Advies ivm Omega speedmaster pro

Beste forumleden en dan in bijzonder de speedmaster kenners.
De speedmaster spookt al een tijdje door mijn hoofd.
Ik ben er nog niet uit of ik ga voor een vintage of voor een nieuw exemplaar.
Nu kwam ik dit horloge tegen op een Belgische site. Ik heb de aanbieder gecontacteerd maar eerlijk gezegd is het geen al te vriendelijke man. Hij heeft geen aankoopdocumenten die zijn verhaal kunnen staven en over de horlogemaker is hij ook onduidelijk.
Wat vinden jullie van het aanbod ?

Bedankt alvast !
Groeten

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/nieuwe-omega-speedmaster-professional-145-0012-278993725.html

Te duur en te vaag :wink:

Paar euro’s erbij en je hebt een nieuwe

NOS onderdelen bij elkaar geraapt = franken Speedy.

Plus, inderdaad te duur. En ziet er ook veel te nieuw uit. Kun je voor dat geld beter een jonggebruikte 3570.50 kopen, met dezelfde sprankelend witte onderdelen. Of een iets meer afgetrapte (maar naar mening vaak mooiere) 321.

Dit moet je absoluut NIET doen. Het klopt vast wel dat alle onderdelen origineel zijn. Behalve het achterdeksel. Dit is geen origineel Omega onderdeel.
Uurwerk ziet er wel goed uit, maar ik vind het uiterst vreemd dat zoiets in elkaar geknutseld wordt en voor dat bedrag op internet. Mijn advies is om dan een echt ouder exemplaar te kopen voor een lagere prijs, of een nieuwe 3440 bijvoorbeeld bij William Wien. Heb je er ook een originele stalen band, doos en papieren, Nato en Velcro band bij.

Ik zou het wel weten!
Sterker nog, dat heb ik zelf ook gedaan :wink:

Als jij voor 3k een 321 kan regelen, doe mij er dan maar een paar.

Ver bij dit horloge wegblijven aangezien t gewoon een frankenwatch is
 Niet meer dan 2K waard


Ook ver bij deze verkoper wegblijven in zijn algemeenheid. Verkoopt regelmatig middelmatige horloges die hij met een lapje tekst tot top notch veilingmateriaal probeert te bombarderen
 Gelukszoeker


Stiekem kriebelt het wel om 'm te mailen


I stand corrected.

Tikte even 321 in op watchrecon. Handjevol 321 Speedmasters, allemaal van vage 1-posters. Te snel gekeken!

1 like

Wegblijven van zulke rommel, misdadig gewoon bij dit soort horloges. Zou hem voor de helft nog niet willen.

Een mooie 3570 vind je voor minder

Koop de verkoper zegt men wel es


Absoluut niet doen. Volgens mij kwam ik deze ook al op MP tegen met hetzelfde vage verhaal.

Alleen dit zinnetje al

NOS = New Old Stock. Dus nieuwe ongebruikte ongemonteerde onderdelen ! Nu samengevoegd in een unieke combinatie, niet verkrijgbaar zo


Als je die bij Omega zou willen laten servicen,lachen ze je hartelijk uit.

Daar ben ik eigenlijk niet zeker van. Bij Rolex absoluut, maar ik wist niet dat Omega ‘frankenwatches’ weert voor service.

Volgens mij weren ze tegenwoordig ook de frankens van Watchco. Of ben ik verkeerd geĂŻnformeerd?

Wacht, inderdaad, daar is destijds nog een klein topic over geweest.
Weet niet meer of het nu echt zo was of een soort van misverstand, maar herinner het me nu wel, en zou best wel eens kunnen.