Advies nieuw horloge +/- €1500

Oris Aquis 43.5!

5 likes

Christopher Ward C63

Seiko spb143, enorm veelzijdig zoals hier in de foto’s van James Stacey

6 likes

Een Hydroconquest ceramic? Blijf het echt een tophorloge vinden.

4 likes

Een TH Aquaracer misschien op rubber en of staal?

8 likes

Sluit me bij het Certina advies aan, heb je nog budget over om er een Seiko bij te kopen. Zijn er in 38mm en 43mm.

Je kan ze in het echt zien bij Bouman, bouwkwaliteit is die van een horloge van 1 of 2 prijsklasses hoger in mijn beleving. Zoals je merkt heb ik er zelf 1 :slight_smile:

https://www.certina.com/nl/ds-action

10 likes

Seiko spb143

Mooi merk. En de Aquis is een dikke beuker om je pols. Veel kleuren en modellen. Regelmatig hier op het forum voor een mooie prijs te krijgen, nieuw zijn ze ruim boven je budget. Koop hem wel op staal, want die zijn los iets van 275 euro oid. ORIS Boutique Amsterdam, ken je je lol op :

Of check de ProPilot.

1 like

Heerlijk horloge, ook voor de grote pols.

5 likes

Beter dan die eerste reactie van @HouwelD gaat het niet worden. Die zijn gebouwd als een tank, niet geschikt voor mijn 18,5cm kleine meisjes polsjes, en hebben naast 200m waterdichtheid en zeer goeie lume ook nog eens een flyer GMT functie.

Ik sluit me er van harte bij aan.

6 likes

Ik zou ook eens naar de Astron serie van Seiko kijken. Daar zitten ook behoorlijk forse modellen bij.
Maar of het jouw stijl is, geen idee.

Wacht ff … jij zegt dat een 18,5 cm pols niet groot genoeg is voor die GMT??? Die is maar 42 mm met een L2L van 48.6mm … das maar een tikkeltje groter dan mijn Sea urchin die ik op mijn 17.5 cm polsen draag… Nu ga ik gelijk twijfelen aan mijn keuze voor mijn GADA horloge…

https://stapjeverder.com/onzekerheid-bij-mannen-zo-pak-je-onzekerheid-aan-als-man/
Ik wou net een banaan eten, maar een onbekende knakker op een Fruitforum zei dat ik dat beter niet kon doen. Gelijk weer die twijfel. Heb ik weer :weary:

1 like

Vind ik persoonlijk mooi.:watch:

7 likes

Nouja een knakker is @Fate_Amenable_To_Change zeker. Maar een onbekende ?

De Seiko SPB143 is al een paar keer genoemd, maar je zou ook de SPB187 kunnen overwegen of de SPB185. In de volksmond ook wel de MM200 genoemd. 42mm maar zal met jouw polsen prima staan! Sowieso valt dit horloge vaak mooi om de pols.

Dit is de SPB187.

Je zou ook voor het echte werk kunnen gaan en voor de echte Marinemaster 300 kunnen gaan. Wellicht dat je iets je budget moet oprekken, maar tussen de 1900-2100 zijn ze wel te vinden.
Zoek op bijv. op Seiko SBDX017.

Kijk eens voor de zekerheid bij onze huisdealer. Hij heeft de SPB143, de SLA047 (de blauwe mm300) en de SPB185 te koop staan:

Een ander merk wat zeer geliefd is hier op het forum is Squale. Ver onder je maximale budget, maar je krijgt erg veel horloge.

https://www.q-watches.com/products/squale?gclid=EAIaIQobChMInaOarZaggwMVkuzmCh0KugCDEAAYASAAEgKiGvD_BwE

Wil je meer retro dan zou je ook eens kunnen kijken bij Doxa. De Sub 200 is leuk, maar wil je echt een icoon en je kan je budget ietsjes oprekken, dan zou ik voor een Sub 300T gaan:

Uiteraard is er nog meer, maar dit is een greep van horloges die me te binnen schieten met allemaal een wat grotere kast.

De Seiko SPB143 is al een paar keer genoemd, maar je zou ook de SPB187 kunnen overwegen of de SPB185. In de volksmond ook wel de MM200 genoemd. 42mm maar zal met jouw polsen prima staan! Sowieso valt dit horloge vaak mooi om de pols.

Dit is de SPB187.

Je zou ook voor het echte werk kunnen gaan en voor de echte Marinemaster 300 kunnen gaan. Wellicht dat je iets je budget moet oprekken, maar tussen de 1900-2100 zijn ze wel te vinden.

Kijk eens voor de zekerheid bij onze huisdealer. Hij heeft de SPB143, de SLA047 (de blauwe mm300) en de SPB185 te koop staan:

Een ander merk wat zeer geliefd is hier op het forum is Squale. Ver onder je maximale budget, maar je krijgt erg veel horloge.

https://www.q-watches.com/products/squale?gclid=EAIaIQobChMInaOarZaggwMVkuzmCh0KugCDEAAYASAAEgKiGvD_BwE

Wil je meer retro dan zou je ook eens kunnen kijken bij Doxa. De Sub 200 is leuk, maar wil je echt een icoon en je kan je budget ietsjes oprekken, dan zou ik voor een Sub 300T gaan:

Uiteraard is er nog meer, maar dit is een greep van horloges die me te binnen schieten met allemaal een wat grotere kast.

Dit is de SPB187.

1 like

Of die oudere MM200, de SPB077, fantastisch horloge :

Foto`s uit eigen keuken
Ik heb niks meer met duikers, maar deze was/is echt top.

5 likes

Of deze Certina 43 mm in het groen.

2 likes

Aanvullend op de Mido Ocean Star als pluspunt is ook feit dat de meeste versies nog geen 12mm dik zijn. Erg prettig.