Advies: Is het al tijd voor ‘haute horlogerie’? 😉

Heul vet :ok_hand:t2:

Blancpain is ook in 43 mm te krijgen mocht je 38 te klein vinden. Heb je ook wat meer gangreserve (100 vs 120) en is ook gelijk stuk duurder. 38 mm op een haar na 9k list en de 43 mm dacht rond de 11k list op sailcloth.

Go is in Nederland moeilijker te krijgen. In Duitsland daarintegen…

1 like

Steltman in Den Haag.

1 like

En ik dacht ook op de pc dat een dealer ligt. Ben de naam even kwijt :slight_smile:

Maar soit. Dun gezaaid in NL :frowning:

1 like

En een Van der Gang? ik weet niet of je dit haute horlogerie mag noemen maar wel erg mooi.

Hoe kom je bij deze stelling?

Ik vond het maar niks qua afwerking.

1 like

Tja ik weet niet wat er met dat horloge is gedaan maar volgens mij kan je geen viezer exemplaar vinden dan die jij om hebt gehad. Of zijn dat krassen? Ik heb er weliswaar maar 1 keer eentje gezien maar die zag er een stuk beter uit, ook de band. Die lijkt bij jouw inderdaad nergens op :grimacing:

2 likes

Het was op een beurs dus flink bepoteld, maar ik noem zo’n GP nou niet echt haute horlogerie.

3 likes

Ik ook niet :sweat_smile:

1 like

Dit is precies het eerst wat ik dacht

Heb je al gekeken bij proud Staudt Twenthe?
Tegenwoordig in de Siepelstad te vinden.
Is ok wa mooi spul :grin:

Misschien kan ons Twentse raspaardje @HanDavinci als “merk ambassadeur” iets voor je betekenen :wink:

Wat een prachtig en typisch HF-antwoord.
Dit heeft toch niets met “haute Horlogerie” te maken. :rofl:

On topic;
De Bulgari Octo voldoet aan (bijna) al je wensen en valt binnen budget.
Het vergt wel een “acquired taste” maar daar krijg je wel een prachtig horloge en een toekomstige klassieker voor terug.

Een andere out of the box keuze zou een ouder model LU Chopard zijn. Chopard hoor ik je denken…
Zwitsers, Geneva seal, geweldig uurwerk met micro rotor en (gecombineerd met een fris bandje) heel goed casual te dragen:

16 likes

Glashutte of een Grand Seiko?

Geen idee wat er echt van waar is en of dat nog steeds zo is vandaag de dag.

Echter: Voordat ik de ZEP enkele jaren geleden kocht was ik bij Schaap of Gassan (die villa bij de pc in ieder geval) daar kwam Girard Perregaux ook ter sprake die hadden ze toen (nog) in t assortiment. Verkoper was er totaal niet over te spreken. Veel problemen en moeilijk moeilijk met reparaties.

Over vd Gang: gehoord vorig jaar bij een juwelier in t oosten des landes: veel te duur voor wat t is, mja heb een idee dat t een steek naar een ex werkgever is, desbetreffende juwelier heeft twee horlogemakers in dienst die daar gewerkt hebben.

Ik ben het zeker eens met die juwelier, die gewoon eerlijk is. Zoek er niet te veel achter. Van der Gang is echt naar verhouding veel te duur. En, men heeft bij Van der Gang erg naar de IWC Portugieser gekeken.

8 likes

Heet het tegenwoordig al haute horlegerie vanaf 9k?

Het heet nooit haute horlegerie :joy:

4 likes

Dat is een vraag die heel terecht is. Ik vind dat je minstens 35K mee moet nemen voor die noemer. En dan het liefste bij een independent gaan kopen.

3 likes

Wat maakt het veel te duur vraag ik mij dan af?