Advies horloge 17 jaar

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Ondanks dat er aardig wat mensen kritiek leveren op het horloge is het in mijn ogen perfectie. Ook als ik uw foto’s bekijk raak ik weer bijna betoverd.

Echter twijfel ik wel enorm tussen de 41mm en 38mm versie mocht dit horloge het worden. Mijn polsomtrek is namelijk maar ongeveer 18cm en ik vrees dat de 41mm te fors uitvalt.
Vind het alleen zonde dat de 38mm’s geen dagen op het horloge hebben.

Dat is gewoon een kwestie van een AD bezoeken en passen. Er zijn zat 41mm horloges die klein vallen en 38mm die jumbo’s lijken. Veel plezier met uitzoeken en dragen.

Ps vergat nog om de Speedmaster Mark40 te pluggen

200w (5)

1 like

Tja, getuigd niet van intelligentie. Als iets na 2 maanden al kapot gaat ga je er mee terug ipv in de prullenbak te gooien

1 like

Kende ook een gozer die kocht een Rolex en ging na een week terug naar de AD omdat dat klote ding er mee was gestopt. Twee weken daarop weer kapte dat onding er mee, en dan begon ie weer te lopen, zwaar irritant.

Hij had geen idee wat een automatisch of mechanisch horloge was

2 likes

Ik heb zelf 12 Seiko’s gehad en nog nooit een probleem. Daarnaast zitten we op een forum vol met mensen die erg te spreken zijn over het merk Seiko. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand was. Maar het klinkt als bizarre pech of onkundig gebruik. Alles is natuurlijk stuk te krijgen. Ik zou zelf terug zijn gegaan naar de winkel, i.p.v. ze zomaar in de prullenbak te gooien. Maar goed, koop wat je wil. Veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!

1 like

Hier werd voor mij het verhaal van de zeventienjarige enigzins ongeloofwaardig.
Hopelijk ontstaat er geen spanning als de tiener met een Tudortje aan komt zetten.

1 like

Nooit geweten, goeie info. Wat ik wel weet is dat Omega voordat het onder de noemer SG viel een heel ander beleid voerde. (andere uurwerken, meer trouw aan het originele design, minder uitmelken van een model in div. kleurstellingen, normale prijsstijgingen, onderdelen beschikbaar voor eindgebruiker, minder extreme eisen voor AD’s, meer AD’s). De Omega horloges pre-SG hebben een bepaalde finesse die je vaak niet meer ziet bij de post-SG modellen.

Niks mis met een Seiko :wink:.

Koop vooral wat jij mooi vindt. Ben het wel met anderen eens dat je smaak snel anders wordt, met name in het begin als je wat aan het oriënteren bent. Ik zou eerst gewoon wat verschillende horloges passen bij wat dealers.

@Arnoo mocht je echt interesse hebben in de Tudor Royal dan staat er eentje op het Duitse (Uhrforum) forum te koop voor iets meer dan de helft van je budget.

2 likes