Advies leuke two piece voor €5500

Hahah nee die 1000 ben ik al overheen, heb de Fois gepast maar geen fan van de hands, dus helaas een afvaller.

Zit ook weer te kijken naar een 16233 of iets in die trant, achteraf gezien wel eens van de horloges die ik nog wel eens mis.

Maar ja groter dan 36mm is inderdaad lastig :sweat_smile:

@Brick

Toevallig de 3706 gepast gisteren gepast, erg comfortabel!

Maar een kersmische kast op de 3705 … nee dank u :joy:

1 like

En een Omega Seamaster in 36 mm? Wat vind je daarvan?

Je kunt ook de wijzers van de FOiS vervangen door de normale wijzers. Denk echter dat deze nog steeds te groot is want de lug-to-lug is niet anders tov de normale Speedy volgens mij.

De allereerste ever. Keramisch.

:ok_hand:

1 like

Tot dat hij een keertje valt…

2 likes

Ja eh… waarom zou je hem laten vallen?

Koop maar weer een rolex.

Die zijn zo goed als onverwoestbaar. Niet laten vallen he…

Alle andere horloges krijg je toch weet spijt van. Die zijn namelijk niet zo goed…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Nee genoeg mooi’s buiten Rolex om! Alleen allemaal net te groot voor mij :joy:

Rolex heeft gewoon de 36mm sweet spot.

1 like

Omega SMP 41mm, het vorige model in het blauw.
Tudor BB 36 zwart.

Tudor voelt hetzelfde als 'n OP maar dan voor reasonably money… De Smpc is met 41mm zo veel subtieler dan de nieuwste.

Ik kan met mijn pols net de BB Eta hebben, anders had ik die naast de BB36 geadviseerd. :+1:

Alstublieft

2 likes

Is die er ook in 38 of 40mm ?

Nee dan kom je op de moderne lijn uit

1 like

Ik ben eigenlijk om. De beige vind ik fantastisch, juist ook omdat ik een klassieke SARB017 heb, en de puist en x het net anders genoeg maken om ze naast elkaar interessant te vinden.

Maar hoe dan ook is de Alpinist altijd een goed werkpaard als tweede horloge. :+1:

Indertijd heb ik ook gekeken naar een OP. De Olijfgroene is nog de mooiste die ik ken, maar die was er helaas alleen in 34mm. De 36mm’s werden door m’n vrouw de tent uitgelachen als veel te basic, tijdens het passen. Ze vond het also-rans die dat geld niet waard zijn, terwijl ze kwijlend naar de GS aan het loeren was. De keuze is op de GS gevallen.

Ik heb deze discussie met @HanDavinci gehad over zijn DD: Eigenlijk moet je bij Rolex Fluted, volgoud of iced gaan, want de stalen versies zijn… sja. Zo zo.

2 likes

Eens.

Al zou ik een 214270 op NATO wel in een jungle om de pols kunnen zien.

5 likes

Heb deze ergens op het forum gezien en krijg hem niet meer uit m’n hoofd man. Wat kicken image

5 likes

Zoeits wil ik dan ook! Maar dan met de domes bezel haha.

Heerlijk die witte dial.

Alleen nergens te vinden als jong gebruikt…

2 likes

Prachtig hoe dit werkt. Eigenlijk weet ik diep van binnen ook dat ik niet voor een OP moet gaan omdat er wat mist. En wat mist er dan… zo saai inderdaad. Heb destijds wel een datejust gepast 36mm maar vond dat destijds echt veel te klein. Vraag mij af hoe ik er nu over zou denken als ik hem weer om de pols heb. Ik weet nu wel dat ik nooit boven de 40mm wil dragen, 39mm is voor mij de sweetspot.

1 like

Er stond kort geleden nogtans 1 in de verkoopshoek

Klopt alleen had die een blauwe dial en was ik erg aan het twijfelen over de staat.

Prachtig horloge maar zat niet te wachten op een dial swap.

1 like

Heb net even moeten zoeken. Herinnerde me dat ik iets had gezien in november. Waren oudere en met de veel mooiere fluted bezel.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-rolex-datejust-36mm-116234/235202

https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-datejust-16220-black-dial/231936

1 like

Hadden we deze combo al?

Certina 40mm titanium action diver met 80 reserve voor 990,- (voor het ruige werk)

En nr 2 een icoon: de Omega Speedmaster
omega-speedmaster-311-30-42-30-01-005-multiple-2-1517229638

Of n Tudor bb58

Klaar!

1 like