Advies nieuw horloge: keuze gemaakt!

Eerder deze week een ORIS 65 kunnen bemachtigen maar zit nog met een ‘honger’ om de collectie verder aan te passen.

Voor mij is het duidelijk, de Tissot Gentleman zal ik verkopen. Want quartz.
De vraag is, wat komt er in de plaats…

Zelf denk ik aan een ORIS Aquis, maar zal deze niet te veel overlap hebben met de Longines denk ik dan.

Iemand tips wat een mooie toevoeging zou zijn aan mijn 3 piece collection? Een mooie dresser misschien. Ik weet niet of de Gentleman maar dan in powermatic 80 is wat ik zoek

Budget is 1300, used in zeer mooie staat is zeker ook een optie.

Niet te flashy, liefst (donker) blauwe dial

9 likes

Als je twijfelt dan moet je die Gentleman weg doen. Ik zou lekker door de quartz heen kijken en de Gentleman houden. Prachtig en mooie aanvulling op de Aquis en Longines.

In die prijsklasse kan je ook nog bij Hamilton of Mido kijken. Een Mido Ocean Star Captain bijvoorbeeld:

22882479-2toggotdyj2wgqvxgfok3758-Large

7 likes

Misschien een mooie chronograaf. Ik vind de Oris Aquis inderdaad wel wat overlap hebben met de Longines. Ik heb ook beide gehad en de Longines uiteindelijk weer verkocht. De Oris vind ik qua afwerking wel van een andere lees: betere, luxere) orde in vergelijking met de Hydroconquest.

1 like

Mooie suggestie zeg :ok_hand: een mooie Hamilton Jazzmaster automatic day date zou ook een mooie aanvulling zijn. Beetje in het straatje van de gentleman, dus die eruit.

Deze dus;

Jazzmaster’s lugs zijn super mooi :ok_hand:

6 likes

Hecht je veel waarde aan de longines?? Zo niet de tissot en longines eruit gooien en een mooie aquis en dresser halen

3 likes

Deze misschien?

3 likes

Ik kan van harte de Tissot PRX Powermatic 80 aanbevelen! Ongekende afwerking en bouwkwaliteiten voor dat geld.

7 likes

Mooi horloge, even gemist dat je deze nieuw hebt. Kun je er meer over vertellen?

22 likes

Of misschien kan je voor een dresser kijken bij FC zoals deze van mij:

Sorry voor de onwijs slechte foto, in het echt ziet ie er veel mooier uit

3 likes

Veel waarde niet neen, maar vind het oprecht een mooi horloge :slight_smile:

1 like

Heb de zwarte Quartz even gehad. De wijzerplaat van de automaat in het blauw vind ik niet de mooiste…

2 likes

Misschien eens kijken naar de Baltic aquascaphe dual crown. Zie ik wel passen in dit rijtje…

11 likes

Mooi horloge hoor, maar denk dat ik daar snel op uitgekeken zal zijn:)

1 like

Mooiste blauwe plaat (dégradé) voor genoemde prijs en beste prijs-kwaliteit verhouding. #twijfelomdesondankswatanderstekopen

2 likes

Thanks, maar dan verkies ik de Gentleman automaat:)

1 like

Mooi horloge!

Maar inderdaad

Dat is ook mijn gedachte…

Misschien een (vanzelfsprekend mooie) GS? Alleen…bij het genoemde budget kom je dan wel weer hij een quartz uit. Zou ik persoonlijk niet erg vinden.

1 like

Ginza?

10 likes

Zie net een Meistersinger die erg mooi en best bijzonder is met rode accenten voorbij komen in het verkoop topic. Is dat niet iets?

Struin maar wat bij Chr Ward in de catalogus, veel blauw en mooie kwaliteit en afwerking ;

https://www.christopherward.com/dive-watches/c60-sapphire/C60-40ADA3-S00B0-B0.html

1 like

Junghans Meister (chronoscope)

1 like