Advies nodig: slapen met horloge om

En? Wat kwam eruit

1 like

Van wie? Ik sport ook best veel, ben redelijk ‘droog’, let op wat ik eet en zorg dat ik enigszins op tijd naar bed ga. Ik weet niet wie je deze tips geeft maar negeer de beste man/vrouw/algoritme/app want:

:arrow_up:

Er is ook een versie voor je bovenarm

1 like

Ik slaap wel eens met een Garmin FR45s om de pols. Niet om te monitoren maar als wekker. De wekker kan je namelijk instellen met uitsluitend een trilfunctie waardoor de rest van het gezin niet wakker wordt als ik sochtends vroeg wil gaan sporten.

Geen last van met slapen
 Maar dat monitoren
 Gewoon naar je lichaam luisteren.

2 likes

Niet zeuren: Garmin Fenix of Epix om doen en slapen. Repeat; niet zeuren. Dragen en slapen. Thank me later

1 like

Te hoge luchtvochtigheid, wat er op duidt dat een schuimmatras geen goed idee is, en in mijn geval te hoge temperatuur. Dat verklaart ook waarom ik altijd door m’n kussen heen lag te zweten. Dan krijg je ook te veel draaimomenten, en te weinig diepe slaap.

Oplossing was uiteindelijk dat we een Zwitsers houten bedframe op luchtig ogende stalen sleeën hebben genomen, een beetje Japans uiterlijk, zeg maar, waar dan twee Auping stalen veerbodems op kwamen, dat is het hardst mogelijke zonder dat je in de eiken planken terecht komt, zeg maar.

Daarop een boxspringmatras die gewoon 160x200 is, maar dan wel met per kant zes modulaire spring-blokken die per 30cm een andere hardheid kunnen hebben. Bij haar ene streep extra hard voor rugslapen en stabiliteit, en aan mijn kant extrahard-medium-hard-medium-hard-extrahard om de contouren van zijslapen op te vangen met een neutrale houding voor de nek.

Geen dikke toppers, maar wel een omhulsel van tijk met daaronder een dun laagje stevig schuim met gaten, zodat lucht door de boxspring afgevoerd kant worden. Daaromheen een molton die verkoelende elementen in de stof bevat.

Microklimaat en comfort als een dolle verbeterd, en ik slaap als een vokking blok. Zij overigens ook.

Dat was een dure operatie, maar mijn god, worth it.

Dus als je wat gaat meten, meet het dan goed, en wees dan ook bereid om iets met de resultaten te gaan doen, zou ik zeggen. Als je dan eenmaal fatsoenlijk slaapt heb je ook geen tracker meer nodig.

Les twee uit het verhaal is overigens dat je over slapen moet praten met slaap-experts, en niet met sportcoaches en zo.

1 like

Ik snap dat wel, en is dat ook niet een beetje macht der gewoonte, dus kwestie van een paar nachten te volharden?

Ik heb een Garmin Forerunner 245 (denk ik). Ik kan feitelijk niet meer zonder slapen, het ding is superlicht, voel je gewoon niet dat je aanhebt. En niet zozeer de smartwatch functies met sleeptracking vind ik nuttig, maar
 drie zaken: 1. het trilalarm waarmee ik gewekt wordt zonder m’n partner wakker te maken, 2. het ingebouwde lichtje om me 's nachts te laten opstaan , en zeker ook
 3. het kunnen aflezen van het analoge uur zonder bril aan zijn allemaal voordelen.

1 like

Ik heb zo’n 1,5 jaar met een fitbit tracker geslapen. 'sOchtends gelijk kijken hoe ik geslapen had :upside_down_face:. Sinds ik daarmee opgehouden ben is mijn nachtrust aanzienlijk verbeterd! :blush:

2 likes

Mijn vriendin is onlangs begonnen met het dragen van een smartring. De diepgang van informatie die dat kleine apparaatje oplevert is ongelofelijk. Het is wel een investering met zijn 300 plus euro maar dan heb je ook echt wat

1 like

Eens.
Ik heb ook een heel duur bed en helemaal aangemeten. Kant van mijn vrouw is heel anders dan mijn kant
Slaapt heerlijk maar nog steeds heb ik helaas altijd nekpijn met opstaan. Maar daar moet ik maar mee leven geloof ik

2 likes

Dat is een andere band die je erop kan zetten. Ik gebruik die wel bij sporten.

2 likes

Fatsoenlijk kussen meegenomen?

En train je je nek- en schouderspieren? Ik doe een aantal oefeningen om dat qua ondersteuning van de spieren in orde te houden. Slapen om beter te sporten, dat is niet mijn ding, maar sporten om m’n slaap te verbeteren doe ik graag.

1 like

Ja zeker.
Ik doe 4-5 x in de week kracht training, 1x zwemmen en doe thuis nog oefeningen

Ze weten niet zo goed wat ik precies heb. Ik leef al een jaar of 5 met ongemak of pijn.

Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Ik word daardoor altijd wel stijf wakker maar na wat oefeningen en douchen gaat dat wel weer

2 likes

Zo kan ik in kaart of de rust periode voldoende is om verder te gaan met trainingsschema. Of juist stapje terug doen.

Superre, dank voor deze uitleg man. Stuur me pb voor de code a.u.b. altijd goed. :blush:

Sir yess sirrrrr :saluting_face:

1 like

Nou dat zijn dit aantal goeie redenen om te monitoren of je voldoende uitrust.

Ik las ergens dat het moment van douche en slapen dit ook kan beĂŻnvloeden. Verder is het belangrijk dat je bepaalde voeding stoffen inneemt.

Slapen word vaak onderschat.

Drink minimaal een halve fles jenever voor je naar bed gaat. Dan voel je dat horloge niet om je pols en snurk je als een baby.

4 likes

Ik kan niet slapen zonder horloge!

Niet alleen om even te kijken hoe laat het is (al wil ik wel eens de wijzers verkeerd lezen met mijn slaperige kop). Maar vooral omdat ik mijn horloge altijd om heb. Alleen bij het douchen gaat hij even af.

Kijk eens naar een WHOOP

Meet ook alles continue ipv meetmomenten gedurende de dag en daar gemiddelde van maken.

1 like