan kan je nog een jaartje wikken, wegen en passen. Er zijn zo veel mooie dingen te koop en je smaak kan nog veranderen

1 like

Waarom is een Tudor een echt horloge en bijvoorbeeld een Citizen Promaster in jou ogen geen echt horloge ? Omdat die Tudor een hoger prijskaartje heeft en luxer is? Ook de Promaster is een echt horloge. Wat ik probeer te zeggen is dat het geen hol uitmaakt wat voor horloge je draagt , als je er maar zelf in gelooft. Het is niet dat je ineens een status krijgt als je een horloge van €3000 draagt want ieder ander die niet in de hobby geïnteresseerd is ziet gewoon een horloge.

Houd het simpel , kijk naar de merken die jou aanspreken ipv naar het prijskaartje. Mijn duurste horloge in mijn collectie is €600 waard , ik geniet elke keer weer als ik dat ding draag. Mijn goedkoopste horloge is € 180 waard , ook daar geniet ik elke keer van als ik het draag.

6 likes

Met een echt horloge doel ik naar een non-smartwatch, aangezien ik op het moment zelf nog een Apple watch draag. Ik neem aan dat we wel unaniem kunnen stellen dat een Apple watch geen ‘echt’ horloge is. Dit heeft naar mijn mening verder niks met de prijs van een horloge te maken, maar met analoog en digitaal.
Zelf heb ik dit bedrag tot mijn beschikking voor een horloge en zoek ik zoals eerder vermeld naar een horloge waar ik een decennium mee vooruit kan; niet met de intentie er opschepperig mee rond te lopen.

1 like

Wil je persé een datumaanduiding? Anders is een Tudor Ranger ook een mooie instapper!

Is de Moonswatch niet een leuke optie om mee te beginnen?

1 like

Gewoon lekker kopen wat je zelf wil! En als je hem met de kop eraf koopt, kun je het altijd nog doorverkopen zonder al te grote verliezen.

Sruk goedkoper maar daarom niet minder leuk, is bijvoorbeeld een Tissot PRX.

2 likes

In de jaren '80 was Omega onderdeel van de SMH-groep (Société de Microélectronique et d’Horlogerie), op zichzelf alweer een amalgaam van diverse groepen en merken. Eén van deze was SSIH (Société Suisse pour l’Industrie Horlogère) bestaande uit Omega en Tissot.

Na het succes van de Swatch als horloge werd deze SMH-groep omgedoopt in Swatch Group.

Met andere woorden, SG was SMH was Omega-Tissot. Er is dus op geen moment een situatie geweest dat Omega géén SG was voor 1930. Het jaar dat Omega en Tissot samengevoegd werden.

2 likes

Als je iets tijdloos wilt hebben waar je bij wijze van spreken de rest van je leven mee kunt doen, stijlvol maar niet opzichtig dan wil ik je wijzen op de Ebel 1911 chronograaf. Meer dan genoeg aanbod tussen de 2 en 3k. Prachtige uurwerken, 1e serie El Primero, 2e serie Lémania 1340…

2e serie, met cal. 137…

2 likes

Ik had een meisje van 14 in de klas (VMBO basis) met een R datejust om. Ik heb haar gevraagd hoe ze daaraan kwam. Ze antwoordde dat ze die van vader had gekregen op haar 12de verjaardag. Hij had erbij gezegd dat, waar ze ook op de wereld zou zijn en alles zat tegen, verkoop dat ding en kom terug naar je vader.

2 likes

Haha, dat is een bijzonder advies om te geven aan je dochter van 12.

2 likes

Nooit een wereldreis gemaakt op je 12e? Heel vreemd verhaal wel ja. Volgens mij raakte ik alles kwijt wat los en vast zat op die leeftijd.

Welkom op het forum. Mijn tip: kijk eens bij Hamilton. Mooie prijs kwaliteit en wat mij betreft ideaal om mee te starten.

1 like

Heb je al gedacht aan t merk Mido, zit onder de swatch company, geweldige historie in horloges maken, zwitsers en een grote keuze. Als ik het zo een beetje zie dan kijk eens bij de ocean star.collectie. die heb je nieuw al voor 1100 euro en zo goed als nieuw voor iets minder. Heb je een kwalitatief goed horloge voor een redelijke prijs waar je jarwn mee vooruit kan.

Als je 17 jaar bent is mijn advies om de komende jaren al je geld uit te geven aan vakanties, vrouwen en drank. Dus koop nu gewoon een Seiko-tje en over een jaar of tien als je aan het werk bent en onder de plak zit eens een keer een Rolex, Omega of iets anders moois!

6 likes

Verfrissend topic op HF.
Vrijwel elke vraag om advies krijgt als antwoord ‘budget oprekken’ en hier vooral het advies om minder uit te geven. :joy:

6 likes

@Arnoo als je die Tudor mooi vindt en je hebt er het geld voor (over), dan gewoon lekker doen zou ik zeggen. Ik gaf toen het weinige geld dat ik had ook aan andere zaken uit, maar wellicht was een mooie Omega Speedmaster 321 of Rolex een betere uitgave geweest achteraf bezien :innocent:

Wellicht even je ogen openhouden voor een frisse gebruikte versie, dan is de prijs wat aantrekkelijker en je risico ook wat lager of nihil. Geeft je ook gelijk de kans om te kijken of je kunt wennen aan het idee van de aanschaf (zo werkt het bij mij in ieder geval… eerst eens een weekje of wat intern pitchen en dan eens kijken of ik het nog steeds wil).

1 like

Hi,

Als jij die tudor het mooist vind zou ik die doen het is jou keuze en zeker een goed horloge van een goed horloge merk.
Als je je horloge hebt gekocht wel hier even laten zien he :slight_smile:

:point_up:t2:

:thinking:

Ik snap je helemaal!

Afgelopen December heb ik zelf de keuze gemaakt om het WEL te doen. Ik vind het een heel bijzonder horloge, heeft ook echt de wauw factor naar mijn mening.

Ik zat zelf ook te twijfelen over andere merken/modellen… maar de Royal greep mij aan en bleef maar ronddwalen in mijn hoofd.

3 likes

Met een Seiko automaat van 400 Euro kun je lachend 30 jaar zonder problemen vooruit en waarschijnlijk ook nog zonder onderhoud. Maar goed, als jij graag een Tudor wil, moet je dat natuurlijk vooral doen. Verder niks mis mee. Met het horloge dan. Ik zou als 16- of 17-jarige die 3K uitgeven aan wat coole levenservaring; bijvoorbeeld een mooie reis. Als je dit een beetje slim aanpakt en af en toe wat werkt, kun je een eind komen en een tijd weg zijn. Weet je, als je straks (full-time) werkt, spaar je met niet al teveel moeite toch wel weer een bedragje bijelkaar voor een wat duurder horloge. Nu moet je vooral genieten en de wereld zien. Nou ja, dat heb ik gedaan destijds en ik heb er nooit spijt van gehad.

4 likes