Advies: Is het al tijd voor ‘haute horlogerie’? 😉

Zoekt en gij zult vinden! :slight_smile:

1 like

Dit :point_up:t2:

Ik noemde dit al reeds eerder I de topic overigens.:wink::smiley: Maar ben volledig met je eens.

1 like

Dat mag jij … maar zegt natuurlijk niks. Niet objectief, puur subjectief.

1 like

Eens, ik vind ze teveel op een AP lijken qua kast en dial om origineel te zijn. Verder hebben ze een hoog Paul-Rich-gehalte als je het mij vraagt.

Als je echt wat bijzonders wil zou ik voor die Breguet gaan. Hier nog wat foto’s (niet van mij) ter inspiratie:

11 likes

Heb je t budget gezien van ts? :sweat_smile:

Ik vermoed dat deze Brequet gebruikt bij Lange na er niet in past.

See what i did there :upside_down_face:

4 likes

Sterk, maar waar een wil is, is een weg.

How about Grand Seiko SLGH005 White Birch? Het nieuwe uurwerk schijnt on par te zijn met uurwerken (paar prijsklassen hoger) van de echte grote jongens in de ‘echte’ haute horlogerie, zoals: PP, Vacheron, Lange etc

80 uur gangreserve in een hi-beat uurwerk en een fantastische wijzerplaat :heart_eyes:

afbeelding

16 likes

GS is denk ik the way to go. Maken echt rete vette dingen en passen prima in dress chique en je budget. En is echt bizar goed gemaakt. Zeldzaam en nieuw is net niet mogelijk binnen je budget gok ik.

Als je wel zeldzaam wil; goooo vintage:) Mooie JLC als t chique moet of een Tudor sub (niet noodzakelijkerwijze de mijne trouwens) als t een diver mag zijn.

Of ff doorsparen en een 1655 regelen. Dat zijn gewoon ultiem toffe dingen. Draagbaar, soort van understated, zeldzaam en een veilige investering. Mss zelfs wel flipper proof.

3 likes

Wat exact de term ‘haute horlogerie’ nou precies duidt blijft mij altijd een raadsel :flushed:

Voor je budget is er in ieder geval veel moois te koop. Zelf ben ik wel gecharmeerd van;

Glashutte seventies Panorama date

40*40mm
11,5mm dik
100m WR

Of de JLC master Geographic date

jaeger-lecoultre-horloge-master-geographic-39mm-da

Maar ook de;

Zenith chronomaster sport, cartier santos op staal, JLC master ultra thin 39mm, JLC polaris, cartier drive moon phase

6 likes

Ik vind dit een waanzinnig mooi horloge. Als hij niet te groot is voor je pols
De Jaeger LeCoultre Polaris date. Hij is gelimiteerd, dus tweedehands waarschijnlijk boven budget.

6 likes

Dat is vrijwel alles hier. Dit hele forum gaat over mannen en welke juwelen ze mooi vinden. :rofl:

1 like

Mijn excuus voor de enorme offtopic, maar google kan mij niet helpen bij het type van die prachtige Seiko. Heb je toevallig een typenummer?

1 like

Kijk eens. Drie stuks. Komen tegen de zomer, is nu nog niet op de markt. Een her-interpretatie van de oorspronkelijke 1959 Laurel Alpinist. Er is er ook een van 3000 ballen, maar die heeft datum op vier en valt af.

Man man man man man, wat een master-stroke van ome Seiko. Het is geen haute horlogerie, integendeel: Voor 770 Ekkies heb je 'm op bracelet aan de broek hangen.

1 like

:arrow_up: Wel de mooiste. Vooral wat betreft de cleane dial voor mij.

Maar voor dat geld koop ik ook liever een andere (limited/king/grand) Seiko.

Spuuglelijke bund.

Eens. Nu vind ik alle Bund lelijk, maar deze is heel lelijk. Zelfs als je die lap er af haalt blijft zie zig-zag band lelijk. Maar ja, die hele band kun je er af joppen.

Ik ga voor de bruine van 770 ballen en gooi daar vintage leer op, dan ben ik er ook. :slight_smile:

Klopt, zou die bund ook direct tossen. De dial van dat 770 euro ding blijft wel altijd wat meer cluttered met het prospex logo en waterdichtheid er bij gefrot… En ik vind het symmetrische design met de 4 driehoeken van de limited ook wel erg mooi… en dat is ook wat minder met een datum op 3.

Maar goed, 770 ballen vs 3k… Denk wel dat die met 2000 stuks niet snel zal uitverkopen :stuck_out_tongue:

1 like

Enorm bedankt!

1 like

Seiko verzamelaars zijn raar. En de Alpinist is een culthorloge. We gaan het zien.

Ik voorspel dat hij niet snel uitverkoopt. Daar is ie te duur voor denk ik.
Die King Seiko limited van laatst is volgens mij (nog) niet eens echt uitverkocht… en anders ligt ie bij speculanten.