Advies nodig: Rolex Seadweller 16600

Ik kreeg vandaag van iemand de vraag of ik misschien interesse had in een Rolex Seadweller ref 16600, helaas is de beste man absoluut geen fotografie talent dus ik moet het met de volgende beelden doen:

Volgens eigen zeggen is het horloge nog ongedragen, maar daar heb ik enige twijfels bij. De vraagprijs is 6500 euro.

Dus nu is de vrij concrete vraag, is dat een interessante prijs of kan ik hem beter laten liggen?

3 likes

Alsof ik naar mijn eigen foto’s kijk, allemachtig wat slecht.

Prijs lijkt me niet gek. Ongedragen geloof ik ook niets van. De persoon benadert jou, dus ik neem aan dat je hem kent.

3 likes

Ik heb er ooit iets anders van gekocht en toen aangegeven dat ik een horlogehobby had, zover strekt hoe goed we elkaar kennen…

Ongedragen? Mogelijk, maar op deze foto’s slecht te zien. Ik zie vooral veel vette vingers. Maar ik zie nog wel zeer strakke bevels! Een visuele inspectie lijkt me zeer verstandig, maar 6500 voor een complete set in een ogenschijnlijk super staat is best een ok prijs!

2 likes

Deze lijkt me in elk geval de moeite waard om even in het echt te gaan inspecteren.

Als ie in de staat is zoals beschreven is het een koopje.

2 likes

En anders wil ik em ook wel :sunglasses:

:sweat_smile:

1 like

Ik wilde hetzelfde zeggen. Voor 6.5 ga ik wel kijken @HorloG!

2 likes

en ik ook, maar dan gewoon omdat ik een SD wil. :wink:

3 likes

Het was vandaag sowieso m’n doel om een 16610 en een 16600 te passen om te kijken wat beter draagt. Kan zomaar een 16600 worden dus :wink: maar ik houd deze optie dan maar open!

2 likes

Neetje11 lijkt me een prima baasje voor dit lelijke gedrocht voor veel te veel geld!

3 likes

Helder, ik ga een afspraak maken, bedankt allen!

1 like

Ik zie op de foto’s geen papieren… :face_with_monocle::thinking:

1 like

Dat zou dan wel een veeg teken zijn als hij ongedragen is…

Dan ga je vast bij een 16610 uitkomen, de 16600 is wel mooier (vind ik)…

Het kan beide kanten op gaan: ik ben zowel de Marinemaster als de SLA017 gewend en beide zijn best hoge kasten. Bij de MM300 is dat wel bekend, bij de SLA017 wat minder.

1 like

Ik ook niet, wel alle andere accesoires, maar geen certifcaat en dan is de prijs volgens mij weer redelijk normaal.

Ook als het echt NOS zou betreffen? (Afgezien van de vingerafdrukken dan)

NOS is voor mij gelijk aan New Old Stock en moet dan compleet met alles en bij voorkeur ook in de stickers zijn.

Deze zie ik niet als NOS.

5 likes