Advies nieuw horloge +/- €1500

for the win! Al 30 jaar draag ik dit merk met veel plezier. Heb momenteel 5 TAG Heuer horloges en nog nooit een probleem mee gehad. Zit gewoon goed in elkaar, mooi merk en, met wat zoeken, moet een nette Aquaracer wel te vinden zijn voor 1500 Euries. Bijvoorbeeld deze, bij deze betrouwbare aanbieder. Allebei automaten.

Een andere route is gewoon een helemaal nieuwe, verse quartz TAG Heuer Formula 1. Dit model is echt built like a tank en draagt lekker.

Een nette moderne Seamaster gaat met genoemd budget niet lukken.

Hoi mijn advies Certina DS Action Diver Ceramic Powermatic 80 Titanium 43 mm nieuwe kost rond 1200 euros mischien vind je ergens in aanbieden wie weet prachtige horloge met bekende powermatic 80 mechanisme

Ook ik vind de Superman cool. Heb zelf een andere versie, maar toch.

Ja, en maar 12,9mm dik ook nog, dat is voor een GMT een mooie maat, zeker ook fijner dan bijvoorbeeld de Tudor GMT.

Evengoed merk ik dat ik mijn Yema Superaman, met z’n 39 x 12 mm, geoon fijner draagt. Ikzelf houd het bij jouw polsmaat dus liever op een 37-39mm duikertje, en vind de 42mm voor lieden met de omtrek van TS een mooie maat.

Wat is je uiteindelijke keuze geworden, dan?

1 like

Keer naar de outlet in Roermond rijden?

Dan heb je qua merken van alles wat en kan je het passen

Nou ik zat toch aardig naar de planet ocean 39 te neigen. Alhoewel een 300 in groen ook aardig in de buurt komt. Nu moet ik wel bij vermelden dat ik geen van beiden heb gepast dus dat ga ik maar gewoon eerst eens doen. Misschien vind ik ze zelf ook wel te groot.

Die is 14,2mm dik, wat op papier best een tonnetje is. Passen lijkt me het devies. Of ik een duiker als daily driver zou zien… Ik denk dat je weet wat ik zou zeggen, maar de PO is zonder meer een cool horloge, met de broad arrow wijzer.

Ik heb nog geen Sinn (gehad), maar deze band ziet er ook altijd super comfortabel uit.
Ik heb zelf een Certina DS Action van vorige generatie en deze fijnafstelling is het fijnst van al mijn horloges. Wel opletten want bij het huidige model is deze er weer niet.

1 like

De longines conquest (niet hydro conquest). Is er in 43mm voor 1000 nieuw wel quartz maar weet niet of het perse automaat voor je moet zijn?
https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-l3-760-4-76-5

Als automaat kun je hem voor 1400 a 1500 krijgen volgens mij

Rond de 1350€ ook in andere kleuren verkrijgbaar!

3 likes

Iedereen nogmaals dank voor adviezen en tips, in al mijn wijsheid besloten langs een goede juwelier te gaan en budget klein beetje erbij te geven :wink:
En een Hydroconquest 43mm automaat in deze schitterende blauw mee te nemen.

Dit zou een horloge zijn waar ik zelf niet op had gekomen. Nog getwijfeld tussen aantal anderen maar vond dit ook een mooi ‘redelijk’ originele ontwerp wat ook niet teveel in your face is.

Nogmaals dank! De pols foto volgt zsm :sunglasses:

15 likes

Daar ga je geen spijt van krijgen. Het is echt een heel erg fijn horloge. De looks, de precisie, draagcomfort van kast en band, allemaal kloppen ze helemaal.

Veel draagplezier!

p.s. er is een hydroconquest only draadje waar de mensen dol zijn op fotos :grin:

1 like

Gefeliciteerd met je keuze. Toffe :ok_hand: Longines

1 like

Gaaf! Mooi horloge. Geniet ervan!

1 like

Goede 2de hands automaat voor 1200-1300

Gefeliciteerd. Zelf 2 gehad. 1 in goud staal, en een op rubber. Kunt niet missen met Longines. Veel plezier ermee!

1 like

Ik heb ook grove pols / grote handen :wink:

Ziet er goed uit! Daar ga je plezier van hebben.

De GMT van Seiko, in groen, zwart of lichtblauw. 1700 advies, met een beetje onderhandelen bij Van Baal Nijmegen had ik m voor 1500,-