Advies leuke two piece voor €5500

Dat soort horloges geven je echt een totaal ander gevoel dan wanneer je het origineel om de pols slaat. Vaak voelen ze ook behoorlijk goedkoop aan.

2 likes

Spreek je uit ervaring?

Ik heb een aantal hommages om de pols gehad ja.
Die niet van mij waren overigens.

Zeker in de 100 euro prijsklasse moet je niet verwachten dat je dat kan vergelijken.

Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt. Ik denk dat het meer te doen is om het formaat en het uiterlijk. Op zich geen slecht idee… :thinking:

Ok prima. Wellicht dat het voor jou wel werkt dan.

Ik neem aan dat je @TheWornWatch bedoelt? :smiley:

Ik had het tegen jou.

Ik denk dat het voor gewoonlucas niet werkt.

Hij heeft een aantal Rolexen gehad en gaat direct merken dat ie een goedkoop rot ding om z’n pols heeft wat op geen enkele manier een merk zoals Rolex of Omega benaderd.

Als ik zo’n invicta of alpha om de pols heb dan had ik echt never een sub of speedmaster gekocht als dat vergelijkbaar is.

Ik heb daarvoor Tissot gedragen en ook datvoelt een stuk degenlijker aan dat sommige hommages.

Het probleem is niet perse de look maar een hommage zal nooit het pols gevoel na kunnen bootsen, denk aan gewicht, hoe het horloge op de pols ligt etc.

En n Seiko Alpinist als t wat grover werk is:

5 likes

Ik heb al eens een OP gehad en ondanks het super horloges zijn vind ik het Rolex gevoel ontbreken…

Ze zijn basic maar dan ook erg basic. Met een list van nu 4800 krijg je er geen easy link op en je mist ook net dat beetje schwung.

De alpinist vind wel erg mooi, maar dan zonder X en datum puist :stuck_out_tongue:

Wat mist er dan aan zo een OP? Ben zelf ook aan het oriënteren en zo een OP lijkt me een perfecte aanvulling.

Naja zoals eerder aangegeven de easy-link om snel de band te kunnen verstellen, voor het geld van de OP is gewoon veel moois te koop.

Ik heb list betaald dat maakt natuurlijk ook veel uit! Want ik heb 1000 verlies moeten pakken bij de verkoop.

Maar het verschilt ook per persoon hoor, sommige mensen zijn helemaal weg van de OP maar voor 3800 zou ik eerder neigen naar een mooie SMC of zelfs een GS.

1 like

Wat dacht je van een Tudor GMT en een OP? Volgens mij haalbaar? Of een wat oudere DJ en een Tudor GMT

Hi,

persoonlijk vind ik de IWC Mark XVIII een mooi model voor een iconisch horloge

Als tweede horloge zou ik een Christopher Ward aanraden, en dan specifiek de C60 Trident pro. Heb veel goede dingen over dit horloge en merk gehoord, en de keuze uit een 38mm, 40mm en 42mm model vind ik persoonlijk top. Mocht je willen is er ook nog een GMT versie van dit horloge en zijn er nog wat andere, opvallendere, variaties. Helaas is het horloge wel alleen online verkrijgbaar. Ik hem zelf nog op mijn verlanglijstje staan.

Als dit toch niet helemaal is waar je aan dacht en je een iets gerenommeerder merk wilt vind ik zelf de Omega Aqua Terra een goede keuze, en dan specifiek het model met de date op 6 uur.

2 likes

Wat is jouw pols omtrek? Want vind deze Speedy best groot bij je.

Een mini 16cm… dus vandaar dat de keuze erg limited is.

Ja dan wordt het al meteen wat lastiger idd! Ik zou de Tudor BB36 eens gaan proberen, denk dat die perfect voor je is!

Geen idee, verschilt het met een DD voor een 40, 50 of 60 jarige? :wink:

2 likes

De iwc flieger. Maar dan wel de vorige echt mooie chrono versie. En die zoeken met mooie patina.

Voordeel. Minder dan 40mm. En een instant klassieker. Ref 3706

En als je echt wat bijzonders wilt.

De 3705

Maar tja… die zul je moeten najagen en je budget verhogen.

:beers:

4 likes

Je pocht met dure spulletjes op de achtergrond van je foto’s, met je Louis Vuitton handtas en met een Engels landhuis waar wel 4 haarden aanwezig zijn. Oh, en er is een watertuin…ofzoiets. Waarom heb jij het nog steeds over die 1000 afschrijving? :joy:

Groot doen is groot bukken. En als je bukt neem je hem maar als een vent. :sunglasses:

On topic, ik zou met jouw pols bij 34mm blijven. Of anders een Speedmaster FOIS.

8 likes