Advies nodig: slapen met horloge om

Eigenlijk nooit over nagedacht. Die ga ik zeker proberen.

1 like

Eerder benoemd: alleen slapen met een Whoop en dat is een band, geen horloge. Ik gebruik dit al ruim twee jaar en er veel van geleerd om mijn slaap, en een gezondere levensstijl te optimaliseren.

PS: ik ben geen slaapkop maar goed ziek, vandaar de bijna 9 uur! :laughing:

1 like

Tijdens mijn zoektocht kom ik telkens ook bij whoop uit. Dank :pray:t4:

1 like

Nou dat is het juist. Het moet blijken. Ik wil inzien hoe lang ik diepslaap of juist onrustig.

:joy::joy::joy: ik denk ook dat ik voor een whoop ga…

Maar de vraag is: heb je geen last van? Dat het om je pols zit tijdens slapen?

1 like

Ik heb er helemaal geen last van; de bandjes zijn licht en supercomfortabel. Het design is zo ontworpen dat je het nooit hoeft af te doen. Zelfs opladen gaat draadloos, met een externe batterij die je eenvoudig een uurtje op de band klikt (opladen terwijl je het draagt). En omdat het geen display heeft, combineert het perfect met een horloge zonder dat het stoort.

Als je overweegt er een aan te schaffen, zou ik nog even wachten. Met Black Friday hebben ze vaak aantrekkelijke aanbiedingen. Anders heb ik ook een kortingscode voor je, waarmee zowel jij als ik een maand gratis krijgen!

3 likes

Met de inzichten die je krijgt vanuit de tracker, icm met een logboek die je met minimale inspanning bijhoudt, kan je zelf besluiten wat je mee doet (of niet). Zie hieronder voorbeelden van mijn band, de uitkomsten zijn voor iedere echt anders: zo is de een heel gevoelig voor alcohol en de ander meer voor vitamientje….

2 likes

Vindt dit prettiger dan steeds mijn tel zoeken voor de tijd. Of een digitale wekker die veel licht geeft.

4 likes

Ik mis ‘sexual activity’ :thinking:

1 like

Masturberen voor het slapen helpt. As je geluk hebt denkt dat ding dat je nog wat extra stappen hebt gezet. Win win

11 likes

Die zit bij mij helemaal onderaan: want als dat eenmaal begint is het heel laat ivm de kids, en heb ik echt 1-2 uurtjes minder geslapen :laughing:

1 like

Ik wil wel met de whoop naar bed! :nerd_face:

Soms komt hulp in een vorm waarvan je niet dacht dat je 'm nodig had.

1 like

Mijn gehoor gaat dan achteruit

Die hoeven er toch niet bij te zijn?

1 like

Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen het liefst 15,7 minuten seks hebben, maar dat het gemiddelde koppel per daad 13,6 minuten bezig is. Als je dus naar tevredenheid van je vrouw opereert hebben we het over 20 minuten minder slaap met een mogelijke kleine pre-amble, maar gemiddeld genomen zal het je minder dan een kwartier slaap kosten, die daad.

Ik denk dat het het waard is, niet allleen vanwege je pleziertje, maar ook voor de relatie, je cardivasculaire gezondheid, en op termijn je prostaat. :slight_smile:

I like the way you think, maar als dat zo’n bible-belt boerderij is waar iedereen nog in dezelfde bedstee van één meter vijftig lang ligt… Tja.

We gaan off topic. Excuses. Even terug on topic.

Hoe goed slaap je met trouwens zonder horloge? Ik ben uit balorigheid naar een professionele slaap-boer gegaan omdat m’n vrouw een rug heeft die één ondergrond nodig heeft, en ik zelf een andere.

Ongeveer 7000 Euro en drie maanden later kan ik je mededelen dat ik nog nooit zo’n fijn en mooi bed heb gehad, en zijn we allebei maar moeilijk uit bed te rammen. Niet meer bezweet wakker worden, niet meer moeten pissen, 's nachts, gewoon liggen, ogen dicht, en weg. Acht uur later wordt je verfrist wakker.

Je kunt meten wat je wilt, maar als je een kutbed hebt zul je nooit iets aan die meting gaan hebben.

Tot slot waarom ik nooit een Ouros ring heb gekocht: Ik heb er een hekel aan om eerst 600 ballen af te moeten tikken voor een apparaat om vervolgens alsnog 10 Euro de maand te moeten verspijkeren aan een abonnement.

Of het apparaat is gratis, en het is een dienst, of je betaalt voor het apparaat en dan zit de software er in. Zoals Apple dat bijvoorbeeld wel goed doet.

Pas dus op met de kleine letters.

1 like

Probeer een whoop. Die merk je bijna niet.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change , ik lig dubbel van het lachen!!!:rofl: Ik suggereer echt niet 2 uurtjes non-stop buikspieroefeningen aan het doen ben :fire:.

Ik heb een serieus probleem met het inslapen en routine is super belangrijk voor mij: als ik binnen 10 min niet in slaap val of de eerste 2 uurtjes wakker wordt gemaakt, dan is in principe mijn hele nachtrust verprutst en slaap ik makkelijk 1-2 uurtjes minder.

De echte trigger voor mij om een Whoop te kopen was ook mijn probleem met slapen en de gevolgen van slechte slaap op mijn performance een dag later.

2 likes

Hé wat?

1 like

Dat kan ik begrijpen. Mijn vrouw is ook blij dat we tegenwoordig de vijftie… oh. Wacht. :slight_smile:

Kortom: Goede slaap is belangrijk, maar meten heeft ook alleen zin als daar een terdege goed handelingsplan aan vast zit.

Overigens is bij mij en m’n vrouw drie dagen lang ook de positie, temperatuur onder de deken, en luchtvochtigheid gemeten. Het is een holistische vraag, aldus de slaapboer.

1 like