Volgens mij heeft Withings een mat die je onder je matras kan leggen:
Zelf eens in verdiept toen ik nog lange afstanden liep. Maar toen tot de conclusie gekomen dat dit het punt is waar de hobby omslaat naar obsessie.
Volgens mij heeft Withings een mat die je onder je matras kan leggen:
Zelf eens in verdiept toen ik nog lange afstanden liep. Maar toen tot de conclusie gekomen dat dit het punt is waar de hobby omslaat naar obsessie.
Een telefoon op afstand kan je slaap en hartslag niet monitoren.
Het wordt een obsessie als je je er druk om gaat maken. Ik draag ook altijd een sporthorloge om tijdens het slapen. Kijken hoe veel slaap ik pak. Maar ook niet altijd even betrouwbaar. Als ik in bed film lig te kijken registreert hij dat ook als slaap.
Hartelijk dank voor jullie advies. Er zijn hoop nuttige reacties. 🫶🏽:heart:
————————————————————
Paar reacties tussen die hadden beter niet kunnen reageren. Ik word wel beetje moe van sommige mensen perse een reactie geven wat niets te maken heeft om iemand te helpen. Zeg dan beter niets
Ach zeiksnorren blijf je altijd houden. Ik maak mij er zelf af en toe ook schuldig aan.
Whaha maar jij mag dat
Het feit dat je het gaat meten, geeft natuurlijk al aan dat je je er een beetje druk over gaat maken. Anders zou je het niet meten.
Anyway, ik wil niet eindigen als een van de
Wat ik wel voor mezelf weet is dat met hardlopen, het doel op een gegeven moment belangrijker werd dan het lopen zelf. In dat proces alles gaan meten, doorrekenen en aanpassen gericht op het doel in plaats van genieten van het sporten zelf. Uiteindelijk met een slecht genezen blessure het doel gehaald maar daarna nooit meer echt gelopen.
Dat is nog eens een echt probleem.
Dank voor je reactie man. Wat je zegt is helemaal herkenbaar.
Ik merk dat ik niet verder kom met mijn sport. Training gaat goed en voeding is prima. Echter rust momenten moet ik beter in kaart brengen. Ennn toen kwam ik erachter dat slapen met horloge om erg onrustig is.
Ik las paar mooie andere opties in de reacties en die ga ik uitlopen.
God bless you all…!
Nee hoor, ik vind het gewoon leuk om te weten hoeveel uur ik per nacht slaap. Het is echter niet zo, dat ik perse dat ding om moet hebben omdat ik anders niet meer kan slapen. Dan wordt het inderdaad een obsessie.
Niemand? Een Oura ring heeft de beste slaapregistratie:
Garmin is the way to go. Heb zelf de epix was effe wennen maar houd dat best goed bij. Alleen de nieuwe functionaliteit mbt naps is ruk. Ik doe geen naps overdag maar mijn Garmin denkt daar anders over.
Je hebt ook een sensor die je in je bed kan leggen van Withings bijvoorbeeld
Een Whoop band is het enige correcte antwoord hierop.
Dat is het juiste moment om te gaan slapen
Heb ik 6 maanden gehad. Tijdens gewicht heffen (met handschoenen) drukte de sensoren in de ring (zijn kleine knobbeltjes) aan de onderkant van mijn vinger waardoor ik last kreeg van mijn pezen en zenuwen in de vinger.
Duurde 2 maanden totdat ik mijn vinger weer als normaal voelde.
Misschien een vreemde suggestie, maar zou zo’n ding ook niet gewoon werken wanneer je hem om je enkel zou doen? Ik kan me voorstellen dat dit comfortabeler slaapt.
Ik gebruik voor het sporten een Garmin Vivoactive 4s. Eigenlijk het ‘vrouwenmodel’ met ‘maar 40mm’. Voor mij groot zat en niet storend bij het sporten. Sporthorloges zijn naar mijn idee vaak veel te groot, zeker de ‘mannenmodellen’, 50mm lijkt wel de standaard! Ik draag de kleine vivoactive ook tijdens het slapen deels voor de sleeptracking, maar voornamelijk omdat ik de trilwekkerfunctie fijn vind en ik veel eerder op moet dan mijn vriendin. Door de beperkte maat is het om te slapen ook niet storend. In het begin wel wennen maar na 2 jaar voelt het juist gek om zonder te slapen!
Apple Watch Ultra 2 Topper