Advies horloge cadeau voor maatje

Misschien dat de Hamilton die laatst op het forum stond iets was geweest, die is jammer genoeg al wel verkocht. Wellicht dat je dit model ergens anders kunt vinden!

3 likes

Dit.

Wat dacht je van een mooie quartz chronograaf van een echt merk? Een Tissot PR100 bijvoorbeeld (41mm) of als hij meer van de putdeksels is, een Chrono XL Classic (45mm). Allebei tegen de €400.

1 like

Genoeg oorlogen, geweld, onrecht en kindersterfte; God heeft het daar al dermate druk mee dat ie zo’n lapdansje echt wel door de vingers ziet! :sunglasses:

On topic stem ik ook voor een 39mm Steinhart; cadeau voor het leven!

4 likes

Precies wat ik dacht, alleen dan de zwarte:

2 likes

Horloges als kado, zijn er wat mij betreft 2. 1 is symbolisch, een Rolex voor bijzondere gelegenheden. Of een handopwinder, zodat iemand dagelijks aan je denkt, etc. Je zou dan kunnen denken aan een mooie handopwinder voor als ie in z’n zondags met je mee gaat naar de kerk. Of mag hij zeg maar wel naar lapdances :sweat_smile:
Dan misstaat een stoere grote zwarte klok daar niet bij

Anderszijds koop ik liever een horloge voor iemand die het ding ook daadwerkelijk graag gebruikt. Ik bedoel, als ie het liefst een smartwatch heeft, dan maar een smartwatch. Als iemand liever geen omkijken heeft naar een horloge, dan denk ik aan een Casio Tough Solar en Multiband 6.

Of als ie van ‘ruigere’ sporten houdt een G-shock met bovenstaande gemak. Digitaal, analoog, of gecombineerd. Het kan allemaal.

3 likes

Lineage :+1:

:joy::joy::joy:

1 like

Volgens mij mag ‘handopwinden’ ook niet. Valt in de categorie lapdances :joy:

3 likes

Ehm. Dan heb ik dat ‘zalig zijn de onwetenden’ nooit helemaal goed begrepen. En uitgevoerd. Hmmm…

6 likes

Wat heeft een real doll hier nou weer mee te maken?

2 likes

Voor 500€ kan je een bulova cruv wel vinden op de 2ehands markt. Heritage, mooie zwarte looks en geen gedoe met opwinden en goed zetten. Iemand die niet zo echt horloge minded is gaat zich er op de duur aan storen en daardoor minder dragen.

5 likes

Als hij gek is van zwart dan staat er een mooie Seiko in het blauwe gedeelte van Cliogek.

1 like

Mijn mening: ik denk dat mensen die niet “into watches” zijn het een beetje raar vinden om een tweedehands horloge kado te krijgen, zeker als er al gebruikssporen op zitten…

15 likes

Eensch!

En @anon12406429EV, je koopt het voor jóuw vriend dus ik zou vooral kijken naar wat híj mooi vindt/waardeert/op waarde kan schatten. Wat wij als zogenaamde ‘kenners’ (:joy::crazy_face:) vinden is dan wat minder relevant.

Maar dat gezegd hebbend, en als ik dan toch wat moet adviseren; doe dan idd een SKX, zwarte turtle of de Ocean One black van Steinhart😂 (allen laagdrempelig maar voldoende verhaal bij voor de ontluikende/beginnende liefhebber).

En respect dat je voor je principes staat, er zijn mensen voor wie lapdances blijkbaar eerste levensbehoefte zijn​:wink::joy::sob:. Ik vind dat ook wel weer mooi die veelkleurigheid, de liefde voor horloges is wat ons hier bindt​:heart_eyes::muscle:t2:.

Succes met de zoektocht!

2 likes

Tissot PRS 516?

Quartz, want voor een horloge analfabeet is mechanisch alleen maar enorm lastig.

Chronograaf, want dat wordt door dat soort lui geassocieerd met duur en luxe.

Zwitsers, dus een gespreksonderwerp op feestjes.

Verder zwart en binnen budget

tissot-prs-516-chronograph-black-dial-men_s-watch-t1004171105100_1

5 likes

Nou, als je ons de vraag stelt; wat heb je liever? Dan ben ik toch benieuwd naar het resultaat van mijn poll.

  • Een Steinhart
  • Een dikke bips op schoot

0 stemmers

3 likes

Ik word er niet echt dol van in ieder geval.

@HanDavinci oale kleurpotlodenvogelverschrikker, hij bedoelt jou denk ik :joy:

1 like

@HanDavinci oale blbablablablabla. Ja dat zou goed kunnen, alhoewel ik mij nog niet mijn flamboyante zelf voel zonder mijn Happy socks.

Maargoed, druk weekend gehad en die sokken wassen zichzelf niet hè :unamused:

3 likes

Doe eens korte sokken aan!

kek bandje, dat dan weer wel :heart_eyes:

1 like