Eerder deze week een ORIS 65 kunnen bemachtigen maar zit nog met een ‘honger’ om de collectie verder aan te passen.
Voor mij is het duidelijk, de Tissot Gentleman zal ik verkopen. Want quartz.
De vraag is, wat komt er in de plaats…
Zelf denk ik aan een ORIS Aquis, maar zal deze niet te veel overlap hebben met de Longines denk ik dan.
Iemand tips wat een mooie toevoeging zou zijn aan mijn 3 piece collection? Een mooie dresser misschien. Ik weet niet of de Gentleman maar dan in powermatic 80 is wat ik zoek
Budget is 1300, used in zeer mooie staat is zeker ook een optie.
Als je twijfelt dan moet je die Gentleman weg doen. Ik zou lekker door de quartz heen kijken en de Gentleman houden. Prachtig en mooie aanvulling op de Aquis en Longines.
In die prijsklasse kan je ook nog bij Hamilton of Mido kijken. Een Mido Ocean Star Captain bijvoorbeeld:
Misschien een mooie chronograaf. Ik vind de Oris Aquis inderdaad wel wat overlap hebben met de Longines. Ik heb ook beide gehad en de Longines uiteindelijk weer verkocht. De Oris vind ik qua afwerking wel van een andere lees: betere, luxere) orde in vergelijking met de Hydroconquest.
Mooie suggestie zeg een mooie Hamilton Jazzmaster automatic day date zou ook een mooie aanvulling zijn. Beetje in het straatje van de gentleman, dus die eruit.