Advies. Horloge cadeau gekregen. Totaal niet mijn ding

Ja die snap ik wel. Hij had je dat horloge helemaal niet hoeven doen. Maar je hebt hem als extraatje toch gekregen en vindt hem niet om aan te gluren.

:point_up:

1 like

Sommige antwoorden hier zijn echt van de zotte!
Iemand geeft iets met liefde / aandacht. Of dit nu wel of niet je smaak is boeit uiteindelijk bij een vrij goedkope aankoop niets. Je kunt hier ook doorheen kijken en het bekijken dat iemand moeite heeft gedaan om iets te kopen waarvan de gever denkt je mee te plezieren.

Hij of zij heeft waarschijnlijk wel de moeite gedaan om naar je te luisteren en te weten dat je een horloge hobby hebt.

Aandacht ruled money!

7 likes

Eh?

Herinneringen in de zin van: Haha weet je nog die klus. Dat heb ik ook nog eens gedaan.

Mijn inziens best leuk als je het vergeten bent na pakweg 20 jaar :wink:

2 likes

+1.

Ik zou een tattoo laten zetten. Die Earnshaw haalt de 15 jaar niet :joy:

8 likes

Niks mee te maken, als hij dan weet wat je hobby is, dan kan hij het niet maken om met zo’n prul aan te komen, schande!

Ik hoop dat je slecht werk afgeleverd hebt met die klus :joy:

3 likes

Een gegeven paard. . Kijken:grinning:

2 likes

Had ie maar een paard gekregen!

1 like

Niet zo elitair Hanneman, nu je een Rolex hebt moet je niet naast je schoenen gaan lopen. Wie het kleine niet eert…:wink:

Wat een onzin. Je koopt toch ook geen paar schoenen voor iemand anders?
Ik zou hem lekker verkopen en er iets anders voor terugkopen dat je wel mooi vindt. Succes.

1 like

Ik heb medelijden met degene die voor jou een cadeau moet vinden…:wink:

2 likes

Kinda missing the point here, met een 5je van hetzelfde bedrag ben ik hartstikke blij. En het is eert.

Ken je de uitdrukking eerlijkheid duurt het langst?

Een instelling van iets aannemen wat je niet mooi vindt is slappe hap. Ik had het niet aangenomen en eerlijk gezegd: “Joh het spijt mij, maar ik ben dol op horloges en op de rijke geschiedenis ervan, dat is iets waar ik van geniet en niet voel bij Earnshaw, ik ga deze niet dragen” en dan kan ik uitleggen waarom ik er zo naar kijk.

Als ik een cadeautje aan iemand geef en hij zegt; “Han, sweet baby jezus, wat was jij denkende?” Dan stijgt hij bij mij in de waardering vanwege zijn eerlijkheid. it’s called a spine baby. Use it.

En misschien Twentsche nuchterheid lompheid.

5 likes

De volgende keer dat je degene ziet van wie je het horloge hebt gekregen, draag je hem. Dan ziet diegene dat zijn geste gewaardeerd wordt en dat is altijd goed. Immers: hij had je ook een fashioncheque van 100 piek cadeau kunnen doen, dát is pas inspiratieloos. Hij heeft zijn best gedaan om een mouw te passen aan zijn kennis van jóúw hobby, in de hoop je een geslaagd cadeau te doen. Dat de beste man vervolgens in het watch2day verhaaltje is getuimeld, daar kan hij niets aan doen, ze zijn nu eenmaal goed in wat ze doen aldaar.

Wanneer je het horloge eenmaal een keer de pols hebt laten sieren in de aanwezigheid van de schenker, kun je er daarna mee doen wat je wilt. Bij navraag door de schenker: ‘Ik vond hem leuk maar helaas heb ik hem uit mijn klauwen laten vallen, reparatie bleek niet meer mogelijk…’

Zo heb jij het respectvol opgelost en is de schenker niet gekrenkt. Win win.

4 likes

Klopt

Wat een nonsens. Kijk schat ik heb dit met aandacht/liefde voor je gekocht en was niet duur dus of je het wilt hebben of dragen boeit niets…

Je kunt het ook bekijken als lekker goedkoop afkopen voor gedane arbeid waar iemand volgens de wensen werk heeft afgeleverd zoals hij dat wilde hebben. En als dank krijg jij iets waarvan de ander DENKT, dat zal die leuk vinden maar ik overleg niets…

Wel de moeite maar niet geluisterd

BS trumps reason

Is dit niet gewoon liegen? :smile: en jij noemt het

Ik mag je, maar we hebben een andere visie op de wereld. Ben eigenlijk benieuwd wat @Drebin zou doen. De koning der lompheid :crown:

1 like

Ho Ho, dat was Logie. Ik ben een hele vriendelijke en lieve jongen.

Maar ook ik heb mijn grenzen

Teruggeven aan diegene die het je gegeven heeft en eerlijk zeggen dat het toch niet je ding is.

Logie zou zeggen: Dat ding kapot slaan met een hamer en diegene met een vlakke hand tegen de wang aan slaan.

3 likes

Dit is toch een handwinder?

Overigens precies de reden waarom ik altijd geld vraag. Nu begrijp ik van je dat dit min of meer vrijwilligerswerk was omdat je de mensen waardeert. Dan doe ik ook niet moeilijk en ben best bereid om anderen te helpen.

Maar mensen die weten wat je kunt en je dan vragen voor een kratje bier en wat eten omdat ze gewoon niks willen betalen maar wel alles willen hebben laat ik varen. Die adviseer ik lekker een klusjesman van MP in te huren. Anders betaal je gewoon en goed ook zodat ik zelf kan bepalen wat ik eet en drink :slight_smile:

Volgens mij loopt het een beetje uit de hand.
Ik bedoel: we moeten ts lekker laten doen wat hij wil.

Wat ik wel weet is dit: hij bezit iig nog wel over een beetje menselijkheid door hier op het forum advies te vragen.

En mensen die zeggen: als je goed had geluisterd wist je ook dat dit horloge echt niet kan.
Mijn inziens weten we niet wat de ts voor klus heeft gedaan. Was het veel of weinig arbeid, makkelijk of moeilijk. Een bon van bv s&c geven van €1.000,- voor het timmeren van een schuurtje slaat nergens op!

Nou… :sweat_smile:

Ok ok toegeven dat ik hem niet lelijk vind.
Mijn dochter is er verliefd op en draagt hem dagelijks op, rond en bij haar paard…

2 likes