Eerste gedachte was: waar komt hij nu toch mee?
Bulgari Octo!
Nu was er bij mij twijfel welk horloge het volgende wordt: een APRO, een Overseas of een Laureato of een VC dresswatch.
Tot jouw opmerking over de Octo.
Een sub secondenwijzer heeft niet mijn voorkeur, maar ik begrijp dat dit niet anders kan bij zo een dun horloge.
De kast. Eén stuk staal met 110 facetten ontworpen door Gerald Genta himself!
En nu in een stalen versie (referentie 103431) met schroefkroon en 10 Bar WR.
Blauwe wijzerplaat met sunburst.
Zucht.
Als dit geen haute horlogerie is dan weet ik het niet meer.
Ja inderdaad erg mooi zeg
Ik associeer dat merk altijd met overdadige aanwezigheid van BVLGARI op alle vrije plekken op hun horloges maar hier gelukkig niet
Echt een geweldig horloge!! (Denk ik, want ik heb deze nog nooit IRL gezien).
Ik denk ook echt dat dit een klassieker van de toekomst is. De RO werd tijdens de introductie ook niet direct gewaardeerd, pas later is het kwartje gevallen.
hij lijkt wel erg groot en in your face, ik weet niet of ik daar al helemaal klaar voor ben.
Voor haute horlogerie hoef je niet verder te kijken dan ons eigen Oldenzaal bij de gebroeders Groneveld. Ik meen dat hun produkten vanaf zo’n 60.000 euries van eigenaar wisselen. Echt mooi kan ik het niet vinden, maar smaken verschillen.
Ik vind eigenlijk dat een gevestigd merk als GP niet weg mag komen met het kopiëren van een royal oak en daar een nautilus band op mag zetten. Toch jammer want het is verder een prima “echt horlogemerk”.
Er is een wereldwijde organisatie op het gebied van de Haute Horlogerie. La Fondation de la Haute Horlogerie in Zwitserland. De organisator van de jaarlijkse belangrijke horloge beurs in Genève. Zij verzorgen met hun FHH Academy ook de algemeen erkende certificering voor mensen die over de hele wereld werkzaam zijn in de horloge branche. Op hun site vind je meer info.
Haute horlogerie? Vraag mij eigenlijk af wanneer een horloge onder deze categorie valt…?
Ik denk dat independent horlogemakers hier onder vallen, ook merken die onderdelen nog grotendeels met de hand vervaardigen. Rolex, Tag Heuer, Breitling, Oris, Omega, etc valt hier dus niet onder. Omdat zover ik weet gewoon lopende band werk is. Hoewel, Omega heeft ook een luxere lijn, met oa die paar Tourbillons die ze per jaar produceren. Zoiets zou dan wel mogelijk onder deze categorie kunnen scharen. Tjah blijft allemaal nog maar de vraag, want waar zetten wij de streep?
[/quote]
Ik vind de Chopard Alpine Eagle 41mm een fantastisch horloge. Voldoet aan al jouw vereisten. Behalve de prijs dan. Retail is 12.8k. Maar ze worden op chrono al aangeboden voor 9.2k. Brand new.
Prachtige dial. Met AR costing. Ik kan er de hele dag naar kijken (op Instagram)